{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

H.M
H.M
Tilmeldt:
19. jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117

Nye gulve ...nyt grus ? {{forumTopicSubject}}

Vi er flyttet til nyt hus og er stødt på en udfordring.... Katte bakken står i vores gang/entre i et hul ved siden af vaskemaskinen som egentlig var tiltænk tørretumbleren. Vores gang er ikke voldsom stor , og er et ret trafikeret område i huset da man fra gangen går direkte ind i stue/køkkenalrum og der er også indgang til badeværelset derfra.
Huset er helt nyt og både gang og badeværelse er belagt med fine sorte/mørkegrå klinker , rigtig pæne smiley .....men så stopper det pæne også når man kombinerer det med grus fra katte bakken , øv !

Vi bruger Extreme Classic og er(var) rigtig glade for det , men det griser helt vildt på det mørke gulv . Han slæber lidt med ud på poterne hver gang (der ligger en pote-måtte foran) og selv om jeg støvsuger og støvsuger området flere gange dagligt , ja så bliver det spredt over hele huset i løbet nul komma fem fordi det ligger lige der hvor alle går igennem hele tiden..... suk. I det gamle hus var det ikke noget problem , da stod bakken mere for sig selv og vi slæbte derfor ikke gruset under strømperne rundt i hele huset smiley
Men jeg kan da se hvor han har været for hvis han træder i lidt vådt grus inden han forlader bakken, så har jeg de fineste små pote aftryk på det mørke gulv smiley


Lang smøre smiley men ... bakken kan ikke stå andre steder så løsningen må være at prøve noget andet grus , desværre.

Jeg tænker på at prøve Cats Best Nature Gold
Hvad er jeres erfaringer med dette produkt ?
Kan man blande 2 så forskellige produkter for at lave en gradvis overgang ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye gulve ...nyt grus ?
  • #1   19. nov 2012 Ja der kommer grus rundt omkring, det er en skam den ikke kan stå andre steder, du risikere måske et helt andet problen, nemlig at den ikke vil bruge Bakken når maskinen larmer.
    Jeg ville ligge et stort stykke sisaltæppen ved bakken, efter jeg har fået det i min gang, kommer gruset ikke så langt, det er så også en kattehårs fanger smiley
    Jeg har ikke prøvet noget grus som ikke følger med ud af bakken, men træpiller laver da ikke grå pletter som skal vaskes af.


  • #3   19. nov 2012 Jeg bruger træpiller.
    Jeg har nemlig bakken på badeværelset, og konventionelt grus bliver jo bare til mudder på et vådt gulv. Så træpiller er løsningen her, og jeg tænker også det kunne løse dine problemer.
    Det laver nemlig ikke mærker.

    Jeg køber så træpiller 6 mm i silvan hvor jeg får 2 gange 20 kg for 80 kr. En 20 kilos sæk holder ca til 5-6 uger med to katte.


  • #4   19. nov 2012 "Men jeg kan da se hvor han har været for hvis han træder i lidt vådt grus inden han forlader bakken, så har jeg de fineste små pote aftryk på det mørke gulv"

    Haha, sorry ved godt det ikke er sjovt, men jeg kan lige se det for mig og det lyder alt for nuttet. smiley


  • #5   19. nov 2012 Kan den heller ikke komme ud på badeværelset? Bakken altså.. Jeg har selv problemet, men havde mere tænkt mig at lægge en stor måtte under bakken, end jeg havde overvejet at skifte grus..

  • #6   19. nov 2012 Læg et tæppe eller lignende, det tager det meste. Der findes også gummimåtter, der er specielt beregnet på at omsamle gruset. Jeg er nu ikke imponeret af dem.
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu/katzenstreu_schaufeln_vorleger
    Endelig findes der kattebakker der kan begrænse det bla denne her :
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/haubentoiletten/haubentoiletten_besonders/296622


  • #7   19. nov 2012 De måtter imponere heller ikke mig smiley så er det bedre med mit sisal tæppe, det er som at have et kradsetræ på gulvet smiley så det skal gøres fri fra kattehår, men så ved man også hvor de er,, bakker, grus og problemer met det vil altid være et emne vi med indekatte kan snakke om smiley

  • #8   21. nov 2012 Tak for råd smiley
    som det ses på billedet så er der ikke meget plads og gi af , billedet er taget med ryggen til hoveddøren og på den modsatte side over for Bakken er døren til badeværelset. En sko bakke tror jeg vi skvatter over og et tæppe vil ikke løse problemet tror jeg da vi så bare træder på tæppet , og igen slæber gruset med over alt ...:-( den pote måtte vi har er alt for lille ,men i det gamle hus fungerede den sådan ser fint nok smiley
    Vi skal vist prøve at skifte til noget mindre " levende" grus smiley

    *winnie w* og *nina p*
    Hvordan skiftede i til træpiller og Cats Best ? Blandede i det gradvist eller hvordan ?

    * Jette L*
    Jeg tror ikke vi får problemer med lyden fra vaskemaskinen , for han er faktisk helt vild med når jeg starter den smiley han kommer løbende når ham kan høre den går igang og så kan han sidde der et kvarters tid og glo rundtosset på den og han forsøger at fange tøjet inden i , tosse kat smiley


    profilbillede
  • #9   21. nov 2012 Han synes den er meget spændende smiley

    profilbillede
  • #10   21. nov 2012 Jeg lavede half and half i to uger og så skiftede jeg helt. Vi havde ingen problemer med overgangen.
    Har fået ny kat for nylig, han havde ikke en tilvænningsperiode, han gik lige ind og lavede i træpillerne fra første dag.


  • #11   21. nov 2012 Det vil vi prøve smiley


  • #13   23. nov 2012 Tak Winnie W smiley

    Jeg står og væver lidt mellem Cats best øko plus eller Cat's Best Nature Gold


Kommentér på:
Nye gulve ...nyt grus ?

Annonce