{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

Min Kat bider {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg valgte at få en dejlig killing for godt 2månder siden.

Hun er en rigtig dejlig kat og vi er super glade for hende.
Hun har en masse legetøj, men benytter det ikke hvis det bare ligger på gulvet og flyder. Så vi har valgt at samle det op løbene, og give det til hende engang imellem. + hun har skål med pistacie skaller som hun elsker at tage af, og kaste rundt med og begrave det i vores tøj og hendes tæpper. De har en god lyd mod træ-gulvet som hun elsker.

Vi leger med hende, men hun er jo killing og opsøger os for, at lege mere nogle gange. Jeg oplever desværre nogle gange, når jeg leger med hende, begynder hun at gå efter mine hænder eller fødder, istedet for legetøjet.(f.eks. en pind med snor)
Der er også andre gange hvor hun bliver nusset og jeg så trækker tilbage, hvis hun bider min hånd blidt. Hun stopper herefter med at bide og er rolig og sætter sig ved siden af mig og spinder.(det var så dejligt at blive nusset) . ca. en halv minut senere kan hun godt finde på, at hoppe op og bide mig i kinden eller i næsen, hvor hun derefter går stille igen.

Er der nogle af jer, der kan fortælle hvad jeg kan gøre for at undgå dette bidening af kind og næse + at hun er interresseret i legetøjet hvergang, og ikke kun nogle af gangene.

og hvorfor opfører hun sig sådan efter at blive kælet nogle gange?

Ps. det skal siges, at hun ikke kan være i alene i et rum, hun er altid i samme rum som os, også på toilet. Hun er simpelhen også virkelig sød og løber hen mod døren, hvergang vi kommer hjem og begynder at spinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Kat bider
  • #1   3. apr 2013 Min kat Røde er kærligheds bider, og spinder samtidig, jeg blev lidt forskrækket første gang smiley det var min næse, og jeg fik en rids fordi jeg trak min næse til mig.
    Det gør jeg ikke mere, jeg siger au au med en høj pivet stemme, som en kat der har ondt, og han stopper,, men han elsker at pusse mig med tænderne smiley der er intet ondt i det.
    Legetøj der bare ligger er ikke altid sjovt, men når jeg finder noget frem og leger med det, bliver det spændende, men det skal jo også præsenteres på et tidspunkt hvor katten er interesseret,,
    Det lyder som en enekat smiley


  • #2   3. apr 2013 Du skal huske, at det er absolut forbudt at lege med hænder under maven! Det er nemlig kamp - og hænder skal ikke bruges til kamp men til kæl:)

    Har du tid, råd og plads til en artsfælle, ville det være en idé, for hun er snart på vej til at skifte tænder og komme i puberteten og så er de endnu mere stædige (teenagere;))


  • #3   3. apr 2013 Det med leg med hænderne er en killingeting HVIS man sørger for at stoppe hende i det imens hun er killing, på den måde som de andre har beskrevet

    De andre foreslår en legekammerat, men hvis du ikke har plads til en til, så er aktivering rigtig vigtigt, som du gør i forvejen


  • #4   4. apr 2013 Det er helt normal killingeadfærd din killing har gang i, du skal blot sørge for at det med bideriet ikke bliver en ok ting at gøre, du skal enten sige en skinger av eller anden forbudt lyd, evt som Jette skriver en pivelyd som en anden kat ville sige hvis det gjore ondt, i hvertfald en lyd der fortæller at den skal stoppe..
    Men bideri efter kæl kan være mange tidn, måske bliver hun statisk elektrisk og får et stød og bliver forskrækket, men tror faktisk bare at hun bliver lidt overgearet, det gør mine også en gang imellem, det er vis det simpelthen er sååå godt så kommer der et lille nap og ikke andet, og det er faktisk ok, det er ikke i en "ond" mening..

