1.258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

kat bider og hvæser kat bider og hvæser

Vores kat Dehli, han er begyndt at hvæse af os og igår bed han ud i det blå vores store pige, efter vi er flyttede for 3mdr siden har han ændret adfærd, vi har andre katte men det har vi haft fra start, han er bare ikke den samme kat mere. er der noget man kan gøre så han bliver den samme? eller er det måske flytningen ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat bider og hvæser
  • #1   27. nov 2012 Hvad er hans historie?

Hvor er han fra? har han oplevet noget?

• #2   27. nov 2012 vi har haft ham fra 8uger af, vi har andre katte men han er ligeglad med dem, og så flyttede vi for 3mdr siden, han har altid været kærlig og kommer fra et kærligt hjem

• #3   27. nov 2012 Kun 8 uger??? Og han er jo stadig en killing....og teenager. Har i haft ham til dyrlægen??? Han kan jo have ondt ???

• #5   27. nov 2012 Jeg er godt klarover at de SKAL være 12 uger, men nu er omstændigheder sådan at moren ikke ville have noget med dem at gøre mere allerede fra de var 6 uger af og hun slog den ene killing ihjel. DERFOR i samråd med vores dyrelæge har vi fået den fra 8uger. Vi skal til dyrelæge imorgen med ham, så må vi se hvad han siger.

• #6   27. nov 2012 Mit gæt er at enten er det noget af den uheldige adfærd der kan komme med katte der er taget for tidligt fra deres mor eller også er han syg, enten ved at han har ondt eller også noget andet som jo sådan set også gør ondt på ham, her tænker jeg på en urinvejsinfektion, eller noget ander der er opstået som følge af stress..

Har han nogen symptomer på at der er noget galt med urinvejene eller afføring???

• #7   27. nov 2012 Nej han ahr ingen symptoner på at have ondt.. Håber dyrelægen finder ud af hvad der er med ham. Hvis han virkelig har ondt er det jo klart han opfører sig sådan

• #8   27. nov 2012 Katte udviser sjældent smerte, da det jo er et tegn på svaghed, så det kan være svært med det blotte øje at se, men det lyder til at det enten er stress relateret eller han har ondt på en eller anden måde..

Du må som du selv siger have ham en tur til dyrlægen..

Kom gerne med en update.. smiley

• #9   27. nov 2012 Hvis han ikke er kastreret, så kan det være derfor.

• #10   27. nov 2012 Skal nok gi en update når vi har fået ham tjekkede smiley

• #11   27. nov 2012 Hvis moren ikke vil dem og slår sine killinger ihjel KAN der være en grund til det. Det kan være de er syge eller svage, som moren kan fornemme og opgiver de derfor
    Survival of the fittest... det ved du til næste gang

nogle killinger er ikke skabt til at skulle leve

Men sket er sket, så hvis han ikke fejler noget og er 100% rask og det ikke går i sig selv indenfor det næste halve års tid... synes jeg i skal overveje om han skal have lov til at fortsætte livet.
    Kan se i har andre katte og når i også har børn, så er det en stor risiko at løbe, hvis han kommer til at skade dem for alvor

• #12   27. nov 2012 Efter som I et flyttet et nyt sted hen vil jeg måske prøve med noget D.A.P eller andet i den stil

• #13   27. nov 2012 Moren er generelt sådan med alle killingerne, hun er sterilliserede nu, de vil ikke løbe endnu en riciko.

Han bed nemlig ud i det blå min store pige, hun kan forsvarer sig, men det kan den lille på 10mdr ikke, og frygter self vi skal aflive ham, men hvis det er det bedste for ham, så må vi gøre det

• #14   27. nov 2012 er han kastreret ?????

• #15   27. nov 2012 Så kan det være, der var/er noget galt med moren. Måske hun har noget genetisk, som gør hun ikke vil lade killingerne leve

Skal ikke gøre mig klog på det

• #16   27. nov 2012 Dyrlægen har faktisk gjort noget ulovligt, men det kan man ikke ændre på nu, andet end at rådgive dyrlægen til hvad det rigtige og lovlige egentlig er.

Du skriver på din profil, at du "ikke har forstand på katte osv. endnu, men har 3 styks hankatte". Så tænker at de/han måske ikke er kastrerede?
    Hvis det er en ædfærdsændring (og at katten ER kastreret), ville jeg få tjekket efter eventuelle sygdomme og smerte hos dyrlægen - og der er et overfladisk sundhedstjek ikke nok.

• #17   27. nov 2012 den mindste er ikke kastereret endnu, vi har 4, den gamle er kastereret og Dehli skal også og den sidste ser vi aldrig han er kun ude kat

• #18   27. nov 2012 Jamen, så er jeg 100% sikker på at han holder op, hvis i får det gjort hurtigst muligt. Jeg går ud fra at det er kælekatte i har og de bedste kælekatte er neutraliserede, da de så er meget mere stabile hormonelt. I vil få meget større glæde af kattene ved at få det gjort. Ikke kun Dehli men også de andre. Bare en af kattene er fertile er nok til at ødelægge roen.

• #19   29. nov 2012 vi nåede desværre aldrig til dyrelæge med ham da der igår kom en venlig sjæl og bankede på vores dør og fortalte han havde kørt vores kat over smiley ... Han var mors kat så jeg er knust smiley

• #20   29. nov 2012 øv, det gør mig ondt. Men det var i det mindste godt at du fik besked og ikke skal gå og i usikkerhed

• #21   29. nov 2012 Øv øv øv smiley R.I.P kat. Som Marianne siger, hvor er det godt du i det mindste fik besked og ikke skal gå i uvished smiley

• #22   29. nov 2012 Ahrrgg hvor trist, øv altså, men hvor er det dejligt med mennesker der tager sig den tid og vælger at banke på og oplyse om at de desværre er kommet til at køre katten ned..

Men hvor trist hvor trist, føler med dig... RIP lille Dehli smiley

• #24   30. nov 2012 Det rart at få af vide og rart at vide der stadig findes venlige sjæle.

Kan godt se dit indlæg er ældrer, men det kunne jeg ikke da jeg svarede derinde, sorry skal nok slette smiley

Kommentér på:
kat bider og hvæser

Annonce