{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Jeg har begået "selvtægt"! {{forumTopicSubject}}

Advarsel! Må kun læses af kvinder!


Altså normalt gør jeg ikke noget udenom min mand. Bruger heller min charme på, at overbevise ham om at hans kone jo har ret!

Vi har nu i over to år væltet vægge, muret døre til, hakket gulve op, installeret nye kloakker, nyt køkken, forhaven er gravet op, badeværelsets og gæstetoilets gulve er brækket op, loftrummet er fyldt med isoleringsruller og byggematriale osv.osv.osv.

I al den tid har mangt og meget stået i "banankasser" rundt omkring i hele huset, foruden vores haveskur og garage.

Sidste år, hvor køkkenet var nede og al madlavning foregik i stuen med et arbejdsbord og et komfur, og hvor vand blev hentet på toiletterne fordi nedgangen til bryggerset var blevet muret til, lejede vi et sommerhus i juledagene, bare for at føle at der var jul!

Nu er der så snart jul igen og endnu engang udebliver min "lalleglade-selvsvingsagtige-julestemning"! Hmm- det må da skyldes alle de mærkelige kasser der står overalt tænkte "mor" her!

I går aftes lavede jeg lækker mad til min elskede husbond: tunbøffer med smørdampede kartofler drysset med persille, broccoli kogt al dente, en grøn salat, god vin og jeg havde endda købt brændte mandler og et kandiceret æble med hjem til ham, fra min juleshoppingstur.

Så satte jeg ellers angrebet ind over maden!

"Skatter - jeg kunne altså godt tænke mig, at de der kasser kommer ud af huset, så jeg har forhørt mig om hvad det vil koste at leje en af de dersens box-it rum og det koster altså kun 245 kr pr. mdr! Og dem i skuret kan jo ikke stå der pga. fugten hele vinteren!".

Min mand tyggede lige en ekstra gang på - ja jeg ved altså ikke om det var bøf eller salat, inden han svarede: "Jeg syntes at du har ret!"

"Yes!" - nåede mor at tænke, imens jeg anstrenge mig for ikke at armene skulle ryge i vejret i min sejrsrus!........."De kasser overlever næppe vinteren derud i skureret. Vi må jo sortere i hvad der kan stå derude og så tage resten ind i huset!"

"Crash and burn!" Jeg kunne da straks mærke panikken! FLERE KASSER I HUSET!!!!!

For pokker- jeg har allerede tre søjler af banankasser i soveværelset! Kald mig snobbet, men de matcher sgi' ikke interiøret! :0/

Lidt spagfærdigt fik jeg fremstammet "Jamen vi kan jo få den der box-it!". Så gik min ellers fornuftige mand altså i selvsving med en lang forklaring om at det ikke var godt ikke at have sine ting lige ved hånden, hvis nu lige man står og skal bruge dem!

HALLO! - de har været pakket ned i TO ÅR!

Nu er min mand altså den type der gemmer alt og jeg skriver ALT!

Fire voksne børn har vi - og alt hvad vi har haft af porcelæn, senge, kommoder mv. i årenes løb er pakket ned/proppet ind i garagen, og på loftet. Ja sågar ungernes forlængst glemte legehus nede i baghaven, bruges til opbevaring!

Ville vores unger have noget af det, da de flyttede hjemmefra? Nix! Vi har en efternøgler på 8 år, som min mand er overbevidst om vil stå og mangle lige præcis det der er i vores gemmer, den dag hun flytter hjemmefra. Til den tid, så er det sikkert også penge værd, da det jo så må henhøre under "antikvitetter"!

Vi har møbler der er "lånt ud på ubestemt tid" fordi min mand bare ikke kan skille sig af med ting og fordi hans kone bare ikke kan lade være med at købe nyt!

Nå men altså.... Min mand er jo "gammel hippie", så han mener ikke at man kan begrænse hinanden i et forhold så hans afsluttende bemærkning var: "Men det bestemmer du jo selv!". Det er altså et mande-kneb det der, de siger at vi selv bestemmer men det ligger lig´som i luften, at "Lille skat, du kan jo nok se at jeg har ret! Jeg beskuer jo problemet fra en fornuftig, velovervejet og funktionel vinkel!"

