1.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Besynderlige spisevaner Besynderlige spisevaner

Min kat har fået nogle mærkelige spise vaner her på det sidste.
Han drikker min morgen kaffen (putter ikke mælk i) og spiser den banan jeg som regel spiser om morgenen før jeg skal ud af døren.

Udover at det er frygteligt irriterende og jeg gerne vil vide hvorfor han gør det og hvordan jeg får ham til at holde op, er det vigtigste egentlig om det er farlig for ham at spise banan? Kaffen er jeg mindre bekymret for fordi han ikke indtager det i samme grad.

Det er jo tydeligt at han virkelig godt kan lide banan, men om han overhovedet kan tåle det, har jeg ikke kunne finde ud af smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besynderlige spisevaner
  • #2   13. nov 2012 Jeg ville ikke være bekymret overhovedet... Katte kan have nogle sjove vaner og så længe de får sine vitaminer og mineraler mv så er de jo dækket ind... Min den yngste kat er helt tosset med lasange, chips, kaffe, safte vand, vand melon, risengrød, appelsiner osv osv og helst skal han selv stjæle det, han er 100% sund og rask... Som lotte siger, køb en banan kun til ham og lad ham hygge sig med det :0)

• #5   13. nov 2012 Min kat på 5 år har det med at tigge, og ja det gør hun jo fordi fra tid til anden falder der noget af smiley
    Men hun spiser de spøjseste ting, af mange kan nævnes: gulerødder (kogte), pasta elsker pasta, kartofler, salat, blomkål, ketchup, tomater, hun er faktisk så glad for ketchup at hun kan finde på at tilbyder man hende et stykke pølse med lidt ketchup på så slikker hun ketchuppen af og gider ikke spise pølsen smiley
    Vil lige nævne at hun altså kun får lov at smage en lille bid, og det er ikke så tit hun får lov, men sidder hun og vold tigger så skal hun da ha lov at smage smiley

• #6   13. nov 2012 Dåse slaven og siameser drengene
    Felix vil også altid have chips smiley

Otto
    Har var rigtig god til at lade være med at gå på bordene, men efter han er blevet kastreret har han åbenbart glemt den regel smiley

Balders far
    Han har altid vand og masser af det. Men han kan også bedst lide at drikke fra hanen i badeværelset - giver ham ellers frisk vand om morgenen, når jeg kommer hjem, når vi skal have aftensmad og så før jeg går i seng - men jeg tror ikke han synes det er friskt nok smiley

• #7   13. nov 2012 Lotte - det tror jeg at jeg vil begynde at gøre smiley
    Så længe han ikke får dårlig mave kan det vel ikke gøre så meget at han spiser lidt banan smiley

• #9   13. nov 2012 Otto

Det har du nok ret i - havde så ondt af ham de første dage efter kastrationen så jeg ikke rigtig rettede på ham.
    Jeg er begyndt at ''klik-træne'' ham og det virker faktisk meget godt det med at belønne den ønskede adfærd, men min kæreste har fået en dårlig vane med at råbe ad ham når han gør noget forkert - også svare katten igen og ignorere mig og min kæreste fuldstændig når vi prøver at fortælle ham hvad han ikke må.

Jeg råber IKKE ad ham, jeg siger ''shhhhh!'' - men det sker at tempramentet (og tålmodigheden) løber af med min kæreste og han kommer til at råbe smiley

• #10   13. nov 2012 Otto: rosiner og vindruer er altså skide giftige for katte!

Men hyggeligt at din kat vil være med fra morgenstunden smiley

• #11   13. nov 2012 Mine katte (5 stk) spiser også alle meget forskellige ting... men igen i meget meget små mængder.
    Hittet er brun sovs og kartofler hos dem alle.... ellers ost, chips/popcorn... tørt rugbrød... alle slags pålæg osv....
    Men har to katte, der aldrig rør ved våd foder... og nærmest rynker næse af det.... nææææ så heller en dåse tun eller markrel*G*

• #13   14. nov 2012 Der skulle ikke have været et udråbstegn efter ka jeg se(:
    Har bare hørt at bare en enkel rosin kunne dræbe katten eller ihvertfald gøre den syg - jeg ville ikke turde.
    Men Mille smager også på det meste herhjemme udover chokolade og rosin (:

• #15   14. nov 2012 Jeg kan fremtrylle et link om det Otto, men om det er spændende kan jeg ikke love dig, men ud fra det der står så har du en af de katte der godt kan tåle rosiner i mindre mængder:
    (link fjernet)

P.S. undskyld jeg blander min, men var selv nød til at undersøge sagen da jeg har samme indstilling at hvis katten viser interesse for den mad jeg spiser, så skal den da have lov at smage smiley

• #17   14. nov 2012 Det var nu heller ikke ment som at jeg ville opdrage på dig(:
    Vi holder jo alle af vores katte(:

• #18   14. nov 2012 Maria jeg syntes da det er fint du nævner det, jeg anede det ikke, så derfor måtte jeg da lige undersøge, ikke fordi mine har vist interesse for rosiner, men alligevel smiley

• #20   14. nov 2012 Vi har aldrig rosiner herhjemme - ingen af os spiser dem, men ret ofte vindruer.
    Aner faktisk ikke hvorfor jeg ved det smiley

• Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #21   14. nov 2012 Min Luna skal man virkelig være over så hun ikke spiser noget hun ikke skal, desværre er det ikke kun menneskehad hun vil spise, hun vil nemlig meget gerne spise elastikker, ledninger, plastfolie m.m. så jeg rimelig pernittengryn med at sådanne ting ikke ligger fremme, eller i mine opladeres tilfælde er indsmurt i for katte ildelugtende lavendelolie.
    Hun har engang formået at æde 10 cm lædersnørre fordi jeg skulle tage telefonen, og derfor kiggede væk et øjeblik.
    godt der er noget der hedder kattegræs og tørrede kaninører.

af ufarlige men besynderlige ting, kan Luna lide majs, ærter og icebergsalat, men hun får ikke lov til at spise det særlig tit, eller ret meget af det.

• #22   15. nov 2012 Lis A
    Felix ville også altid spise elastikker smiley
    Så nu har min kæreste og jeg skaffet os af med alle husholdnings elastikker og jeg har byttet mine tynde får elastikker ud med nogle tykke... Dem spøjter jeg hårspray på, så får han altid en dårlig smag i munden når han prøver så nu er han helt holdt op smiley

• #23   15. nov 2012 Men det med rosiner.... Er vindruer så også giftige??

• #24   15. nov 2012 Ja Ida hvis du læser det link jeg har lagt ind i tråden tidligere, så ja det er de for nogle katte, læs linket, så får du en forklaring..

• #25   15. nov 2012 Tak Heidi smiley

Kommentér på:
Besynderlige spisevaner

Annonce