{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

DYRlægen.... {{forumTopicSubject}}

Ja tak skæbne tænker jeg bare.

Stakkels Benzer fik i weekenden problemer med sit ene øje, det væltede ud med snask og han var hævet omkring øjet.. Så der var intet andet end at gøre end at vente til mandag nu da han ikke faldt ind under kategorien, som akut sygelig/døende.

Min kæreste tog katten til dyrelæge, og hun fik hældt noget 'kontrast' i øjet for at se om der var nogle ridser, hvilket jeg havde frygtet, fordi Chloe måske ikke altid er lige sød ved ham. Men heldigvis var der ikke det...

Sygdommen blev konstateret til; øjenbetændelse, og han fik 5 ml plutte-lut med hjem til at hælde i øjet og hvis det ikke hjalp, så skulle kat & Co. komme igen.

hele den lille seance løb op på den nette sum af 715 kr smiley

Holy Moly siger jeg bare! syntes godt nok det er mange penge, havde troet det ville løbe op i 500 bobs max.

Men heldigvis er tykke missen ved at have det bedre, allerede her på anden dagen for hans behandling ser hans øje 10 gange bedre ud. Så de 5ml plutte-lut har alligevel udrettet mirakler. Så nu håber jeg når behandlingen er ovre, at øjenbetændelsen blir væk...

Ellers så skal kræet til doktor DYR igen, denne gang i fuld narkose og have taget prøver...puha...det lyder dyrt, men hvad man dog ikke gør for de små kræ :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DYRlægen....
  • #1   6. feb 2007 :o) Kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over din skrivemåde.... Du burde skrive børnebøger..... :o)

    Godt at Stakkels Benzer er i bedring....
    Håber pengepungen snarest er i bedring oxo.... :o)


  • #2   6. feb 2007 Nej, det er desværre ikke helt billigt have små dyr, hvis man passer dem ordentligt... Men det er jo en af de ting, man må tage med, når man har sådan nogle. Glæderne ved at have dem opvejer det dog til fulde, synes jeg! ;o)

    Mine dyrlæger er simpelthen de bedste, hvad pengene angår! De siger, at man bare skal betale, når man kan, og at man ikke behøver lægge hele beløbet på een gang. "Det vigtigste er dyrene, og at de har det godt", sagde den ene sidste gang, jeg var der! Så selvfølgelig betaler man også, ligeså snart man kan, når de nu er så søde! Og det har jeg også gjort hver eneste gang.


  • #3   6. feb 2007 ja det koster at have dyr...Mono skal under knisven i morgen og have fjernet en knude, steriliseres og ha sin årlig vac.....vi skal nok regne med at betale 4000 kr i alt!. Men sådan er det jo....når først man vælger at have dyr, må man så vidt muligt efter mit synspunkt betale det som det koster.....betaler i hvert fald med glæde for at mine kat er helt raske og har det godt ...det er jo vores baby'er:)....

  • #4   6. feb 2007 Mmm, jeg synes nu at det lyder billigt, når man tænker på at det var weekendt.
    Men ved at priserne er noget forskellige fra fast landet tiløen ;0)


  • #5   6. feb 2007 Majsepige: tak :o)

    Terese:
    dyrelægen er heldigvis så venlig også at splitte det op. Så den ene halvdel i denne måde og resten i næste måned, så hvad angår doktor Dyr, så er han/hun da i det mindste til at forhandle med smiley

    Sara B: ja præcis, katten er min kærestes 'baby' hehe, tror han vil kæmpe en brav kamp for tykkemissens helbred hvis det kom dertil uanset kroner/øre.. Så ja, det er små ting, og det er godt at se at Benze er i bedring.
    men puha 4000 kr, det er da også nogle penge... smiley
    Men ok, det lyder til i for meget for 'pengende' både sterilisation, knudefjerning og vacc. smiley

    Misha Chloé: Nej det var ikke weekenden han var til doktor dyr, men igår...ellers havde 715 været usandsynligt billigt sluppet smiley


  • #6   6. feb 2007 okay, ja så er 2300 kr ikke mange penge, hvis man allerede har forberedt sig på skruer, gibs eller i værste tilfælde aflivning :-S

    Men godt han kom sig smiley

    Ja jeg er da glad for at de fleste dyrelæger ikke kan finde på at afvise en syg kat/dyr i døren, selvom man ikke lige har de penge der skal til for at redde den. Også har tålmodighed til at vente på de småpenge det drejer sig om, men mon ikke også Doktor dyr tjener helt pænt med de gebyrer han tager...hehe

    Jeg har da heldigvis ikke mødt nogen dyrelæge der er grum nok til at narre ekstra penge ud af folk, ved at tage 40 prøver, hvor kun de 10 er relevante. Men de skulle ikke undre mig at nogle kunne finde på det, der er desværre brodne kar i enhver branche...


  • #7   6. feb 2007 ja min kæreste fik også et tons papire med hjem på sygeforsikringer og ect. Jeg kan forstå ved heste og hund, at have behov for sygeforsikring, ikke at katte er mindre værd. Men et par indekatte er det begrænset, hvor store chancer de har for at skade sig selv.

    Som jeg forstod det på kæresten, da ville den heller ikke dække, som fx. det Benzer var afsted til, men først hvis han skulle have været i fuld narkose osv. dvs. ved større operationer og ligende.

    Den koster 1000 kr at have om året, plus der er selvrisiko på 500 kr, så for 2 er det =2000.
    Alt hvad der hedder forundersøgelser dækker den ikke, dvs. heller ikke vacc.

    Så det er næsten endnu dyre at have sygeforsikring, end at sende kræet til dyrelæge. Eller også er det bare fordi det er den forkerte sygeforsikring. smiley

    Men det er da heller ikke fordi jeg er ruineret af et stks dyrelægeregning, nok nærmere en chok-tilstand og at 'et kuk i øje' kostede 715 kr.



  • #8   7. feb 2007 Vores kat fik den præsise samme dianose for 5 måneder siden ca. Det blev også 750,- og det var en hverdag !! ARGH !!.... - de ved hvordan de skal flå pengene ud af en !

  • #9   8. feb 2007 Jeg har tegnet en sygeforsikring i Garfors til vores Raki, så har vi da sikret os det vi kan,selv om der er selvrisiko på , det er der jo på alt i dag, så hjælper det i tilfælde af at det skulle gå helt galt.

Kommentér på:
DYRlægen....

Annonce