Besynderlige spisevaner Besynderlige spisevaner
Min kat har fået nogle mærkelige spise vaner her på det sidste.
Han drikker min morgen kaffen (putter ikke mælk i) og spiser den banan jeg som regel spiser om morgenen før jeg skal ud af døren.
Udover at det er frygteligt irriterende og jeg gerne vil vide hvorfor han gør det og hvordan jeg får ham til at holde op, er det vigtigste egentlig om det er farlig for ham at spise banan? Kaffen er jeg mindre bekymret for fordi han ikke indtager det i samme grad.
Det er jo tydeligt at han virkelig godt kan lide banan, men om han overhovedet kan tåle det, har jeg ikke kunne finde ud af
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 6 Emner: 89 Svar: 491
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men hun spiser de spøjseste ting, af mange kan nævnes: gulerødder (kogte), pasta elsker pasta, kartofler, salat, blomkål, ketchup, tomater, hun er faktisk så glad for ketchup at hun kan finde på at tilbyder man hende et stykke pølse med lidt ketchup på så slikker hun ketchuppen af og gider ikke spise pølsen
Vil lige nævne at hun altså kun får lov at smage en lille bid, og det er ikke så tit hun får lov, men sidder hun og vold tigger så skal hun da ha lov at smage
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Felix vil også altid have chips
Otto
Har var rigtig god til at lade være med at gå på bordene, men efter han er blevet kastreret har han åbenbart glemt den regel
Balders far
Han har altid vand og masser af det. Men han kan også bedst lide at drikke fra hanen i badeværelset - giver ham ellers frisk vand om morgenen, når jeg kommer hjem, når vi skal have aftensmad og så før jeg går i seng - men jeg tror ikke han synes det er friskt nok
okt 2012
Så længe han ikke får dårlig mave kan det vel ikke gøre så meget at han spiser lidt banan
okt 2012
Det har du nok ret i - havde så ondt af ham de første dage efter kastrationen så jeg ikke rigtig rettede på ham.
Jeg er begyndt at ''klik-træne'' ham og det virker faktisk meget godt det med at belønne den ønskede adfærd, men min kæreste har fået en dårlig vane med at råbe ad ham når han gør noget forkert - også svare katten igen og ignorere mig og min kæreste fuldstændig når vi prøver at fortælle ham hvad han ikke må.
Jeg råber IKKE ad ham, jeg siger ''shhhhh!'' - men det sker at tempramentet (og tålmodigheden) løber af med min kæreste og han kommer til at råbe
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Men hyggeligt at din kat vil være med fra morgenstunden
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Hittet er brun sovs og kartofler hos dem alle.... ellers ost, chips/popcorn... tørt rugbrød... alle slags pålæg osv....
Men har to katte, der aldrig rør ved våd foder... og nærmest rynker næse af det.... nææææ så heller en dåse tun eller markrel*G*
sep 2012
Har bare hørt at bare en enkel rosin kunne dræbe katten eller ihvertfald gøre den syg - jeg ville ikke turde.
Men Mille smager også på det meste herhjemme udover chokolade og rosin (:
jan 2012
(link fjernet)
P.S. undskyld jeg blander min, men var selv nød til at undersøge sagen da jeg har samme indstilling at hvis katten viser interesse for den mad jeg spiser, så skal den da have lov at smage
sep 2012
Vi holder jo alle af vores katte(:
jan 2012
sep 2012
Aner faktisk ikke hvorfor jeg ved det
okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
Hun har engang formået at æde 10 cm lædersnørre fordi jeg skulle tage telefonen, og derfor kiggede væk et øjeblik.
godt der er noget der hedder kattegræs og tørrede kaninører.
af ufarlige men besynderlige ting, kan Luna lide majs, ærter og icebergsalat, men hun får ikke lov til at spise det særlig tit, eller ret meget af det.
okt 2012
Felix ville også altid spise elastikker
Så nu har min kæreste og jeg skaffet os af med alle husholdnings elastikker og jeg har byttet mine tynde får elastikker ud med nogle tykke... Dem spøjter jeg hårspray på, så får han altid en dårlig smag i munden når han prøver så nu er han helt holdt op
okt 2012
jan 2012
okt 2012
Besynderlige spisevaner