{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Min kat skal steriliseres {{forumTopicSubject}}

Står overfor at skulle have steriliseret en 3 årig kat. Nogen der vil fortælle lidt om hvordan det foregår. Her tænker jeg på, hvor lang tid det tager, hvor hurtigt kommer de sig normalt, hvor lang tid skal hun holdes inde, og have medicin? Er der andre ting man skal tænke på? Hun har en killing der er 5 uger


Kommentarer på:  Min kat skal steriliseres
  • #1   20. maj 2013 hun skal faste fra midnat dagen op til hun skal afsted medicin skal hun ikk på men smertestillende de første dage..... 2 uger efter hun er blevet stereliseret skal hun blive inde og da hun har en killing på 5 uger ville jeg nok ikk lukke hende ud før den er 12 uger dyrlægen har helt styr på tingende så du skal ikk bekymre dig om selve ingrebet... de fleste dyrlæger syer indefra så aret kan se lidt voldsomt ud

  • #2   20. maj 2013 Jamen oftest foregår det sådan at man aflevere katten om morgenen fastende i ca 8 timer før og så kan man hente katten igen om eftermiddagen, dyrlægen skal jo lige sikre sig at den har det godt når den vågner af narkosen, dyrlægen må ikke give dig en bedøvet kat med hjem..
    Hvor hurtigt den kommer sig er meget forskelligt, men jo ældre katten er jo længere er den til at komme sig over narkose og operation, det første døgn er mange katte især ældre meget trætte og døsige, de kan godt have svært ved at få narkosen ud af kroppen, men så plejer de at blomstre op efter et døgnstid og være ganske normale..
    Hvor lang tid hun skal holdes inde vil jeg mene er lige så længe hun får antibiotika/smertestillende, og så kommer det an på om hun får udvendige sting eller kun indvendige sting, hvis hun får udvendige sting syntes jeg ikke hun skal ud før de er taget, for hun skal muligvis have skærm eller bodystocking på for ikke at gnave i stingene, og så er det ikke hensigtsmæssigt at lukke hende ud hvor hun kan komme til skade..


  • #3   20. maj 2013 Mange tak for svarene. Er lidt nervøs for det hele, men ja mon ikke dyrlægerne har helt styr på det. Mon ikke det er bedst med indvendige sting, når hun har en lille, meget aktiv killing

  • #4   20. maj 2013 Min dyrlæge sagde engang det tager et splitsekund - jeg var kvik og svarede at jeg så håbede regningen afspejlede det smiley

  • #5   20. maj 2013 Jo det er klart bedst med de indvendige, det er bare ikke alle dyrlæger der udelukkende bruger indvendige..

    Da min den lille blev fixet i oktober fik hun 3 indvendige og 3 udvendige, men alle var selvopløslige, så intet skulle fjernes smiley

    Ja jeg kan godt forstå du er nervøs, det tror jeg vi alle er når vores katte skal i narkose smiley vi bliver lidt pylrede smiley men du skal se det skal nok gå godt smiley


  • #6   20. maj 2013 Gjore den det Lis smiley

  • #7   21. maj 2013 Sidder og kigger lidt rundt omkring på de forskellige kattesider. Synes virkelig der er mange der har oplevet problemer med såret, og reoperation efter sterilisation. Er det ikke det normale at alting går godt?

  • #8   21. maj 2013 Jo det vil jeg mene er det normale at det går glat og glidende godt, men det er klart at når du søger finder du kun dem som har haft problemer, for alle os andre som ingen problemer har oplevet, vi sidder jo ikke og skriver jubiii operationen gik godt, for det tager vi som en selvfølgelighed smiley smiley

    Hvis du har en dyrlæge du stoler på som skal du ikke bekymre dig mere, bed dyrlægen udførligt forklare dig hvad de gør, hvis det får dig til at føle dig mere tryg, bed dyrlægen forsikre dig om at h*n får taget det hele og ikke kun noget af det, det har jeg bedt om ved begge mine katte, jeg har fået at vide af mine dyrlæger at det gør de altid, men ved nogle dyrlæger kun fjerner noget, mener det kun er æggelederen de så fjerner, men hæng mig ikke op på det, jeg vil bare have at de fjerner både æggeleder og livmoder, for ellers kan katten jo få kræft i livmoderen, og hvad skal katten bruge den til når resten ikke er der..


  • #9   21. maj 2013 Du har ret. Man sidder jo ikke og skriver på den måde, når man tager det som en selvfølge smiley Jeg vil helt klart sige at de skal tage det hele, for nej, hun har jo ikke noget at bruge livmoderen til. På den måde er der jo også det mindre sted hun kan få sygdomme. Jeg vil få dem til at forklare udførligt hvordan det foregår. Har jo også læst utallige steder, at det på alle måder, er det bedste at få den steriliseret

  • #10   21. maj 2013 Trine vi skal nok være her og berolige dig når dagen kommer smiley

  • #11   21. maj 2013 Mange tak heidi smiley , og fik ikke lige skrevet, at vi har en dygtig dyrlæge, som vi stoler på

  • #12   22. maj 2013 Nu har jeg lige snakket med dyrlægen. Fik forklaret det hele. Det sagde at de ville lave et sundhedstjek lige inden. De plejer kun at fjerne æggestokke, men sagde at de gerne måtte fjerne det helt. Nævnte at det efterhånden er svært at holde katten inde. Hun sagde at hvis de fjerner det hele, ville der ikke ske noget ved at vi lukkede hende ud. Det skal ske om ca 14 dage, og det ville der ikke ske noget, ved at fjerne det hvis hun skulle være blevet parret. De ville lave det med indvendige sting, så der ikke er noget der skal fjernes, og det er bedst når hun har killingen

  • #13   22. maj 2013 Det lyder super fint Trine, jamen når det bliver lavet med indvendige sting så er der heller ikke så stor fare for at noget kunne ske med stingene når hun bliver lukket ud..

    Har det hjulpet dig lidt i din bekymring at få forklaret hvordan det foregår ??


  • #14   22. maj 2013 Ja synes det hjalp lidt at høre om det hele

  • #15   22. maj 2013 Super smiley

Kommentér på:
Min kat skal steriliseres

Annonce