703 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Til dyrlægen Til dyrlægen

Tantor er blevet noget så frygtlig snottet.
I fredags nøs han i et væk, men ville da gerne både spise og drikke. I går var han kvik og ville både kæle og lege, så vi tænkte at det nok var på retur.
Men men men idag ligger han bare og hiver efter vejret og vil hverken spise el drikke.
Så vi har været i byen og købe termometer, temperaturen siger 40,7. Jeg har ringet til dyrlægen og venter nu på hun ringer tilbage, så vi kan tage på klinikken med ham, da hun er uden på en landtur.

det er simpelthen frygtlig at se det lille pus bare lige der og hive efter vejret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dyrlægen
  • #1   20. jan 2008 Nå, hvor er det synd. Rigtig god bedring til ham, håber snart, at du hører fra dyrlægen. Er du sød at holde os opdateret?

• #2   20. jan 2008 Åh, hvor er det synd for Jer. Det er hårdt, når ens dejlige dyr fejler noget.
    Ønsker Tantor hurtig god bedring- krydser fingre.
    Trøstekram

• #3   20. jan 2008 åh det er synd for ham håber da osse at dyrlægen ringer snart så han kan blive rask igen rigtig god bedring med ham....

• #4   20. jan 2008 go bedring til den lille misser:)

• #5   20. jan 2008 Ej hvor er det dog synd.. håber du har fået ham tjekket nu.. hold os lige opdateret ik?

God bedring og håber det ikke er noget alvorligt

• #6   20. jan 2008 Ja god bedring med ham. Håber han bare skal have en penicillinkur og hurtigt er frisk igen.

For øvrigt bliver katte normalt ikke snottede uden der ligger en mere alvorlig sygdom bag, så som lunge eller halsbetændelse f.eks.

• Pippie >
    Pippie > Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   20. jan 2008 Rigtig god bedring med ham. smiley

• #8   20. jan 2008 God bedring med ham. Sidder og tænker på at jeg aldrig i mit lange liv med katte har haft een med forkølelse eller hvad han nu fejler som giver de symptomer.

• #9   20. jan 2008 Tak allesammen

Nu har vi været hos dyrlægen, der var ikke noget at høre på lungerne, men hun kunne høre at der var noget i halsen. Den høje feber siger jo også i sigseæv at der er betændelse er eller andet sted.

Han fik en penicelin indsprøjtning der varer i 14 dage, så vi ikke skulle slås med pillerne. Og for en sikkerheds skyld fik han også en indsprøjtning mod væske i lungerne, da han jo tydlig havde svær ved at trække vejret.
    Vi købte også noget dåsemad med hjem til ham, for at holde hans mave igang, og det har han spist af.

Nu ligger han og sover og han hiver ikke længere efter vejret.

• #10   20. jan 2008 Nej vi skal ikke give piller, hvilket jeg syntes er rart, når nu det er halsen det er galt med.

Det er et nyt produkt der er kommet på marked, hun måtte hen og slå doseringen op.

• #11   20. jan 2008 Lis D: Jeg får altid noteret i deres sundhedsbog, men da de jo ikke altid skriver lige pænt, kan det være svær at læse, men jeg mener der står: reduisdan

Men jeg skal jo til dyrlægen igen på tirsdag, så skal jeg lige tjekke om det er rigtig stavet.

Tantor er klart ved at have det bedre, han er lige kravlet på knæerne af mig og spinder når jeg nusser ham.

• Pippie >
    Pippie > Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   22. jan 2008 Jeg har lige været til dyrelæge med min i dag.

Hun fik også en indsprøjtning, der virker i 14 dag, det er dejligt, ikke at skulle "slås" med katten om de piller.

Uha, der kan gå noget tid, før de holder op med at være fornærmet på en.

Kommentér på:
Til dyrlægen

Annonce