{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Stort problem - katten er i alt {{forumTopicSubject}}

God aften ..

Jeg har en kat på ca 6 mdr. Som er i alt vores mad.. Det er lige godt hvad det er , så spiser den det . Om det er en skål med rester i eller om det er i sønnens madkasse der er lukket . Eller katte godbidder der står på øverste hylde i køkkenet. Det får den fat i . Og lige så snart vi vender ryggen til er den i alt mad der står fremme . Den taget selv frugt i poser der står på køkken bordet eller åbner skralde spanden og fisker mad op .. Og den har en fuld mad skål til at stå fremme 24/7 og vand .. Og det er godt foder.. Den har fået ormekur. Selvom den kun er ude i nogen få min.. Og den er heller ikke tynd . Og har ikke orm i afførringen..

Har i nogen ide om hvad jeg kan gøre ?
Dyrlægen måske ? Eller e eller andet . Er ved at gå ud af mit gode skind..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort problem - katten er i alt
  • #2   12. nov 2012 Hvis den kun får tørfoder, så prøv at give den vådfoder 2 gange dagligt smiley

• #3   12. nov 2012 Jeg tilslutter mig helt Karins forslag om vådfoder - også gerne mere end 2 x dgl.
    Og så kunne du også prøve nogle andre slags tørfoder, som katten måske vil synes bedre om.

• #4   12. nov 2012 Tillykke du har fået kat smiley

Katte er som små børn. Alt skal pakkes væk med det samme.

• #5   12. nov 2012 Tinka, vådfoder mere end 2 x dagligt? Bliver de så ikke tykke? smiley

• #6   12. nov 2012 Gi' dem Lux fra Aldi. Det indeholder hverken sukker eller korn og det er billigt. Nej det bliver de ikke tykke af smiley

• #8   12. nov 2012 Sophie Amalie **vådfoder mere end 2 x dagligt? Bliver de så ikke tykke? :-O**

Jo, mine gør smiley men de fleste andre overvægtige katte taber sig faktisk, hvis man begynder at give meget vådfoder. Vådfoder fylder jo meget mere i volumen i forhold til kalorieindhold. Og så ædes der (for de fleste kattes vedkommende) meget mindre tørfoder. smiley

Meget vådfoder (altså det høje væskeindhold) er forresten også godt for urinvejene.

• #10   13. nov 2012 Hvordan og hvad får den af foder nu ? Du afmåler vel ikke dens foder og kun giver den rationeret ?

• #11   13. nov 2012 Den har altid tørkost i skålen .. Det adult fra arion blandet med kællinge foder af samme mærke .. Og får bådformet om aftenen . Og hvis ikke vi hjemme om aftenen får den det inden vi kører hjemme fra .. Og kan ikke se hvad problemet er .. Har snakket med dyrlægen om det og hun siger at den får rigeligt med mad .. Da den ikke spiser tørkost hele dagen lang med går og nipser af det i løbe af dagen . Som er meget normalt for katte

• #12   13. nov 2012 Og vi køber vådfoder med sovs ikke gele. Mere fordi det syntes jeg er mere lækkert og godt for urinvejene. Da jeg havde en kat der døjede meget med det efter kast.

• #13   13. nov 2012 bente w**Og kan ikke se hvad problemet er ..**

Jeg tror det er det, Lotte nævner.
    Prøv at give mere vådfoder - fordelt over dagen. Og prøv nogle andre slags tørfoder. Jeg vil gætte på at et tørfoder med højt kødindhold vil være succes. Fx Orijen.

PS: Vådfoder med gelé indeholder ligeså meget væske som med sovs. Så prøv du bare lidt forskelligt.

• #14   13. nov 2012 Sæt ALT mad/poser/skåle/madkasser helt væk.I køleskab eller skraldespanden udenfor eller hvor det nu hører til.

Skabe...kan lågerne ikke "låses" på en eller anden måde?

• #15   13. nov 2012 Jeg er enig med de andre, skift fodermærke. Nogle katte mættes ikke altid af det mad andre gør.

Kommentér på:
Stort problem - katten er i alt

Annonce