    Mht legettøjet så er det meget normalt at når det bare ligger så gider de ikke, jeg har en legetøjs kurv til min den lille, som jeg fra tid til anden samler leetøjet op i, nogle gange står hun selv på hovedet i den og finder noget legetøj, men ofte finder jeg lige noget frem og leger med hende med når hun er i humør, det legetøj man køber syntes jeg hurtigt keder katten, hvor imod en papirkugle eller staniolkugle kan underholde længe, især hvis katten finder ud af at hvis den bliver afleveret til mennesket, så bliver den kastet igen, det syntes min den lille er rigtig sjovt til tider..


  • #5   4. apr 2013 Hvor gammel var killingen da du fik den? Bideriet kan have noget at gøre med den er taget for tidligt fra, 12 uger kan godt være for tidligt.

    Jeg har fået en kat retur fra Norge. Den kom pga reglerne hjemmefra da den var mellem 12 uger og 3 måneder. Han bider

    Det kan også være kedsomhed.


  • #6   5. apr 2013 Tusind tak, for alle de fine svar. Har det desværre ikke plads til en artsfælle lige nu.
    Har prøvet med pive lyde, det virker nogle gange, så jeg må øve på den rigtige lyd.

    Hun er en halv hellig birma og derfor lidt legesyg. Vi fik hende desværre allerede som 8-9uger gammel, da sælgeren mente hun overtog for meget i søskende flokken og var salgsklar. Inden vi valgte at få hende med hjem, brugte vi en time på at se hvordan hun opførte sig i forhold til de andre killinger. Hun var meget mere fremme end de andre 4 katte og holdte sig overhovedet ikke tilbage. Så hun kom med hjem, og blev rigtig glad ligeså snart kom ind i hendes nye hjem.
    Som Lis desværre nævner, kan det godt være en eftervirkning af, at hun kommet for tidlig hjemme fra.
    Men er der mulighed for, at hun kan komme tilbage til sin mor i nogle måneder og blive bedre?
    Du(Lis) nævner, at du fik en killing tilbage fra Norge, hvordan foregår det?


  • #7   5. apr 2013 Hun er med andre ord taget fra hendes mor
    3-4 uger for tidligt. Det kan godt være en slem en at komme over uden en anden kat
    Jeg synes du skal høre vedkomne du har købt den af, om de ikke må komme retur i en måneds tid. Moren vil nok ikke huske den som hendes killing, men det er en
    Mulighed for at lade den være sammen med en andre/andre katte den måned, og måske kan hun nå at lære at begå sig


  • #8   5. apr 2013 Og så understreg overfor sælgeren at salg af killinger før 12. Uge ikke bare er risikabelt, det er også ulovligt

  • #9   5. apr 2013 Uhh ja der har du jo så forklaringen, hun er tage fra sin mor i de 3-4 uger hvor mismor lærer sine killinger hvor noget er leg og hvornår det er alvor, den periode hvor netop slåskampe bliver trænet og hvornår nok er nok..

    Jeg vil desværre have mine tvivl om hvorvidt det vil hjælpe at sætte hende tilbage til mismor, da det er 2 mdr siden hun blev taget fra..

    Er det virkelig en registreret opdrætter der har brudt loven på den måde smiley eller er det en bybber avler så du ingen stamtavle har fået med???

    Jeg syntes det er ærgeligt for dig at du har fået killingen for tidligt, og du burde have haft sagt nej, men det ved du næste gang du skal ud og have en killing, vi skal lære af vores fejl smiley
    Syntes måske du kan have glæde af at læse denne: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Kattens-adfaerd.pdf
    Den giver et godt indblik i killingers tidlige start på livet smiley


  • #10   5. apr 2013 Hankatten der kom til Norge, havde en kontrakt der sagde han skulle kastreres inden han var 4 år. Det kuld han var fra var meget specielt da jeg havde lånt deres far i Frankrig.

    Jeg havde selv en hunkat, gudesmuk, hendes drægtighed endte i et kejsersnit, ingen killinger og sterilisering.

