23.516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

billig måde at fjerne øremider på billig måde at fjerne øremider på

Hey

jeg har hørt fra et andet sted at man kan komme øremider til livs ved at putte madolie i ørene på kattene, og så kravler laverne ud, og man så skal tørre det af.. at man skal smøre det ind så øret "smasker" er der nogen der har erfarring med det, og hvordan det helt nøjagtig gøres..? det er jo en del billigere end hvis man skal have 4 katte som jeg har til dyrlæge... men inden jeg prøver vil jeg lige høre jer, om i har prøvet det og om det hjalp, og om hvordan det helt nøjagtig skal gøres...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig måde at fjerne øremider på
  • #1   26. nov 2012 Jeg har ikke prøvet madolie men har brugt frontline hvor jeg har tømt en pipette i et shot glas og så dyppet en vatpind i det derefter smurt ørene og det hjalp.

• #2   26. nov 2012 ok, har bare hørt at madolie var endnu mere effektivt.. men hvis jeg ikke får nogle tilbagemeldinger på det, kunne jeg da prøve det andet inden det hedder dyrlæge.

• #3   26. nov 2012 Jeg vil ikke anbefale det, og jeg vil ikke mene det er nødvendigt at tage kattene med til dyrlæge hvis det er en dyrlæge du plejer at komme hos og du er sikker på at det er øremider, så kontakter du jo bare dyrlægen og siger du skal have noget mod øremider, så syntes jeg da bare de plejer at udskrive noget og så er den pot ude, ja det gør mine dyrlæger da i hvert fald.. smiley

• #4   26. nov 2012 Det var min dyrlæge der sagde at jeg skulle gøre det for de ville gøre det samme hvis jeg kom med dem :). en gang var hvad der skulle til og det tog det hele.

Har også hørt den med madolie der er sikkert en del herinde der kender til metoden smiley held og lykke ihvertfald.

• #5   26. nov 2012 når du gør det med loppemiddel hvordan gør du så? altså skal det hel ind på der hvor klipperne er, altså self skal det ikke ind i øregangen, men det man kan se udefra? eller hvordan???

• #6   26. nov 2012 heidi: det er en dyrlæge jeg plejer og komme hos, og jeg VED de har øremider.

• #7   26. nov 2012 Så tror jeg altså ikke du behøver at stille til konsultatione med 4 katte, jeg vil mene det er nok at ringe og sige de har øremider og du skal have noget mod det, så koster det jo kun medicinen..

Og jeg gav da kun 56 kr for en tube øremidestads, og jeg vil mene der var nok til 2 katte, men min var selvfølgelig kun killing på 4mdr på det tidspunkt, så hvis de er voskne er der måske kun til 1 ved det ik..

• #8   26. nov 2012 ok, har lige tjekket dem igen, de er fuldstændig rene bortset fra almindelig ørevoks.. virkelig mærkelgt... hehe

• #9   26. nov 2012 sidst jeg kiggede dem var for 4 mrd siden hvor de to af dem var til dyrlæge

• #10   27. nov 2012 madolie mod øremider, ja det er rigtig nok, men ikke pga larverne kravler op, det er mere fordi det ligger en hinde på kattens øre og så kan miderne ikke leve der smiley men man tager et stykke køkkenrulle, dypper det i madolie og så tørre øret over indtil alt det sorte snask er væk smiley
    dette holdes ved lige i omkring 4 uger, smiley
    Det gjorde vi på internatet på alle katte der kom ind, og det har virket smiley

• #11   27. nov 2012 vores tismis var meget slemt ramt af øremider, og en kur med madolie i øret hver dag og to uger efter var hun helt fri for øremider.

• #12   27. nov 2012 vi fortsatte i 3 uger for at være sikker på der ikke var nogen overlevende tilbage.

• #15   27. nov 2012 Brugte KW ørevoks fjerner til hund og kat. Gav 5 dryp i hvert øre også massere det lidt. Så fik jeg også at vide at jeg skulle dryppe med 2 dråber loppekur i hvert øre.
    Efter 3 dage med ørevoks fjerner også en gang med loppekur også var de væk, og katten har ikke haft det siden.
    Loppekuren var dyr, men det kan man jo beholde og bruge senere hvis han får lopper smiley

• #16   27. nov 2012 Øremider smitter ved kontakt - tror nok det både er hvis du har rørt en kat der har og nusser din egen kat bagefter eller hvis din kat kommer i kontakt med en anden kat der har det - er ikke helt sikker.
    Min kat havde det da jeg fik ham - men ellers tror jeg ikke indekatte får det smiley

• #17   27. nov 2012 Det er primært udekatte der får det, det smitter fra kat til kat, men det er sjældent at voksne katte får øremider, dog kan det jo ske..
    Min hittekilling havde øremider da jeg fandt hende, men til trods for at hun gik sammen med min gamle kat på 5 år så blev hun ikke smittet med øremider, men de gik heller ikke og gned sig op af hinanden, eller på anden måde var i nærkontakt..

