5.583 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
kan dyrlægen det? kan dyrlægen det?
Holde en hund tilbage fordi ejer ikke har betalt regning?
Har en bekendt,hvis hund er blevet opereret af dyrlægen.
Regningen lyder på 14.000 og hvis de ikke betaler halvdelen vil dyrlægen ikke udlevere hunden...
Kender ikke hunden og ved ikke hvad den er opereret for,men i følge min bekendte,altså ejer af hunden,havde dyrlægen sagt,at hvis han vidste de ikke havde nogen penge,ville han aldrig havde opereret hunden!!!
Afdragsordning vil han åbenbart ikke gå med til og min bekendte har ikke lige 7000 han kan smide på bordet lige pt,men prøver selvfølgelig at anskaffe dem
0 synes godt om
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
kan ejer betale et par tusind så tror jeg godt de kan finde en aftale... det kan man ihvertfald ved mine..
apr 2011
Jah, men direkte tilbageholdelse af hunden, er det der spørges ind til, om dyrlægen kan.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved at de få gange jeg har stået over for at der var en risiko for a min kat skulle opereres så har det været noget jeg har talt med dyrlægen om inden behandling, og det har aldrig været et problem når jeg ærligt har sagt at jeg ikke havde alle pengene nu, vil lige sige det er længe siden og ingen af tilfældende endte i operation.
Mine venner har for mange år siden været i samme situation hvor deres hund kom slemt til skade i et fald og skulle opereres, de var ærlige og sagde de ingen penge havde, de fik uden problemer lov at afbetale..
Tror det handler om at være ærlig fra start, man skal jo huske på at dyrlægen også skal leve, han udfører en ydelse som han klart skal have betaling for, det er jo ikke anderledes end når man køber en hvilken som helst anden vare eller ydelse..
apr 2011
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Jeg har heldigvis sådan et forhold til min dyrlæge, at jeg ikke behøver at betale med det samme...Hun ved nemlig, at jeg i alle de år jeg har haft hende til alle mine dyr, altid har betalt...
Jeg forstår så heller ikke man lader sin hund blive behandlet for så mange penge, hvis man ikke har pengene til det...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Nu ved vi jo ikke hvad hunden fejlede, men min dyrlæge har da givet overslag og han ved jeg har forsikret mine katte, og i visse situationer skal man have grønt lys fra forsikringen, før man går igang, for eksempel ved amputation.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Men uanset hvad, så er det ulovligt af en dyrlæge at nægte nødvendig behandling og holde dyret tilbage.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Til gengæld må værkstedet ikke beholde bilen, hvis regningen for rep betales, selvom der skyldes afdrag på bilen (købt samme sted).
Jeg forstår i den grad dyrlægen, har selv arbejdet på dyreklinik i mange år, folk vidste vi havde kontant betaling, alligevel havde de ingen penge med.
I starten var vi 'blå-øjede' og udleverede med aftale om betaling dagen efter.
Folk kom bare ikke og det der med at slæbe dem til inkasso, duer ikke. Der skal virkeligt store beløb til før det kan betale sig.
Dyrlægerne er ikke banker, har man ikke pengene er det normalt banken man låner hos, ikke dyrlægen.
Præcist det samme, som hvis det er alle mulige andre ydelser man køber.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 21
Jeg tror ikke at dyrlægen har ret til at tilbageholde hunden, omvendt har ejeren heller ikke ret til at gå med en "vare" der ikke er betalt.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Der er jo noget der ikke rigtig hænger sammen, jeg mener hvis han afliver hunden, så er han da først sikker på ingen penge at få...
Der må da ligge et eller andet bag at han pludselig ændre mening??
Jeg tror desværre ikke det er en sag politiet går ind i..
maj 2012
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Hos min dyrlæge står der et stort skilt "Kontant betaling, ved afhentning" så er det ligesom på plads*S*
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
jeg ved godt at følelserne kommer i kog fordi det drejer sig om et levende væsen, men du går jo heller ikke i fona og bestiller et tv og når de levere det siger man ikke har nogen penge.
ejerne må jo en tur i banken og ta et lån og betale den regning de har hos dyrlægen for det stykke arbejde de selv har bedt ham om at udføre.
okt 2011
Nej heldigvis ikk! Og det er simpelthen ikke i orden hverken at true eller aflive hunden.
Men det kan jo så ikke komme bag på folk at der skal betales.
Og hvis jeg havde været de hunde ejere, havde jeg nok drønet ned i banken lige så snart hunden var afleveret, for at høre om der var penge på kontoen eller om låne muligheder. For det er godt nok en stor regning og de må da have fået et overslag inden.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Måske hundejeren fx har glippet det med halvdelen nu, og resten på afbetaling.....
