{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Dilemma - Keder min kat sig? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en super dejlig hankastrat, han er indekat og har aldrig været andet. For et år siden boede han sammen med to dejlige tøser, men jeg har med blødende hjerte skilt mig af med dem, da han var for hård ved dem med hans leje. Kort fortalt hoppede han på dem ved hver en lejlighed han fandt - gjorde ingen fysisk skade, men de blev meget nervøse og fandt det på ingen måde sjovt.

Mit problem opstår nu som følger. Min hankastrat virker ensom. I perioder går han rundt og kalder og specielt om natten virker han frustreret over at være alene. Det er nu et år siden han blev enekat. Hans dominerende adfærd har ikke ændret sig - han bruger nu mine ben som "offer" - jeg anser det som leg - da han Aldrig bruger klør. Men men men jeg tør ikke anskaffe mig en kat mere, da jeg er bange for at han vil underkue denne også.

SÅ, på den ene side står jeg med en kat der gerne vil have en selvskabs/lege kammerat, men på den anden side vil jeg ikke udsætte en ny kat for hans dominans.

What to do? Nogen der har oplevet noget lignende? Alle forslag er velkomne...

Mvh Karina - og Bassil smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - Keder min kat sig?
  • #1   5. mar 2011 Årh det rigtig øv at han ikke rigtig ved hvornår det ikke er sjovt mere. Det jeg nok havde gjort var at give ham en masse opmærksomhed og evt købe en masse masse masse legetøj til ham. Hvis det ikke hjælper ville jeg nok gå på udkig efter en kat med et legende Sind ( altså en som er legesyg som bare pokker ) så kan det være de får glæde af hinanden aligevel:) Er han kastereret?..

    mvh Kira


  • #3   5. mar 2011 Jeg ville også sige, at en anden hankastrat måske kunne gøre det - men der er jo aldrig nogle garantier, når man skal sætte dyr sammen :o)

    Jeg ved ikke, om en killing ville være bedst? Det må de mere erfarne komme med bud på :o)


  • #6   5. mar 2011 Kira: Ja legetøj er afprøvet, og opmærksomhed får han alt det han vil af når vi er hjemme. Min tanke var også som du siger - at få en kat med tilsvarende stærkt sind, men vil det ende i evig slåskamp, undekuelse af den ene part eller vil de bare finde ro med hinanden, det er ikke til at vide.

    Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg synes det er mest synd at lade min kat mangle den sociale glæde af en anden kat eller om det at forsøge at anskaffe en kat, som så ricikere at skulle omplaceres kort efter igen og evt med ar på psyken - jeg synes det er en rigtig svær beslutning så jeg håber der er nogen der har nogle synspunkter de vil dele - måske er der noget jeg ikke har overvejet?


  • #7   6. mar 2011 hvor gammel er han egentlig
    mvh.


  • #8   6. mar 2011 han er 3½, og fungerer ud over dette problem helt perfekt.

    Jeg har overvejet at tage kontakt til en ragdoll opdrætter og høre hvad de har at sige om at anskaffe sådan en til ham. Både fordi jeg er helt vild med racen men også fordi de skulle være meget tolerente - så måske de ville kunne klare ham?


  • #9   7. mar 2011 Mette: Ja det er helt sikkert værd at forsøge inden...Han er bare ikke så vild med alm legetøj, men jeg kunne forestille mig at en klatrehylde lige ville være sagen.

    Mange tak for jeres forslag.


Kommentér på:
Dilemma - Keder min kat sig?

Annonce