• #19   27. nov 2012 Lige et side spørgsmål herfra smiley
    Mine har/havde også øremider, de kom til dyrlægen, hvor dyrlægen rensede ørene, og det skulle vi så selv gøre hver dag i 3 dage.
    Med hjem, fik vi nogle tuber med "cream" der skulle fyldes ned i øret på dem, én gang i ugen, i 2 uger.
    Det har vi gjort, og givet dem igen efterfølgende, det er nu næsten en mdr. siden de fik i ørene sidst, men Slyngel og Vega ser stadig ud til at være generet af det.

De klør stadig i deres ører, og når jeg renser dem, går der én dag før der snask igen :S

Vil madolie være mere effektivt?
    Nogle der har prøvet de her tuber, og hvilken vejledning fik i eventuelt?

Obs: skal lige siges de er indekatte med lille "udebur" fra vinduet til haven

• #20   27. nov 2012 Jeg fik sammen stads som dig til min hittekilling, der gav dyrlægen hende en gang så gav jeg efterfølgende 2 gange med en uges mellemrum, da jeg ikke syntes det var helt væk gav jeg en fjerde gang efter at have spurgt dyrlægen om det var ok, så var hun symptom fri, da syntes jeg stadig der var lidt snask i ørene, men kort tid efter skulle hun alligevel fixes, så jeg bad dyrlægen tjekke hendes ører ved sammen andledning, hun sagde det bare var skidt og rensede ørene og så var det klaret.. smiley

• #21   27. nov 2012 Øremider kan være meget svært at komme af med, hvis de små asner virkeligt har fået sig bosat. Frontline ville jeg også bruge, hvis jeg kom i en sådan situation og det er opdaget tidligt. Madolie vil jeg kun anbefale til en rengøring af det ydre øre. Er katten hårdt ramt, så er det kun Advocate og et par andre effektive midler. Øremider kan hurtigt give voldsom øregangsbetændelse. Så jeg vil anbefale at man tager til dyrlægen og får det behandlet effektivt.

• #23   27. nov 2012 både det madolie og loppekur hvordan giver i det? snider i det bare ind i yder øret, eller skal det ind i selve øret ??? nu tror jeg ikke at der e nogen problem herhjemme alligevel, har kigget alle fire katte, og de er fine, kun med almindelig ørevoks, så tror ikke de har det mere. men jeg vil gerne vide det til en anden gang...

skal os siges mine katte er indekatte og har fået det alligevel, de har altid været indekatte, men selv en af dem kan ha fået det med fra andet hjem.. det har jeg desværre ikke været obs på, men det ser ud til alt er væk nu... smiley

• Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #24   1. nov 2015 jeg bruger hvidløg de får 2 dråber i 7 dage så der efter 1 dråbe så er de væk har flere der har prøvet det og virker perfekt

• #25   2. nov 2015 Jeg har haft en bekendt der virkelig bøvlede med øre mider. Det var noget af et mareridt . Katten var hos dyrlægen og få renset ører og fik også behandlinger med advocate og øre rens med hjem. Anden gang fandt dyrlægen langt inde i øret et lille stykke meget hårdt ørevoks som var grunden til at miderne ikke var forsvundet ved første behandling. Det var dyrlægen forklaring og han sagde det var aldrig kommet ud med øre rens. Så hvis ikke miderne forsvinder ville jeg tage katten til dyrlæge. .

• #26   6. nov 2015 Jakob j: hvordan mener du med hvidløg?

• Isabella K
    Isabella K Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #27   5. okt 2019 tag 2 fed hvidløg, præs dem med hvidløgs præs som til mad lavning ned i vand der er kogt, filtrer i kaffefilter så det kun er væske, gør det gerne et par gange stil det til dagen efter i stuetemperatur, dryp det i kattens ører, og lav ny portion til dagen efter, gives i 7 dage, rens ører med vat efter drypning ikke ned i øregang men væsken der kommer ud i øre. 2 fed hvidløg og 1 kaffekrus vand er opskrift. ps. brug en en gangs sprøjte, der må ikke være tryk på når du bruger den, det skal dryppe ned i øregang.

Kommentér på:
billig måde at fjerne øremider på

Annonce