Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme poter
  • #1   26. nov 2012 Med den hvide hinde hen over øjnene, så formoder jeg du mener blinkhinden, det er jo meget normalt at den gør det når den lukker øjet, hvis du mener at den har delvist trukket blinkhinden foran øjet når øjet er åbent, så er der sansynligvis noget galt med din killing, og hvis den samtidig har varme trædepuder, så har den sansynligvis feber, så skal du søge dyrlæge hurtigst muligt..

Men de varme poter/ trædepuder kommer jo an på hvordan killingen ligger, for ligger den på poterne eller med poterne trukket ind til sig, så vil killingen jo varme poterne, så det er kun hvis den konstant har varme trædepuder at jeg ville se at få taget killingens temperatur..

Virker den sløv?? Spiser og drikker den?? Går den normalt på kassen og er afføring og tis normalt??

• #2   26. nov 2012 Har de samme spørgsmål som Heidi, for at kunne være behjælpelig.

• #3   26. nov 2012 Heidi og Marianne - Hinden svinger meget mellem meget og lidt trukket over uanset tidspunk på døgnet og mens øjnene er vidt åbne! Har godt tænkt der var noget da det ikke er normalt - men hvis jeg så holder øje et par dage efter så er den væk også kommer den igen?? Altså jeg har godt lagt mærke til at hende poter temp. skifter meget - men her lå hun med hovedet mellem forbenene og poterne udover kanten på puden og ned i hovedet på mig, hvor jeg faktisk vågnede pga hendes temp. Hun har de sidste 2 dage haft dårlig mave, men spiser/drikker som hun plejer og hendes humør fejler absolut intet, men sover meget?! Hun er ikke helt go til at passe bakke når hun skal skide (meget direkte) men det har hun aldrig været men den sidste uges tid har det været slemt... Har dog tænkt hun skulle have en ormekur, men ved ikke om det er løsningen på mit problem - der er ikke noget at se i hendes lort, men ved ikke om det er derfor hun ikke vil skide i bakken... Prøvede inden jeg lagde dette oplæg op og kontakte dyrlægen, men mislykkede så prøver selvfølgelig igen imorgen - men kunne være rart hvis jeg vidste og lærte lidt inden...

• #4   26. nov 2012 Hmm for mig at høre syntes jeg det lyder som om din pigemis fejler et eller andet, en blinkhinde der delvist er fremtrukket og varme poter tyder på feber, prøv at tage hendes temperatur, mener den bør være mellem 38-39 grader, hvis den er over det så har katten feber, det vil dyrlægen sikkert også spørge om når du ringer (plejer min at gøre)..
    Orm kan da være en årsag, men tror også der kan være andre, jeg ønsker ikke at gætte på hvad der kan være galt da jeg ikke er dyrlæge..

• #5   26. nov 2012 Ud fra det du skriver, så tyder det på at der er et eller andet, der ikke helt er ok, så jeg vil anbefale dig at kontakte dyrlægen. Det lyder lidt som om hun har en infektion ud fra det du beskriver. Det kan også være et voldsomt angreb af orm, som Heidi er inde på. Men uanset hvad, så skal dyrlægen ind over. Ormemidler fåes kun på recept eller hos dyrlægen.
    God bedring med missepigen

• #6   26. nov 2012 Tusind tak for Jeres melding - jeg vil lige se om jeg kan tage hendes temp også kontakte dyrlægen imorgen når han åbner.. smiley Endnu engang tusind tak for hjælpen

• #7   26. nov 2012 Det var så lidt Sisse smiley

• #8   26. nov 2012 Har lige taget hendes temp. og den er på 28,2

• #9   26. nov 2012 28,2 ?????!!!!!!!! det håber jeg sørme ikke. Så er der noget meget alvorligt galt og det kan ikke vente til i morgen. Håber det er en trykfejl eller dit termometer ikke viser korrekt. Tag lige den temp igen.

• #10   26. nov 2012 28,2 er sikkert en tastefejl - snarere 38,2, hvilket er helt normalt.

Det er også helt normalt med skiftevis kolde og varme poter - lige som hos os, når vi har det hhv. varmt eller fryser.

At katten af og til har blinkhinderne fremme, er også normalt.
    To af mine (brødre) har det konstant og de fejler ikke en DYT smiley

• #11   27. nov 2012 Håber du har fundet ud af hvad katten fejler ????

