1.335 visninger
|
Oprettet:
Juletræet med sin pynt .....eller ikke {{forumTopicSubject}}
Nu nærmer julen sig jo med hastige skridt og dermed også juletræet...
Kan jeres katte godt lade træet være ?
Og hvad gør i for at sikre træet mod nysgerrige katte ?
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Men kattene hyggede sig
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 8 Emner: 1 Svar: 170
Så nej kattene herhjemme kan BESTEMT ikke lade juletræet være eller i det hele taget pynten i huset. julesmåkagerne for så sandelig heller ikke fred for kattene, skal det lige siges
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
Og jeg ved jo på forhånd, efter et meget langt liv med både katte og hunde, at juletræ/julepynt, fungerer ikke ret godt med hunde og katte i junior-alderen. Alligevel er jeg sådan en stor julenisse, at jeg nægter at droppe julepyntningen, bare fordi at jeg gennem hele December, skal fare rundt og samle op, klistre og lime sammen, hvad er gået itu efter en tur på gulvet....konstant! Jeg kan muligvis blive tvunget til at undvære mine fint udklippede karton-juletræer, der hænger i lange snore i alle stuevinduerne. Dem har jeg passet på i 25år: Og jeg har måtte tape et par af dem, som en fingernem katling kom for tæt på. Så de må nok vente med at komme op til næste år :o)
Juletræet er et kapilet for sig selv. Jeg har oplevet at komme hjem til et væltet juletræ. Men der var det altså vores store Schæferhvalp, der ikke kunne forstå, hvordan vores lille kat bare kunne ligge inde midt på nogle af grenene og hygge sig. Hunden forsøgte derfor også at entre juletræet, hvilket den slap meget dårligt fra. Så hele molevitten røg omkuld....med kat og det hele ;o)
Jeg som havde gjort mig særligt umage med at få hængt noget af det fine tynde lette lametta, man kan få, fint fordelt på div. grene. Jeg sagde ikke en lyd. Men begyndte bare sammenbidt at flå alt det sammenfltrede lametta sammen og så hænge noget nyt på. De knuste kugler, som jeg havde haft siden min barndom, gjorde ski heller ikke sagen bedre he he.
Men jo. Selvfølgelig kommer hele det "Gertrud Sands'ke" pynteshow op i hele hytten alligevel. Det er da kun Jul en gang i året Oluf ;o)
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Tvivler STÆRKT på at mine killinger i år kan.. Jeg har planer om at sætte det op og så først pynte det efter et par dage.. Måske har de så leget og væsset klør færdig..
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 38
også medhensyn til juledekorationer - de hører altså julen til
vi prøver for første gang i år, og der har også været livlig aktivitet omkring det. men det bliver tilgengæld fjernet når de er alene hjemme
I år vil vi også prøve et lille juletræ, for at se hvad de siger til det
jun 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 59
I øvrigt er alt andet julepynt solidt fastgjort, med et par klumper lærertyggegummi:-)
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Han hopper op, hiver pynt ned, vælter det og kravler rundt i det!
Vil også skynde mig at sige; det er hans første jul og han har aldrig set noget lignende.
derfor er det nu stadig lidt irriterende
Juletræet med sin pynt .....eller ikke