{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat bider
  • #1   14. sep 2009 Hvis det er din hånd han bider i, så hold hånden stille når han bider og piv i en høj tone.

    Brug legetøj - aldrig hænder - til leg.

    Leg meget med ham. Prøv dig frem med forskelligt legetøj, (fjer og visne dildstængler er fx et hit hos mine katte).

    Hvis han er enekat, så kan det hjælpe at anskaffe en kat mere, så han har en at lege med.


  • #2   14. sep 2009 Jeg lytter lige med.
    Min kat bider nemlig også (og kradser) når han er legesyg. Han er ikke så kælen men vil gerne lege.


  • #3   14. sep 2009 (link fjernet)

  • #4   14. sep 2009 Hej Maria:

    hold fast i ham ved og have tommeltotten ovenpå næsen og sig hårdt men kontant nej.....

    Tinka D: anskaffelse af en anden kat NEJ..... ikke i dette tilfælde!!!


  • #5   14. sep 2009 Ja, jeg prøver kun at lege med legetøj med ham, og han har da også et godt udvalg.
    Men når han så ligger og kigger kærligt, som om han vil kæles, og tager imod, vender han pludselig, griber fat i min hånd ell arm og bider. Han slipper dog øjeblikkelig når jeg råber " nej ".
    Men så er hyggestunden jo desværre ødelagt for os begge..

    Det var tanken han skulle være enekat, da han ikke kunne med de andre katte i hans gamle hjem.
    Men har da tænkt tanken, at en legekammerat kunne være en løsning.


  • #6   14. sep 2009 Hej Christa.
    Har I oplevet det før ?

    Desuden kæmper jeg med at få overført et billede af ham smiley


  • #7   14. sep 2009 Nej, hvis han ikke kan med andre katte, så er kat nr. 2 selvfølgelig ikke en god ide.

    Prøv at google på Pet- and biting syndrome.

    Måske skal du lære at aflæse din kats signaler.

    Jeg har engang boet sammen med en kat, der ikke ville røres på maven. og han var i det hele taget ret hurtig med kløer og tænder. Måtte ofte advare gæster om at røre ved ham, når han lå og gjorde sig til og viste mave, for jeg kunne godt se, når han var i bidehumør, andre synes bare han lå og så nuttet ud.

    Han havde enormt meget energi, og gik meget på jagt. Tænker om din kat har noget indbrændt energi ... tror det kunne være godt for ham at komme ud og jage... (men det er nok ikke muligt ....?)


  • #8   14. sep 2009 Tinka D
    Tak for linket.
    Det beskriver hans adfærd meget godt.

    Spørgsmålet er hvad der er mest effektivt, at råbe " nej ", holde tommeltotten på næsen ( christa ) ell vandpistol.
    Jeg vil jo heller ikke skræmme ham så meget så han mister tilliden til mig.


  • #9   14. sep 2009 Kender en kat der havde det på samme måde med berøring på maven, så det var bare et " helligt " område.
    Nej, han har ikke mulighed for at komme ud og jage alene, desværre..
    Håber da han vokser fra det.

    Men spørgsmålet er så om en anden kat kunne hjælpe. Men ikke hvilken som helst kat, da han jo har nogle sociale problemer.



  • #10   14. sep 2009 forsøg dig frem med og holde med en tommeltot på næsen, så viser du at du har magten og det er måske det han mangler....

    Vil ihvertfald fraråde dig en kat nr. 2...... tror ærlig talt ikke en vandpistol vil skræmme ham men er jo værd og prøve.....


  • #11   14. sep 2009 Jeg synes det er bedst at kommunikere på den måde, der mest ligner kattesprog. Altså hvine højt, når det sker.
    Vandpistol tror jeg ikke rigtigt på, alene af den grund, at du ikke går rundt med en vandpistol altid smiley Din stemme kan du bruge når som helst og hver gang.
    Tror ikke på, at det hjælper at demonstrere magt overfor en kat.

    Gensidig respekt, tillid og kærlighed er nøgleordene (efter min overbevisning og erfaring).

    Hvis bideriet sker ved berøring på bestemte steder, så vær obs på om katten har ondt. Tror egentlig ikke det er det i jeres tilfælde, men vil lige nævne det alligevel.



  • #12   14. sep 2009 Nu er racen jo en meget KLOG race....og lige præcis den race har brug for man viser dem hvem der bestemmer ellers tager de magten i hjemmet.

  • #13   14. sep 2009 "Nu er racen jo en meget KLOG race....og lige præcis den race har brug for man viser dem hvem der bestemmer ellers tager de magten i hjemmet."

    Søde Christa - tilgiv mig, men kort og godt: Sludder!

    Katte prøver ikke at tage magten, som f.eks. hunde gør.

    Katte har nemlig ikke en hierarkisk (pyremideformet) flokopbygning, men er snarere, hvad man kan betegne som "gruppe-dyr", dvs. dyr, der lever sammen på lige fod med indbyrdes apatier og sympatier.
    Der skal dog ses bort fra en grov opdeling af killinger, helt unge fertile dyr og de voksne.


  • #14   15. sep 2009 min bimse kan også godt finde på at bide men hun napper nærmere og hun gør det når hun er glad eller vil nuses det er lidt underligt men alligevel kan det godt være lidt træls

Kommentér på:
Min kat bider

Annonce