Jeg har faktisk en kat der lige har haft hans blinkhinder til at sidde på samme måde...
    Han havde lige fået ormekur... men fejlede intet... endte en tur ved lægen og hun undersøgte ham grundig.. men temp osv var fint....
    Men han fik lige et skud antibiotika og piller med hjem til et par dage og det forsvandt ...
    Nu har jeg nr to kat med samme problem med hans blinkhinder (ingen orm)...
    Men lægen siger det kan skyldes stress... så han bliver bare ekstra forkælet lige nu.

• #12   28. nov 2012 Jeg har engang fået at vide, at det med blinkhinden kan være tegn på orm - og det kan diaréen vel også.

• #13   28. nov 2012 Ups! Jeg mente 38,2 i temp smiley heh.... Jeg var et smut ved dyrlægen igår og få ormekur til begge katte, og han sagde at det var en mulig begrundelse med orm, men skulle selvfølgelig komme igen hvis ikke det hjalp. Så de fik begge ormekur igår eftermiddags, så håber lidt det i hvert fald kan hjælpe lidt på diareen og hun forhåbentligt kan lære og bruge bakken rigtigt. Hvad kan egentligt være begrundelse for hun ikke vil skide i bakken? - dårlig indlæring fra moderen?

• #14   28. nov 2012 Hov skriver du nu at hun også har diarre???
    Det syntes jeg ikke du har nævnt før...
    Jamen det kan netop være grunden til hun ikke vil skide i kattebakken, jeg plejede engang en kat for en kammerat, han havde givet hende alt muligt forskelligt foder, så jeg vidste ikke hvad jeg skulle købe af foder til hende, så det første foder jeg gav hende kunne hun åbenbart ikke tåle opdagede jeg, for hun fik dårlig mave af det og sked alle andre steder end i bakken, så købte jeg noget andet foder af bedre kvalitet og fra dag 1 hun fik det gik hendes mave i orden og hun brugte bakken helt normalt som før hun fik dårlig mave..

• #15   28. nov 2012 "Hvad kan egentligt være begrundelse for hun ikke vil skide i bakken?"

Der kan være flere grunde:

1. Hvis det har gjort ondt på hende, mens hun har været på bakken, forbinder hun den med smerten og undgår den derfor.

2. Hvis du har taget hende, mens hun var på bakken, eller en anden kat har drillet hende imens, forbinder hun den med et utrygt sted.

3. De fleste voksne katte vil ikke tisse og lave samme sted, så en bakke mere kan måske løse problemet.
    Som tommelfingerregel siger man (hvis man har flere katte)
    1 bakke pr. kat + 1 ekstra.

• #16   28. nov 2012 Det kan også være fordi bakken er lukket. Jeg fik selv problemet med en af mine og lige så snart jeg fjernede toppen gjorde hun igen hvor hun skulle.

Tror det hænger sammen med at de ikke kan se hvad der foregår udenfor kassen og dermed kan føle sig utrygge.

Og som Mega skriver, så skal du minimum have 2 bakker.

• #17   29. nov 2012 Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der er sket inden vi hentede hende, men hun har fået lov og ro til at gå i bakken. Det første stykke tid tog jeg hende med ud og lukkede døren således at det kun var hende og jeg omkring bakken så hun kunne få ro - men det har desværre ikke givet noget resultat. Jeg har prøvet at skifte grus da jeg troede det var det. Hun får babyfoder fra Royal Canin som hun har fået hele tiden - så ville ikke skifte da jeg også brugte det til den anden kat. (selvfølgelig ikke baby) Jeg går hver dag og holder øje med hende og hver gang hun begynder at grave på gulvet ved siden af bakken tager jeg hende og sætter hende op i bakken - dette kan dog godt ske 3-4 gange i streg inden hun finder ro i bakken. Jeg har netop med vilje taget toppen af den ene bakke for at være sikker på det ikke var derfor. Men som du skriver Marianne, så er hun måske utryg - men hvordan ændre jeg det mønster?

• #18   29. nov 2012 Ja, det er kan være meget svært at give råd om, når jeg ikke lige kan se hvad der sker. Men prøv at lægge mærke til om der er noget i omgivelserne hun reagerer på. Det kan være lyde fra jeres hjem eller udefra. Nu har jeg ikke tjekket om nogle af kattene er fertile, for så kan det også være en årsag. Selv om det kan tage lang tid, så prøv studere hendes reaktioner på forskellige ting der foregår omkring hende.
    Mange har gavn af Feliway, til stikkontakt, med produktet ingen virkning har på andre.

