{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Skal min kat blive en udekat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg står i et kæmpe dilemma og jeg ved jeres svar vil være meget subjektive og styret af hvordan i selv har det med emnet.

Jeg har en 2årig kat, som har været indekat hele sit liv. Jeg føler dog hun keder sig lidt og får ondt af, at hun elsker at kigge ud af vinduet. Jeg er flyttet i et lille hus, men kan kun bo her i 2 år. Chancen for at jeg kommer til at bo i lejlighed efterfølgende er nok ret stor. På den ene side vil jeg gerne give hende en værdigt liv, hvor hun kan komme ud i naturen og på eventyr, men på den anden side frygter jeg virkelig for at hun skal komme noget til, blive kørt ned etc. Jeg frygter virkelig også, at jeg vil blive nødt til at give afkald på hende, hvis hun bliver udekat og jeg flytter i lejlighed. Hun er mit et og alt.

Jeg har en nabo som har udekat og katten er fuldkommen ligeglad med dem som ejere og kommer kun for at få mad. Det ville jeg også blive ked af.

Hvad skal jeg gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal min kat blive en udekat?
  • #4   14. mar 2012 Jeg er omvendt ikke fortaler for udekatte.
    Jeg synes ikke du skal lukke din kat ud når chancen for at du skal i lejlighed igen er så stor.
    Desuden kan den blive kørt ned - og hvis katten er dit et og alt, så synes jeg da bestemt det er en kæmpe risiko bare at lukke den ud smiley

    Efter vi er flyttet i hus elsker mine katte da også at sidde og kigge ud og skrabe lidt på vinduet når der pipper en fugl rundt derude, men de ved ikke hvad de går glip af, de har aldrig prøvet udendørslivet.

    Men det er bare min mening smiley


  • #5   14. mar 2012 Jeg har stærkt overvejet en katteven til den, problemet er, at jeg ikke har særlig meget plads i min lejlighed. Ved ikke hvor jeg skal stille en ekstra kattebakke (Min lejlighed/hus er 27m2.

    Min kat er utrolig kælen og fejler, og har aldrig, fejlet noget. Jeg forkæler hende, giver hende opmærksomhed, leger og nusser med hende. Hun er virkelig skøn. Det er bare i eksamensperioder, hvor jeg meget intenst sidder og læser, at jeg godt kan se hun keder sig. Har også overvejet at bygge en labyrint af et kredsetræ i hele loftet (jeg har højt til loft).


  • #6   14. mar 2012 Katte behøver ikke ret meget gulvplads smiley
    Hvis du bygger (som du snakker om) så de kan komme op i højderne er det intet problem smiley

    Mht. kattebakken, så kan man altid finde et sted til en ekstra ;p


  • #7   14. mar 2012 Maria Cecilie - Bellas kattebakke står ude på badeværelset, hvor jeg bestemt synes den hører hjemme. Ellers vil der være plads til den i stuen, som samtidig er mit sovested (har et etværselses) og det synes jeg altså er klamt.. og så ellers i selve badet, og det synes jeg heller ikke er særlig lækkert smiley
    Måske er det bare mig som er sart...

    Min veninde har to katte og de deles om kattebakken, men de er også søskende og flyttet ind samtidig, så der er ingen problemer med det.


  • #8   14. mar 2012 Du kunne evt. stille bakke nr. 2 oven på bakke nr. 1 smiley

  • #9   14. mar 2012 Thilde - Hehe, har jeg faktisk overvejet smiley Så skal jeg bare have en stige til nr. 2 kattebakke... mh..

  • #10   14. mar 2012 Som Thilde siger smiley

  • #11   14. mar 2012 Har i selv erfaring med det?

  • #12   14. mar 2012 Nej har ingen erfaring med det, for jeg har præcis plads til 2 på mit badeværelse.
    Hehe så må du da bare få dig en lille fed skammel til når du skal op smiley de fås billigt i Ikea hehe.


