{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.921 visninger | Oprettet:

Min kat taber pelsen {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med (:
Mit kat er begyndt at tabe pelsen nede ved halen og op af ryggen og ned af benene.. Hun plejer at tabe det når hun har lopper. Men hun har fået loppe kur for 2 mdr siden ca.
Hun får orme kur i dag og loppe kur igen fredag .. Hvis det nu ikke hjælper er der så nogen der har en ide til hvorfor hun taber pelsen ?? Hun har også skiftet foder for en måned siden ca .. Kan det have noget med det at gøre ?? Hjælp ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat taber pelsen
  • #1   27. nov 2012 Hun kan jo sagtens have lopper for loppekuren skal gives ca. hver 3. uge hvis det er advantage eller frontline. Hvis du giver frontline kan det også være at det ikke virker det har vi oplevet.

  • #2   27. nov 2012 Ud over at det kan være lopper kan det også være andre hudsygdomme, allergi osv.
    Jeg ved ikke om hun er udekat, men er hun det, bør du behandle forebyggende for loppe HVER måned og ikke bare en gang imellem.


  • #3   27. nov 2012 Lyder som enten loppeallergi eller en anden form for allergi..

    Du skriver du har skiftet foder for en måned siden, startede det kort derefter??
    Hvis det gjore kunne det jo godt være fodret hun ikke kan tåle, det er da et forsøg værd at afprøve det, men ville nok starte med at undersøge det med lopper først..


  • #5   27. nov 2012 Nu ved jeg godt det ikke er en kat, men mine forældre var ude for det samme med deres hund, han begyndte at tabe håret på ben og bagtil, han er blevet aflivet da han havde kræft.

    Siger ikke din kat har kræft, men jeg ville da få det undersøgt af en dyrelæge som har lidt mere erfaring indenfor området.

    Håber ikke din kat fejler noget alvorligt smiley
    God bedring.


  • #6   27. nov 2012 Hun er en inde kat og går sammen med 2 andre som også er inde katte (han katte) I sommers fik hun fjernet livmoren da hun havde livmorbetendelse. Og der mistede hun også pelsen bagtil .. Så hun har gjort det før, altså tabt pelsen (:
    men giver det lige lidt tid når hun har fået loppe og orme kur og skifter tilbage til det andet foder (: Og så får hun lige en uge til 14 dage og hvis det kun bliver værre kommer hun lige et lille smut forbi dokter dyr (:
    Syntes bare det er underligt når jeg ikke kan se nogen lopper på hende ..
    Dk Ricka - British Shorthair & Hellig Birma:Tak (:
    Og tak for svar og råd fra alle jer andre (:


  • #7   27. nov 2012 Det kan også være et udtryk for noget stress. Slikker hun sig meget ?? for det er godt at have med i tankerne når i tager til dyrlægen.

  • #8   28. nov 2012 Min hellige birma har tabt pelsen før... det skyldtes både stress og nogle mider eller lignende i hårsækkene... hun tabte de tpå baghovedet..

  • #9   28. nov 2012 Det syntes jeg ikke hun gør .. Men kan ikke se hvad det pludseligt kommer af .. Men skal nok lige have det i tankerne .. (:

  • Luna V
    Luna V Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   10. jan 2020 Jeg har samme problem med min kat og ved heller ikke hvad der er galt. Jeg synes dog at det er en latterlig kommentar at skrive - den med hunden som havde kræft. Katte er meget mere frie og kan klare sig selv, i modsætningen til hunde og de dyr kan derfor ikke sammenlignes med hinanden, så sikker på det er en form for allergisk reaktion. smiley

Kommentér på:
Min kat taber pelsen

Annonce