• #19   29. nov 2012 Giver du hende babycat fra Royal Canin??? Hvor gammel er hun???

Jeg tror det er en dårlig ide at tage hende med til kassen og så lukke døren, måske føler hun sig fanget på den måde..
    Og måske kan hun ikke lide selskab når hun skal besørge..

• #20   30. nov 2012 Hvad jeg har lagt mærke til indtil videre så er hun absolut ikke bange for noget som helst - hun brager ind i ting og har et virkelig godt gå på mod - men som du siger Marianne, det er svært når man ikke ved hvordan hun har, følet og tænker. Men hun er kongens efterfølger for hun vil gerne med over alt hvorsomhelst og nårsomhelst. Hvad er FERTILE? Må prøve med en gang feliway - har prøvet på min gamle kat, men det virkede ikke. men det er et forsøg hver nu.. Heidi hun er fra maj 2012 og hentede hende i aug. og købte en sæk babyfoder med da jeg afhentede hende. Det kan selvfølgelig være hun føler sig fanget, men hvis ikke holder øje med hende så "glemmer" hun at gå i bakken før det er lige op over og ellers gør hun det på gulvet. Er virkelig ved at være træt af at tørre lort op flere gange om dagen smiley

• #21   30. nov 2012 Først fetil betyder ikke neutraliseret..

Dernæst, babyfoder er kun til katte under 12 uger, killingefoder er til katte fra 12 uger til 1år..
    Jeg har selv en kat fra den 25 april, altså hun er omkring 7mdr nu..
    Hun har fået killingefoder indtil for ca 1mdr siden, nu får hun voksenfoder, for hun er blevet steriliseret og har nu brug for en masse andre ting, samt at hun gad ikke killingefodret mere, hun syntes den gamles mad var meget mere spændende..

Kan ikke forstå du siger at hun glemmer at gå på kattebakken, det gør min aldrig, er det fordi der er langt ud på kattebakken?? Står den i den anden ende af huset ??
    Ved at min søster havde problemer med afstanden til kassen da hendes 2 var killinger, de havde kattebakken i kælderen, da jeg overtalte hende til at få en ekstra bakke i stueplan og hun satte en i gangen havde hun ikke længre problemer, der var simpelthen for langt til kælderen for dem, nu er de 1 år og kan godt klare sig med dem i kælderen..

• #22   3. dec 2012 Heidi – Jeg bor i en lejlighed på 80 km2, og har 2 bakker, men jeg har her i weekenden prøvet at beholde den ene på toilettet og den anden har jeg sat ind i stuen – for der ikke skulle være for langt, så må håbe at det virker?! Madmæssigt er hun mere interesseret i min anden kats mad, som får sterelisret.

• #23   3. dec 2012 Tjaa så kan jeg godt se der burde ikke være for langt til kattebakken, når ikke lejligheden er større, men nu kan du jo se om det har en forandring at flytte den ene bakke, den kan altid langsomt flyttes tilbage hvor den stod, eller et mere passende sted, når hun har fundet ud af altid at bruge kattebakkerne..

Jamen når hun alligevel er mere intresseret i din anden kats mad, så syntes jeg bare du lige så langsomt skal køre hende over på det, og lade være med at købe mere babymad..

• #24   6. dec 2012 De sidste par dag har det virket, men i dag har hun så forsøget et helt andet sted - med slim og blød så puttede det i en pose og akut til dyrlægen som straks satte hende på diæt, så nu prøver jeg med zoolak og 24 timers faste også en gang diæt foder i morgen. Er spændt på resultatet - men indtil videre tusind tak for hjælpen smiley

• #25   6. dec 2012 Synlige blinkhinder og dårlig mave ... Ved ikke, måske torovirus?.... Jeg aner intet om det, men ville spørge dyrlægen, om det kunne være det.

http://phenomi.net/bengalchatter/viewtopic.php?f=22&t=1818

• #26   6. dec 2012 Tinka - det lyder egentligt meget realistisk må jeg sige.. Det lyder lidt om min :/, men hun er kommet på diæt og skal faste i 24 timer samtidig med Zoolak beh. og fik af vide hvis jeg ikke kunne se en forskel inden for 48 timer, så skulle jeg komme igen..

• #27   6. dec 2012 Så håber vi hun meget snart får det bedre.

