{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Tilmeldt:
6. okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Min indekat keder sig :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har den skønneste kat, som har haft et lidt svært liv.
For hun kan ikke lide andre katte eller mennesker end mig, så hun har altid været tæt knyttet til mig, og er derfor blevet nød til at flytte med mig, da jeg flyttede hjemmefra, på trods af hun havde en kattegård hos mine forældre.
Det har gået godt i lang tid, men nu er det som hun er begyndt at kede sig... Og synes snart jeg har prøvet alt.

- Hun har 2xkæmpe kradsetræer, så hun kan være højt oppe og bruge energi på at hoppe op og ned.
- Hun har en soveplads i vindueskammen, og der er åbne vinduer i det meste af tiden, så hun kan få luft.
- Hun har et aktiveringsbræt (men hun er kræsen, og kan ikke finde godbidder hun gider - hvilket gør det hele det svære)
- Hun er nu 11 år, og gider ikke lege med snoere osv. længere

Jeg har overvejet om jeg skal prøve at gå ture med hende... Men er det en dårlig ide? Tænkte jeg ville vænne hende til at få snoren på først, og ligeså langsomt gå ud i opgangen. Og til sidst komme udenfor.
Men ved ikke om det er en ide? Ellers kom med alle jeres forslag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min indekat keder sig :(
  • #1   23. aug 2015 Jeg ville ikke vænne en 11 år gammel kat til snor, hun savner nok sin løbegård, men du gør hvad du kan i den retning.
    Min kat som blev 9 sidste år, var heller ikke meget for, at lege, Jooo når han kunne ligge på lur og drillepinden ( bird) kom hen til ham kunne han lige fange den og bide lidt i den, det var det.
    Hun behøver ikke godbidder i hendes aktivitets dimser, hun skal bare have sit tørfoder i den, altså hvis hun ikke er super tynd, for så skal du ikke gøre det sådan.
    Har du prøvet, at lægge hendes tørkost rundt omkring på krassetræerne og andre steder hvor hun kommer ( så skal der ikke stå noget i skålen)


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #2   23. aug 2015 Jeg har prøvet at ligge godbidder i et aktiveringbræt og andre steder, i stedet for i en skål - men så holdte hun med at spise helt smiley - Det kunne hun åbenbart ikke vænne sig til, men kan være jeg skal prøve at ligger lidt rundt på kradsetræet. Problemet er bare at hun skal kunne få mad når hun vil, da hun har været meget syg med leveren, så det meget vigtigt hun ikke undvære mad i lang tid.

  • #3   23. aug 2015 Hvis hun har haft problemer med leveren skal du slet ikke bruge GODBIDDER, kun et ordentligt tørfoder og der til vådfoder.
    Mine har deres tørfoder stående i en foderdims og de skal arbejde for maden, men de har det til rådighed hele døgnet smiley og det vil din også have.
    Tænk på foder som noget der skal jages, altså arbejdes for at finde ( ikke svært på krassetræet, men hun skal bevæge sig efter det) og i foderdimserne skal hun jo bruge hovedet og poterne for, at fange maden.


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #4   23. aug 2015 Dyrlægen sagde godbidder var i orden, da det med leveren var en forgiftning, og hun er nu længst ovre det smiley

    Hun havde også i sin tid foderdimsen til rådighed med mad hele tiden, men fordi det lå i den og ikke i skålen, holdte hun op med at spise. Så det tør jeg næsten ikke at gøre igen smiley


  • #5   23. aug 2015 Hvordan er hun vægtmessigt? Er hun tynd eller tyk?
    Tit er folk med tykke katte bekymret, hvis deres kat ikke kan lide et bestemt foder, eller er kræsen over for mad eller godbidder, men hvis maden er der, så er der ikke mange katte som vil sulte sig selv, men ofte er det katte som har fået nok, slet ikke er sultne og måske endda lidt runde, og så skal de nok spise når de er sultne smiley


  • #6   24. aug 2015 Jeg ville stensikkert prøve med sele. Katte er faktisk ret gode til at gå i sele og man finder ret hurtigt ud af om de kan finde sig i det.

    Da vi boede i lejlighed midt i byen gik vi ture med vores to hankatte. De elskede det simpelthen og selv nu efter at jeg har bygget en kattegård til dem er tur med sele på noget helt særligt som de virkeligt har glæde af.

    Jeg syntes ihvertfald det er et forsøg værd. så snart katten oplever et sammenhænget imellem at komme udenfor og selen så bliver selen pludselig en meget god ting. smiley


  • #7   24. aug 2015 Har du prøvet at give hende natur legetøj? Hos jekas.dk kan man bl.a. få tørrede kaninører, fasanfjer mm. Det har været et stort hit herhjemme.

    Du skal kun vænne hende til at gå i sele, hvis du har tænkt dig at blive ved med at gøre det smiley Ellers ender du i hvert fald med en frustreret kat.


  • #9   25. aug 2015 Køb en rigtig levende mus til hende en gang imellem eller en fugl de holder længere hvis du sys det er synd. Så køb et holdbart lukket akvariet det fungere som fjernsyn for katten

Kommentér på:
Min indekat keder sig :(

Annonce