{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.798 visninger | Oprettet:

Maine Coon - Alene indekat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte elskere!
Jeg har et spørgsmål angående Maine coon, som jeg håber i kan svare mig på.
Jeg er endelig flyttet i en lejlighed, hvor jeg har fået lov til at have en kat. Jeg fandt den sødeste Maine coon killing, som jeg er rigtig glad for. Den trives godt, spinder, leger, og er super kælen. Om natten sover han helt oppe på min hovedpude og spinder højt.
Jeg har efterfølgende læst en del på nettet, hvor der er forskellige meninger angående katte. Nogle skriver at en Maine coon kat ikke kan være en alene indekat? Hvad er jeres mening om det? Min Maine Coon, viser ikke at han ikke har det godt eller han keder sig.
Håber i vil hjælpe mig, så jeg kan blive lidt klogere på katte, da jeg har læst så mange forskellige ting angående katte.

- På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon - Alene indekat?
  • #2   24. maj 2013 Efter at have fået kat nummer to og ser hvor meget glæde de har af hinanden, vil jeg til hver en tid anbefale to katte når det er indekatte.
    Du vil hurtigt komme til at mærke, hvis den begynder at savne selskab


  • #3   24. maj 2013 Manglede en overskrift derfor.
    Men tak for dit svar, det er jeg glad for at høre! Har bare læst en masse om at folk mener de ikke kan være alene. Vil ham jo kun det bedste:-)


  • #4   24. maj 2013 Jeg tror der er lige så mange meninger om det som der er mennesker..

    Nogle mener at ingen katte trives alene som indekat, andre noget andet..

    Katte er fra naturens side ikke flokdyr, men det er klart at 2 killinger der vokser op sammen har meget glæde af hinanden, også fordi en alene inde kat meget nemt kommer til at kede sig..

    I det lange løb og hvis din killing ikke er ret gammel, så vil jeg egentlig nok anbefale dig at anskaffe dig en killing mere, der er ingen der siger at det skal være en MCO mere, det kan være en hvilken som helst race eller huskat..

    Men de vil aktivere hinanden rigtig meget, men du skal jo føle at du har råd og overskud til at have 2, for klart det koster lidt mere at have 2 frem for 1..


  • #6   24. maj 2013 Okay tak for dit svar også!
    Hvis han kommer til at mangle selskab vil jeg se hvad jeg kan gøre, han viser ingen tegn nu. Har nemlig kun fået lov til at have en kat. smiley


  • #7   24. maj 2013 Jeg vil også lige tilføje at et også kommer an på hvor meget og hvor ofte du er væk hjemmefra, altså hvor meget han er alene..

    Og en killing vil du sjældent mærke på om den savner selskab, det kommer når den kommer i lømmelalderen og bliver ældre, og selv om den virker til at trives, så kan det være et forkert signal, for det kan være at katten blot resonere, altså finder sig i tilstanden, det ser man ofte ved at katten bliver meget inaktiv og sover meget, virker lidt trist osv.


  • #8   24. maj 2013 Jeg bruger rigtig meget tid på ham hver dag, vi leger lige indtil han bliver træt flere gange om dagen. Han kommer med ud i snor når vejret er til det. Han får lov til at ligge der hvor jeg sidder/ligger.

  • #9   24. maj 2013 Nogle katte kan godt trives som enekatte, og andre har bedst af at være to. Der er ingen faste regler for det. Men jeg vil også til enhver tid foretrække to.

    Men når man som dig kun må have en, ja så er det jo sådan, det er. Jeg ville ikke risikere at blive smidt ud, fordi jeg havde to katte. Så hellere vente til jeg havde fundet noget andet at bo i.


  • #10   24. maj 2013 Kan kun tale ud fra egen erfaring og det er, at en maine coon som alenekat kan ikke anbefales.

    Vi har oplevet flere gange, hvor de ender med at mistrives med det resultat, at opdrætter ender med at skulle tage katten tilbage eller finde et andet hjem til den.

    Vi sælger af samme årsag ikke maine coons som alenekatte.

    En artsfælle kan give et selskab, som vi mennesker ikke kan.