Hvis man kommer babu til dyrlæge med sit akut skadede eller syge dyr, så er man måske i en tilstand, hvor man ikke lige forstår alt, der bliver sagt.
lizette **Ringet til dem 3 gange i dag for at høre om de havde anskaffet pengene ellers vill hunden blive aflivet i morgen**
Dyrlægen skulle vel ikke være Jens Breth Hansen (eller Erik Tonnesen hvad han nu kalder sig nu om dage)?...
apr 2009
Men hvorfor er det at ejeren ikke 'bare' skaffer de penge?
Er de dårlige betalere, så de ikke kan låne nogle steder eller hvad er problemet.
Som jeg allerede har skrevet en gang er det bankernes job at udlåne penge, det er de eksperter i; dyrlægen skal behandle syge dyr, som er hans/hendes speciale.
Hvis alle opfører sig på den måde mht betaling af dyrlæge skal der jo ansættes en til at fakturere, holde styr på om betalingerne kommer, sende rykkere, kontakte advokater etc, etc.
Mon ikke regningerne for 'alle os andre' så vil stige betragteligt?
HVORFOR går de ikke i banken og skaffer pengene?
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 240
Men - dyrlægen må IKKE aflive et dyr, medmindre ejer har sagt god for det; det er ganske enkelt imod loven.
dec 2006
Næh, men hvilken anden dyrlæge kan finde på at ringe 3 gange på én dag til sine klienter, og true med pengene-nu-eller aflivning?! :-O. Jeg tør slet ikke skrive, hvad jeg tænker, men håber virkelig, at ejeren får sin hund tilbage i hel tilstand.
Pia D **Hvis alle opfører sig på den måde mht betaling af dyrlæge.... **
Selvfølgelig "opfører" alle sig IKKE sådan. Og mon ikke de fleste dyrlæger har råd til at lade de fattigste af deres klienter afdrage en regning uden at der skal ansættes ekstra personale?
sep 2006
Jeg kan faktisk ikke fordrage folk som ikke kan finde ud af at betale hvad de har kløbt for...
Jeg kan forestille mig selv som pensionist uden forsikring, står med en hund som for at overleve skal have en dyr operation...Jeg ville så vælge aflivning, fordi jeg vidste jeg ikke kunne skaffe pengene..
Men sådan er vi jo forskellige.
apr 2009
Jo, hvis det er imod dyreværnsloven at lade den leve må hun/han godt.
Tinka, du skriver: "Selvfølgelig "opfører" alle sig IKKE sådan. Og mon ikke de fleste dyrlæger har råd til at lade de fattigste af deres klienter afdrage en regning uden at der skal ansættes ekstra personale? "
Det kommer sandelig an på hvilket område det er og om rygtet om denne mulighed spreder sig.
Jeg HAR arbejdet på en dyreklinik og VED der (kan) bruges oceaner af tid på den slags, som ingen egentlig betaler for, dvs alle kommer til at betale for det på en måde.
Jeg tror bestemt også det kan hænge sammen med om det er en god, trofast kendt klient, eller det er en helt ny og ukendt, der kommer.
Jeg er klar over alle kan komme i knibe, men at 'sige' det er dyrlægens ansvar ...
Jeg er egentlig mere med på den der med 'kvik-lån', hvis det endelig skal være.
Men kan man ikke også selv søge den slags, uden det skal gå gennem dyrlægen?
I øvrigt er jeg stor tilhænger af forsikring (selvom der også er ting de ikke dækker).
Uanset hvad, har jeg stor medfølelse med de mennesker det er gået ud over (og især deres hund) og håber der findes en løsning, som er OK for begge parter.
maj 2012
feb 2010
feb 2010
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Dyrlægen havde jo ikke nægtet at hjælpe, har man sagt A må man også sige B!
Hos min dyrlæge er det altid muligt at få et prisoverslag. Så kan man tage stilling til det på stedet om det er muligt at låne pengene eller om der kan lave afdragsordninger.
Så at give hunden en ekstra overnatning, det tager den jo ikke skade af, men den skal jo ikke ende som en gidsel!
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Som skrevet er det kun en bekendt jeg har skrevet om. Venner med ham på fb,men har ikke snakket med ham siden vi var børn,men han er så søster til en barndomsveninde jeg har,som jeg har fået forklaring fra.... Kender ikke så meget til deres livshistorie,men han skrev selv han var i rki og derfor ikke kreditværdig. Og familien har ikke haft råd til at hjælpe eller har været lidt ligeglade...
Hunden havde fået en mavedrejning pga den havde spist for hurtigt.
Ved ikke hvem dyrlægen er da jeg ikke ved hvor de bor,men var dyrlægen der havde ringet til dem 3 gange og truet med aflivning hvis de ikke betalte...
Men de har så været heldige at noget venner havde lånt dem de 7000 kr. Resten er der så lavet en afdragsordning med...
Hunden blev hentet hjem igår så alle er glade... men nok ikke dyrlægen.
Mon han har givet dem råd om hvordan de skulle afhjælpe det skete en anden gang?.... Næppe
Så jeg tror lige jeg går ind og skriver en pb til ejer på fb
okt 2011
Men godt der kom en løsning på det!!
sep 2006
dec 2006
kan dyrlægen det?