"Jo jo, men jeg anskuer altså tingene fra den der bygge-rede-agtige, hjemmelig-hygge-agtige, æstetiske og total upraktiske vinkel!" så Bipbipblibip kom jeg altså til at trykke nogle cifre på min telefon i dag og fræk og frejdigt sige: "Dav du taler med Mai, jeg vil gerne leje et boksrum! Ja tak i morgen passer mig fint!".

Nu er det så spændende om jeg selv skal bærer kasserne og køre med trailer, for til trods for at jeg er en selvstændig frigjort Qvinde, der går imod min mand ønsker, ja så forventer jeg da at han udfører det "grove". Jeg er jo ikke ude på at udhule manderollen........altså når det ikke passer i mit kram!





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har begået "selvtægt"!
  • #1   6. dec 2007 *GGGGGGGGGGGG*

    Har du overvejet at blive klumme skribent hos Femina ?? smiley Du er god til at fortælle og formulere dig.

    Kender iøvrigt godt den med manden der siger " det bestemmer du selv"...


  • #2   6. dec 2007 SÅDAN Mai!!!! =)

    De skal sættes på plads engang imellem! Jeg har også lige været ved at sætte nogle ting op på væggene i dag som egentlig er kærestens job, men han er sådan en snøvl til at få det gjort smiley


  • #3   6. dec 2007 hehe, det lyder akurat som mig, man skal da gemme på alt muligt, tænk nu hvis man en dag får brug for det*GG*
    men ellers held og lykke med projektet


  • #4   6. dec 2007 Heidi B.
    LOL.
    Tak for rosen men syntes du ikke, at det er nok at jeg lader jer på KG lide!

    Christina S.
    Jeg begyndte en dag at pudse væggene op i vores udestue, fordi min mand "ikke ligeeeee var nået til det!". Aldrig har jeg set min mand være så hurtig til at komme i arbejdstøjet. Det kunne han da slet ikke have. Da han var færdig et par dage senere, måtte han meget imod sin vilje indrømme at det kunne han ikke have at jeg gjorde, da det jo var "mandens domaine!" og det var kommet helt bag på ham, at han følte det, da han jo er "gammel hippie". Hæ-hæ jeg er 15 år yngere og syntes det er helt fint med klassiske kønsrollemønstre - når altså det tjener min sag! Ellers kan jeg da godt finde feministen frem i mig!

    * Tina M *
    Rummet er på 4,5 m3 - det er altså kun mænd der bruger m3. I dametal er det noget med 150 cm bred x ja hvad var det nu?????? Pyt med det, jeg snuppede det altså!

    Troldemor.
    Hvorfor har mænd den der samlermani? Ok indrømmet det har jeg også med mine ungers første sæt tøj, deres tegninger og skæve lerfigurer mv. men mænd har det med alt, selv mærkelige skruer fra en væg og andre dimser, bliver gemt! Hader altså når jeg mangler et eller andet mærkeligt og min mand så går lige hen og finder det i hans gemmer! Han ligefrem lyser af triumf når det sker!

    Johnny!
    Fy fy, skulle jo kun læses af kvinder!

    På arbejdet har vi et forum der hedder "hønsegården", mærkelig nok skal min mand også altid lige ind og snage!

    Men tak - jeg håber at "projekt manden flytter og kører" lykkes! Tror dog at min selvstændighed bider mig bagi og at jeg hellere selv må hjælpe til! :0)


  • #5   6. dec 2007 hvis i nu gemmer det til den yngste flytter hjemmefra så er det populært igen og hun har endda "originalen" af moden smiley

  • #7   6. dec 2007 Lil´pigen.

    Er da bange for at du får ret, for meget af det der var fremme i bolig- og tøjmoden fra mine yngre dage er da "hot" i dag.

    I 80´erne støvede jeg min fars garderobe igennem - se der var den igen, mænd gemmer alt! - og fandt en gammel ruskindsjakke fra 60´erne, som bare var totalt "in" og vupti blev den min! Så hvem ved, måske Lærke vil have alt vores retro til den tid!


  • #8   6. dec 2007 Mai: Ja mange af de ting jeg er vokset op med hos min farmor og farfar( 61 og 73) er det som er fremme igen i dag.. Og det vækker minder.. Har egentlig altid vlæret vildt med det.. Men sikke nogle priser de fyre af i dag

  • #9   6. dec 2007 *ROFL* sikke du kan formulerer dig... normalt løber jeg skrigende bort når jeg ser et laaangt indlæg, men det var jo underholdende hele vejen igen..