    Så jeg henvendte mig til opdrætteren i Norge om jeg kunne få hankatten retur ukastreret - det fik jeg. Det er ingen problem at komme ind i Danmark - det kræver bare pas, chip og en rabiesvaccine der ikke er for gammel. Her er han, taget godt vare på af Signe der var på besøg - han er sådan en skat - men hans småbideri kunne jeg godt være foruden. Han bliver 5 år til maj


    profilbillede
  • #11   5. apr 2013 Heidi n

    Jeg ser det ikke som at sætte hende tilbage til "moren" men at sætte hende sammen med en legetante. Ts' kat er trods alt kun 16 uger så jeg tror på at en måned eller to med lidt opdragelse fra en legetante kan hjælpe på den adfærd der er igang med at ske


  • #12   5. apr 2013 Heidi J
    Måske, min erfaring på det punkt er lig nul, så skal ikke kunne sige det, jeg tvivler bare og det har jeg jo lov til ;), men hvis andre har gode erfaringer med det så er det jo et forsøg værd, bortset fra at hvis en avler/ opdrætter sender en killing afsted 9 uger gammel, så ville min tillid til den person ligge på et meget lille sted.. smiley


  • #13   5. apr 2013 Hun er halv Birma?så det er enten et ups kuld eller ikke fra en opdrætter, og en opdrætter sætter vel ikke sit ry på spil, og sender en killing afsted så hurtigt??

  • #14   5. apr 2013 Heidi n

    Jeg har en enkelt erfaring... Min kat. Jeg fik hende da hun var 8 uger (og på daværende tidspunkt vidste jeg ikke meget om kattes opvækst)
    Omkring 2 måneder efter falder jeg i snak med min nabo der har to hankatte, som bliver hendes legeonkler. Min. Tre gange om ugen var hun derinde og sov tit derinde også (det lyder meget mere stressende end det var, men vi boede lidt specielt)

    Først her langt tid efter går det op for mig hvor afbalanceret en for tidligt taget kat jeg har, uden de mindste tegn på adfærdsforstyrrelse. Måske er det tilfældigt, men tror i den grad at det er på grund af hendes legeonkler. For jeg kender hendes mor og det ligger BESTEMT ikke i generne at være så rolig.

    - men ja, måske sælgeren ikke var at foretrække, hvis hun nu kender nogen, der ellers har kat. Tænkte bare det var en god mulighed for at lade sælger rette op på sin fejl


  • #15   6. apr 2013 Det var et ups kuld, og det ikke en opdrætter vi har købt hende af, men en privat person.

    Jeg tror det bedste jeg kan gøre er, at forhøre om der nogle der har katte i nærheden som har lyst til, at have hende på besøg engang imellem. Hvad tænker i om det?

    Som jeg kan høre, så er det virkelig NO GO, at kaste en killing afsted som 8uger. De konsekvenser var vi ikke bekendte med dengang, men det bør hun vide alt om som katte ejer selv.
    Så det måske ikke den bedste ide, at sende hende tilbage til moren. Men ringe til sælgeren og sørge for, at hun ikke gør det samme en anden gang.


  • #16   6. apr 2013 Katte er ufatteligt territoriebevidste.
    Den eneste grund til at det kunne lade sig gøre hos mig er, at vi boede meget specielt. Så måske høre om nogen kan passe hende i en tre-fire uger, selvfølgelig med betalt forplejning. Vær dig sikker på at det er hos en kat der kan med andre katte.
    Hvis din kat er indekat så vær opmærksom på at hun ikke får udeadgang og omvendt


  • #17   6. apr 2013 Det er et forsøg værd vil jeg sige

  • #18   7. apr 2013 Moderen har sikkert glemt den og vil hvæse af den.
    Derfor synes jeg ikke at det er en god idé.

    Jeg sidder og får en tosset idé, men måske er det en løsning:
    Find et tøjdyr - et der er næsten så stor som katten - mine har en abe som de er væældig glade for.
    Hver gang der er optræk til bideri, så giv den tøjdyret - måske bliver det den der skal stå for tur næste gang bidelysten nærmer sig smiley


Kommentér på:
Min Kat bider

Annonce