{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Stort problem! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en kattekilling igår, på 12 uger, og har en anden killing også, der er cirka 5 måneder. Den jeg har er en han kat, og den nye er en hun.

Problemet er bare nu, at den nye kat hele tiden hvæser og knurrer af den anden kat, og ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre, eller om det er normalt? Den slår også ud efter den og alt muligt.
Den "gamle" vi har, vil bare gerne lege, den hvæser ikke eller noget, det er altså kun den nye.

Nogen der har noget erfaring omkring dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort problem!
  • #1   19. okt 2008 de skal lige have en uges tid til at lære hinanden at kende...... de er begge "killinger" så de skal nok få stor glæde af hinanden

  • #2   19. okt 2008 Giv tid giv tid...:-)
    De gange jeg har sat nye killinger sammen er der max gået 2 dage,så har de leget sammen.
    Giv dem lidt lækkert at spise,det giver dem noget andet at tænke på...


  • #3   19. okt 2008 Det er helt normalt.
    Jeg vil råde dig til at læse lidt på nettet om det at have kat, og flere katte. smiley


  • #4   19. okt 2008 vil som de andre sige giv tid. for lidt over en uge siden fik jeg to nye missere hjem havde to i forvejen og de hvæste og spruttede. langede ud efter hinanden og jeg ved ikke hvad. idag løber de rundt og leger tagfat. det er helt normal adfærd så det skal nok komme. detkan virke lidt bob bob engang imellem men det skal nok gå ;-D

  • #6   19. okt 2008 tak for jeres svar.
    Har været så bekymret. Håber det går over, og det ikke bliver ved sådan :s


  • #8   19. okt 2008 Der er ikke noget unormalt ved dette. Tænk på den omvæltning det er at komme til et nyt sted og så er der oven i købet en anden kat der er meget større end den lille på 12 uger. De skal bare have lov at lære hinanden at kende så skal de nok blive gode venner.

  • #10   20. okt 2008 Den store er slet ikke agressiv, og den hvæser elller knurrer overhovedet ikke. Den løber godtnok efter den lille meget tit, men kun i leg, den er ikke ond på nogen måde.
    Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, for jeg tænker hele tiden over, om den lille nogensinde kommer til at kunne li min anden kat. Og vil bare ikke af med den!! Men der er gået 3 dage nu, og der er ingen tegn på, at den er begyndt at bryde sig om den store. Den hvæser af den så snart den ser den, det er vieklig hele tiden. smiley Håber bare det går over..

    Og har prøvet at lege med den begge to på samme tid, og har givet dem godbider sammen, har gjort meget for at de skal kunne lide hinanden, men stadig uden virkning smiley


  • #11   20. okt 2008 Du bliver nødt til at give dem noget tid, sammenføring kan faktisk tage op til 6 måneder i ekstreme tilfælde.....

  • #12   20. okt 2008 Jamen hvis der går 6 måneder, har jeg ikke lyst til de skal være sammen, den ville simpelthen være for synd.

  • #13   20. okt 2008 Rolig nu.....Min datter har for ikke så længe siden fået en voksen kat og havde i forvejen to killinger på ca 6 mdr. I løbet af ca 14 dage kunne de enes så de kunne være i stue sammen og i dag kan de både lege og sove sammen.Jeg vil gætte på at det der sker hos dig er at den lille er drønende bange for den store og den lige skal opdage at den kan bruges til at lege med og ikke er et STORT farligt uhyre. Så lad dem have fred og ro til at finde hinanden i stedet for at tvinge dem til at være sammen.

  • #14   20. okt 2008 Annika - Måske du skulle have læst om sammenføring af katte FØR du fik en mere. Det er sjældent der går så lang tid, men det er ikke ualmindeligt at der går tre uger-en måned.. 3 dage er INGENTING.
    Så tag den nu med ro, og giv det den tid det kræver.


  • #15   21. okt 2008 Det er begyndt at gå bedre med dem nu. Den hvæser ikke så meget som før, stort set kun når den store "jagter" den. Men ellers ikke rigtig.
    Nu er problemet bare, nu er den lille begyndt at tisse i sengen, og skide smiley


  • #16   22. okt 2008 du skal have mindst 1 bakke pr. kat

Kommentér på:
Stort problem!

Annonce