    Og så krydser jeg ellers fingre for at gemalen både slæber og stabler i jeres lille nye rum *GG*


  • #10   6. dec 2007 Nej hvor lumpent!

    Jeg skulle jo have min mand fortalt det her, så da han kom ind på kontoret med en kop kaffe til mig, kiggede jeg op på ham med "dårdyr-øjne" (pokkers osse at mine er blå, virker garanteret bedre med brune!) og sagde sukkersødt:

    "Skat jeg har skrevet en indlæg i dag! Vil du læse det?"

    Den arme intetanende mand satte sig godt til rette og læste mit indlæg! Total tavshed..................................

    "HyHmm!" syntes jeg der lød fra min mand, da han slap musen. "Ja du bestemmer det jo selv, men jeg syntes det er dum at betale 2940 kr om året på det, når vi har et stort hus!". Han er altså hurtig til hovedregning!

    Jeg forsøgte med et "Jamen skat du kan da nok se.....", men kunne lige´som fornemme at mine argumenter ikke vil blive hørt, så hvad gjorde jeg - yep - tyede til det ældste triks i verden: gav ham et nys og sagde:"Du elsker mig jo!". Min mand nøjes med et konstaterende "Ja det gør jeg!", hvorefter han gik ud fra kontoret. Dog fløjtende, så mon ikke jeg klarede frisag???

    Det her indlæg skal han så nok ikke lige læse! Nu slap jeg jo godt fra det første! :0)


  • #11   6. dec 2007 *låååål* er flad af grin...

  • #12   6. dec 2007 ha ha mai det lyder som når jeg skal have min vilje herhjemme smiley

  • #13   6. dec 2007 jeg syntes det er unfair overfor mai's mand, stakkels stakkels mand, sån at blive overrumplet af sådan en modbydelig kvindelist,
    og som en af de eneste aktive mænd herinde er jeg nød til at slå i bordet og skrige STTTTTOOOOOPPPPPPPPP.
    er nød til at lave en støttegruppe til fordel for mai's mands rettigheder
    det han bliver udsat for er næsten på kant med menneske-rettigheder og det grænser til tortur


  • #14   6. dec 2007 Johnny: Hun kunne også sende ham på ferie eller andet i en uge eller bare en weekend og rydde godt og grundigt op i alt smiley

  • #15   6. dec 2007 som sagt, man kan og skal ikke smide et livsværk væk bare pga forfængelighed og pyntesyge

  • #16   6. dec 2007 LOL.

    Johnny for h..... da osse!

    Malou har lige fået en mega rystetur, fordi hun ligger på mine ben.

    Fik altså latterkrampe, så tårene triller og lungerne vender vrangen ud!

    Tror bestemt at min mand vil værdsætte dit initiativ!

    Sølle Malou- jeg kan altså ikke stoppe igen!

    Han har det altså ikke så hårdt!!!! Så slem er jeg da heller ikke - er jeg???? Der skal IKKE SVARES!

    Jeg smider jo ikke tingene ud! Jeg fjerne dem bare!

    Og det med kvindelist, jamen det ligger jo i generne helt tilbage til Eva´s tid og det var jo Satan, altså en mand, der var skyld i det, så I mænd har kun jeres eget køn at takket for, at vi kvinder er sådan, det er jo slet ikke vores skyld! Vi kan faktisk ikke gøre for det!!!!!!!!


  • #17   6. dec 2007 der er absolut ingen grund til at grine, det er faktisk en ret alvorlig ting det her, der er endda sendt klager afsted til allerhøjeste sted

  • #18   6. dec 2007 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

    Undskyld. Det er skam også for dårligt! Nu bliver jeg vel ikke ekskluderet allerede vel?


  • #19   6. dec 2007 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

    Mai - du er simpelthen en pige efter min smag...

    Kæft du er for god...

    Johnny - sikken gruppe du har oprettet *GGGGGGGGG*



  • #20   6. dec 2007 hey do der anædde, ka du så opfører dig ordentlig ellers kommer du over knæet

  • #21   6. dec 2007 *GGGGGGGGGGGGGGG*

    Og det skal du så gøre Johnny?????

    IIIIHHHHH hvor jeg glæder mig FNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS



Kommentér på:
Jeg har begået "selvtægt"!

Annonce