  • #13   14. mar 2012 Jeg mente nu mere en stige til katten smiley :P smiley :P Personligt er jeg højere end to kattebakker stablet op på hinanden smiley

  • #14   14. mar 2012 Haha troede lige du var dværg ;P Ej..
    Hm.. Tror du ikke katten kan hoppe derind? smiley Hvis nu lemmen er taget af


  • #16   14. mar 2012 Er der ikke plads til to derude? Ved siden af hinanden? smiley

  • #18   14. mar 2012 Susan - Ja, men det tror jeg ikke er svært at lave.
    Maria Cecilie - Nej (: Bade værelset er egentligt fint stort, men det er ikke indrettet til at de kan stå ved siden af hinanden dsv. Så vil jeg ikke kunne komme til, til vasken


  • #19   14. mar 2012 hvad med en hjørne-bakke smiley ?

  • #20   14. mar 2012 Jeg har to piger som jag har haft snart 2 år, da jeg flyttede i hus for 7 måneder siden lod jeg den forblive indekatte men lukkede den ud når jeg selv var ude og hvis vejret var godt, zooy elsker at være ude, men joy er lidt mere , ''jeg vil helst bare ligge i vinduet'' smiley nu render zooy sammen med mine andre 4 katte ud og ind som det passer hende, mens joy ligger i vinduet og kigger på-.

  • #21   14. mar 2012 Det vil være meget synd at lade en kat blive indekat, hvis den først har været vant til at løbe frit ja. Men omvendt er det jo heller ikke til at holde ud, at en kat skal holdes inde, når nu der er mulighed for at komme ud.

    Mit bedste forslag er, at du bygger en lille løbegård/voliere, så din kat kan komme ud der. Og så håber på, at du fremover får samme mulighed, og HVIS det så er nødt til at blive lelighed derefter, at du så kun søger lejllighed med altan ... som kan indhegnes som voliere.

    Ved evt. kat nummer to vær obs på at der mange steder kun gives tilladelse til én kat.


  • #22   14. mar 2012 Du behøver ikke nødvendigvis have to bakker, vi har tre katte og de har en bakke:) vi har prøvet at have flere men de bruger alle den samme alligevel:)

  • #24   14. mar 2012 Jeg har desværre ikke mulighed for at bygge en indhegning. Naboerne er mine rigtig gode venner og mange har kat her på området, så det er intet problem. Derudover er Bella neutraliseret, vacc. og øremærket.

    Jeg må overveje en legekammerat til hende. Det er ikke umuligt at forestille sig, at Bella vil være ok med at dele bakken. Hun er utrolig tolerant og ingen/intet kan gøre hende sur. Det må jeg lige overveje.

    Tak for hjælpen allesammen! (:


  • #25   14. mar 2012 Vil os overveje en bette ven og ellers igang med at være kreativ med stimulans til at gøre hende "glad".. havde en folder om aktivering af katten, måske kan du google efter det, bare så du kan få ideer til det..

  • #26   18. mar 2012 **Jeg har desværre ikke mulighed for at bygge en indhegning.**

    Så der er ikke noget som helst udendørsareal, der hører til huset?...


  • #27   18. mar 2012 har selv 2 ude katte....dvs de komer og går som de vil. Sover en del indendøre.
    Kunne aldrig drømme om at de skulle være indendøre efter de først har været ude katte.
    Så hold din kat inde og skaf den en ven.
    Mht katte bakke kan du gødt nøjes med en. Havde jeg til mine i starten da jeg flyttede ind,men var for doven til at skifte den,så nu den droppet,da de går udenfor og besørger, heldige mig hehe


  • #28   18. mar 2012 Tinka - Jo, men man må ikke bygge på det.. ikke engang plante noget eller stille noget på det permanent. Det er lidt svært at forklare og nok også forestille sig for dem som bor i hus (; Jeg bor i et kollegie-hus, hvor reglerne er anderledes.

  • #29   18. mar 2012 Øv, en skam med så strikse regler, for ellers kunne man jo nogenlunde let lave en lille voliere op ad muren ved et vindue - af 4 pæle og noget hønsenet.
    Det dur så desværre ikke her, men kan måske være en ide til andre, der har et lillebitte stykke jord at gøre med.


Kommentér på:
Skal min kat blive en udekat?

Annonce