  • #11   24. maj 2013 Tak skal i have. Har også overvejet at spøger udlejer om jeg måtte anskaffe mig en kat mere. Man måtte slet ikke have dyr der hvor jeg er flyttet ind, men spurgte ham så fik jeg lov. Kan jo altid spøger, for vil kun min kat det bedste.

  • #12   24. maj 2013 Jeg har solgt en enkelt ud som enekat, og han fungerer fint. Men det er også til en aktiv familie med meget tid i hjemmet smiley

  • #13   24. maj 2013 Husk at få det på skrift. Det er let at bakke ud af en evt. aftale senere, hvis det kun er mundtligt.

  • #14   24. maj 2013 Ja må lige skrive til ham.
    Vil i anbefale en maine coon mere, eller hvilken race/huskat?


  • #15   24. maj 2013 Racen på katten er som jeg skrev tidligere underordnet, Katte ser ikke på om artsfælden er en racekat eller huskat smiley

  • #16   24. maj 2013 Super, tak for det smiley

  • #17   24. maj 2013 Enig med Glenn.

  • #18   24. maj 2013 Og Anne har også allerede lavet en annonce hvor hun søger en ven til sin MCO kat smiley

    Anne jeg kan også anbefale dig at prøve at kontakte nogle internater, der er mange killinger på internaterne i øjeblikket, og de kan hjælpe dig med at finde en killing der passer til din MCO smiley


  • #19   25. maj 2013 Har fået en hjem i går, havde kigget på en i noget tid, en sød lille pige smiley

  • #20   25. maj 2013 Er så glad for jeres svar, har tænkt på længe at få en mere, nu er hun her! Min hankat væser dog meget af hende, men hun følger ham lidt rundt alligevel. Håber de kommer til at kunne lide hinanden! smiley

  • #21   25. maj 2013 Hvor dejligt for dig smiley tillykke med den lille pige smiley

    Det er meget normalt med lidt hvæsen, det skal han have lov til, han fortæller jo at det er ham der bestemmer og at hun er på udebane, der er også noget nervøsitet fra hans side omkring hvad er hun for en, hvad laver hun her på mit område...

    Lad dem hvæse og knurre, og de må også godt daske til hinanden, hvis ikke de slås så der flyder blod og flyver store pelstotter, så skal du ikke blande dig, de vil klare det indbyrdes, der kan godt gå noget tid før hvæsen og brummen stopper, men du kan også være heldig, nu er de jo ret unge, så de finder sikkert hurtigt ud af det sammen..


  • #22   26. maj 2013 Mange tak. smiley
    Ja lader dem også slåsse og alt det der, og er sikker på de nok skal finde ud af det, det kraver bare tid, er i hvert fald glad for jeg fik en killing mere på ca samme alder:-)


  • #23   26. maj 2013 Ja det kræver lidt tid smiley men når de først har set hinanden an og accepteret hinanden, så skal de såmænd nok forhåbentligt blive glade for hinandens selskab..

  • #24   27. maj 2013 Ja, det håber jeg i hvert fald, og det bliver hele tiden bedre og bedre med dem! smiley

  • #25   27. maj 2013 Det er godt Anne at det går bedre og bedre mellem dem, det er gode tegn, du skal bare have tålmodighed, for der kan godt gå et stykke tid for det bliver rigtig godt, men pludseligt en dag, så leger de måske sammen, vi kan jo håbe smiley

  • #26   27. maj 2013 De leger og spiser allerede sammen, og i nat fik Mille også lov til at sove oppe i sengen endda overfor Basse, de andre dage blev han sur når hun hoppede op! Det er bare en gang imellem de væser (især mille), men hankatte vil jo gerne slås. Tror i hvert fald de bliver glad for hinanden selvskab smiley

  • #27   27. maj 2013 Jamen så går det jo super godt, hvæsen vil der såmænd nok komme mange af, det er lidt en magtkamp de kører, de skal fra tid til anden lige se om magten kan vindes eller fortælle hvem der har magten, det er ganske normalt og så blandt katte som er vokset op sammen smiley

    Så så længe de leger med hinanden og kan sove sammen så kommer de rigtig fint overens smiley

    Det er jo en super dejlig sammenføring du har fået lavet smiley herligt smiley


  • #28   27. maj 2013 Ja det er så, er rigtig glad for jeg valgte at få en killing mere! smiley

Kommentér på:
Maine Coon - Alene indekat?

Annonce