Jeg synes godt nok 24 timers faste er længe :-O.
    Ville aldrig selv lade en kat faste mere end 12 timer. Men hvad ved jeg..... tror bare ikke at det er godt for noget med SÅ lang faste.
    Lidt kogt kylling med kogevand, ville jeg altså godt turde give hende efter 12 timer...

• #28   7. dec 2012 Jeg syntes også det er længe og heller ikk med min gode vilje. Hun har fået sit første måltid her til middag, dog ikk så meget da jeg nødigt vil give hende diarre fordi hun har været fastende.. Nu er hun gået i hi med fuld mave, så tror jeg vil følge dit råd med lidt kogt kylling.. smiley

• #29   7. dec 2012 Håber hun kan li det. Kogt kylling vil være rigtig fin missemad efter faste. smiley
    Og god bedring med missen.

• #30   9. dec 2012 Så er vi startet på HILLS diæt foder - til sensitiv mave! hendes afføring er dog stadig klatter (lidt mere fast end før), men har indtil videre ikke haft uheld på gulvet - 7,9,13! smiley Hendes humør fejler stadig intet, håber det går fremad fra nu af!

• #31   9. dec 2012 Det krydser jeg fingre for.

• #32   9. dec 2012 Når bare humøret er i orden, og det er fastere afføring på vej, kan det vel ikke være helt galt. God bedring med missemavsen.

Andre ideer til løs mave, kan være:

Kogt kylling eller hvidfisk (letfordøjeligt protein).

Iams Haiball tørfoder (indeholder mange fibre).

Psylliumskaller/HUSK (meget fiberholdigt) blandet i kyllinge- eller fiske-kogevand, eller blandet i vådfoder.

RC intestinal vådfoderposer (fås hos dyrlægen ...og er hundedyre smiley )

• #33   19. dec 2012 For første gang i går sked hun på gulvet smiley Jeg har efter hendes dårlige mave valgt at skifte foder fra Royal Canin til Hills - men igår var uheldet så ude igen PIS! Hun klarede det ellers lige så fint, men nu er mit spørgsmål så - kan det have noget med hendes hormon perioder at gøre?

• #34   19. dec 2012 Det kan det sagtens. Hvis hun ikke er neutraliseret, så kan det i mange tilfælde hjælpe. Det ville være der jeg ville starte først, hvis jeg havde en kat, der var periodisk urenlig. Det kan nemlige sagtens være duftmarkering.

• #35   19. dec 2012 Aha.. Ja - for det er hun nemlig ikke! Og havde egentligt ikke nogle planer om at få det gjort(neutraliseret), men selvfølgelig kan jeg jo så blive nødt til det hvis det skal stoppe, nu hvor hendes mave i hvert fald er kommet i orden. Så kan det ikke undskyldes.. Tak Marianne smiley

• #36   19. dec 2012 Det var så lidt. Der er faktisk rigtig mange der ikke ved at hunkatte også kan duftmarkere. Dette kan som for hankattene også ske med afføring. Ikke særligt rart.

• #37   20. dec 2012 Jeg viste det faktisk ikke at hunkatte kunne gøre det således! Det var faktisk min mor som kom med den ide at det kunne have noget med hormonerne at gøre. Men selvfølgelig skal hunkatte vel også markere.. Nej det er bestemt ikke særlig rart og man bliver mega træt af det i længden.

• #38   20. dec 2012 Ja det er rigtig træls når de får for vane at besørge andre steder end i bakken. Kan læse mig til at du har flere katte end den lille? Der er vel ikke noget med at den anden mis "generer" den lille mens den er på bakken?

Min hunkat havde fået den trælse idé at der skulle tisses ude ved min fordør, og eneste måde jeg kunne undgå tis på gulvet, var at stille en kattebakke lige dér hvor hun syntes der skulle tisses. Det hjalp, men til gengæld var folk ved at falde over kattebakken når de skulle ind, fordi den altså stod LIGE foran fordøren. Nå men hun kom så i løbetid, og da jeg først kan få hende steriliseret i februar, er hun kommet på p-piller, og jeg prøvede efter et stykke tid for sjov at fjerne kattebakken ved døren, og hun er nu helt stoppet (7-9-13) med det tisseri-ballade, så jeg tænker det har været en form for markering. Ved ikke om det samme kan være gældende med "pølleri", om katte også kan markere på den måde. Når du både har ændret kattebakke og skiftet grus, så lyder det underligt at hun stadig skider ved siden af bakken, med mindre altså hun føler sig "generet" af noget eller den anden mis.

Pøj pøj med hende smiley

• #39   20. dec 2012 - Stuen - Jeg har en anden hunkat også som er neutraliseret da hun fik livmoderbetændelse. Men har har observeret hende mens hun har skidt på gulvet, men intet tyder på at hun er generet noget siden hun gør det. Den ene bakke (lukket vel og mærke) står i stuen, hvilket jo så hjalp i en 1,5 mdrs tid men den som står på toilettet er en alminde bakken uden låg, men her vælger hun meget præcist at gøre det LIGE ved siden af! Jeg har prøvet at flytte bakken dertil hvor hun valgte at gøre det, men så går hun om på den anden side af bakken og gør det. Så derfor har jeg valgt at lade den stå hvor den stod - men det er jo kun i perioder hun gør det.. Er fusteret over jeg ikke er OBS på den periode hvor hun gør det forkert, så jeg kan nå at rette hende i det.. Men... Er fuldstændig LOST, så måske jeg skulle prøve at gøre som Marianne siger med at neutralisere hende. ??

• #40   20. dec 2012 Det er jo i hvert fald absolut ingen skade til at neutralisere hende.

Men ellers, ja, så er en avis ved siden af kattebakken måske den endelige løsning, så er du da fri for at skovle lort op fra selve gulvet.

I det mindste en trøst at det "kun" er nogle gange hun gør det. Min Saga tissede hver eneste dag henne foran døren, uanset hvilke duftfjernende produkter jeg end forsøgte mig med. Virkelig træls, men nu er det efterhånden nogle uger siden jeg fjernede kattebakken fra gerningsstedet, og hun har ikke tisset der siden, uha håber det varer ved og jeg ikke har jinxet noget ved at skrive om det haha

• #41   20. dec 2012 Hov nu læser jeg lige at du skrev at hun ikke sked ved siden af mens hun havde lukket bakke i stuen, måske skulle begge/alle bakker være lukkede? Har du prøvet det?

• #42   20. dec 2012 Nej det har jeg godt nok ikke prøvet, da jeg i starten var bange for at det var det som gjorde hun ikke villle skide i den. Men kan selvfølgelig altid prøve at lukke den anden og se hvad der sker? Er i hvert fald træt af det smiley

• #43   20. dec 2012 Hmm tænker lidt lige som Stuen at måske den anden bakke skulle være lukket også.
    Lige et spørgsmål, har du set hende sidde ved siden af og skide??? Grunden til jeg spørger er at det kan være at hun sidder ibakken, men har røven udefor, jeg har oplevet et par gange at min den gamle går ind i kassen men har røven udenfor, fordi hun ikke syntes hun vil ind bagerst i bakken (ofte fordi hun allerede har pøllet en gang bagerst og ikke vil dufte til det tror jeg) og så ryger pøllen eller tisset udenfor, men hun gør det jo ikke bevidst.

• #44   20. dec 2012 Heidi - hun sidder direkte på gulvet og skider... også "dækker" hun til igen inden hun går.. Min gamle hankat, sad også i bakken men fik aldrig røven med ind over kanten, hvilket jeg jo godt kunne leve med da han jo i al forventning gjorde det i bakken, men det som irritere mig er at hun bevidst gør det på gulvet

• #45   20. dec 2012 Hmm ja så der det jo helt bevidst.... Øv altså

Så kan jeg kun tilslutte mig at det er en form for duftmarkering, og så burde neutralisering løse det problem..
    Men du kunne jo prøve lige til at starte med, som et forsøg at sætte en lukket kasse begge steder du har kattebakke og så om det gør en forandring, ellers må du nok søge dyrlæge og se hvad han siger..

• #46   21. dec 2012 *SUK* Ja der er ikke andet for, men vil jo gerne gøre det så godt for begge parter smiley Nu har jeg i hvert fald snakket med min kæreste om det - så håber lidt at selvfølgelig når til samme konklusion som mig (han arbejder ude, så det er jo mig som tørre op) Nu har jeg igår aftes prøvet at stille en bakke på gerningsstedet for at se om det virker.

• #47   21. dec 2012 I forhold til at få hende neutraliseret, så gør det meget hurtigt, ellers risikerer du/i at det bliver ved, som en dårlig vane.

Kommentér på:
Varme poter

Annonce