{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Min kat taber sig {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Jeg har en kat som efterhånden ikke er helt ung. Han er en stor kat, højst sandsynligt Maine Coon blanding, og har det meste af sit liv svinget på en vægt omkring 13-11 kg. Han har svinget lidt mellem at være overvægtig, og bare en smule til den gode side, men aldrig noget rigtig alamrerende.

Vi har nu skiftet hans foder og han er holdt op med at spise ligeså meget som han plejede. Før i tiden fik han en kop hver morgen og aften, og tiggede sig gerne til lidt ekstra indimellem fra familien.
Nu får han stadig en kop morgen og aften, men han spiser sjældent helt op.
Han har også tabt sig en del de sidste par uger. Ikke at han er undervægtig endnu, for han havde lidt for meget på sidebenene før, men jeg er bange for at han måske taber sig for meget, også når man tager i betragtning at han er 8 år gammel og en meget stor kat.

Er det bare mig som er pyldret kattemor eller skal jeg være bekymret for min 'lille' kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat taber sig
  • #1   11. okt 2018 du kan jo altid sætte ham tilbage på det foder han ellers fik

    det skal siges at jeg har mistet en kat pga skift til slankefoder. han nægtede simpelhen at spise det. det holdt hans nyrer desværre ikke til. det var endelig fordi dyrlægen mente at både ham og nogle af de andre trængte til at tabe sig lidt

    så det gør jeg ikke engang til. skal de slankes så bliver det via motion og vådfoder.

    jeg ville nok lige få ham tjekket hos dyrlægen. bare så du er helt sikker.


  • #2   11. okt 2018 Det kan godt være jeg skulle tage ham til dyrlægen. Man har bare heller ikke lyst til at være den overbeskyttende kattemor som tager grædende til dyrlægen hver gang kræet har knækket en negl.

    Men det lyder godt nok alvorligt med din gamle kat. Jeg håber bare der ikke er noget galt med vores gamle fyr


  • #3   11. okt 2018 min "gamle" kat blev desværre ikke engang 3 år smiley

    men han ville så slet ikke spise.

    men det er bedre at være på den sikre side. især ved større vægttab.
    så får et helbredstjek på ham, og så tager du den derfra. det er sikkert foderet, men man bør også passe på med at det går for hurtigt


  • #4   12. okt 2018 Det kan også være tand problemer, evt. tandsten.

  • #5   12. okt 2018 Frankenthal, han har aldrig haft tandproblemer, men jeg har opdaget noget der godt kunne minde om et udslæt under hagen på ham. Små hårløse pletter, som ikke er rigtige sår, men stadig virker en smule hævede.
    Jeg må hellere få en dyrlægetid til ham, men nogen idé om hvad det mon kan være og om det kan have indflydelse på hvor meget han spiser når det sidder så tæt på munden?


  • #6   12. okt 2018 hvad er hans mad skål lavet af?

  • #7   12. okt 2018 Jeg har selv en kat, med for meget på sidebenene, og han får foder i foderdims, ved ikke lige om det går ned ad? Min vægt er ikke særlig præcis, jeg skal jo med på den og så regner vi lidt smiley
    Min datters store hankat, han var på slankekur et helt år, med vægtkontrol ved dyrlægen, og endelig fik hun ros for, at nu tabte han sig,,, desværre blev der ikke taget blodprøver, og ikke en månede efter blev han aflivet med akut nyresvigt,,, så jeg er ikke til slankekur til katte smiley og skal det være så husk blodprøve.


  • #8   20. okt 2018 Anja, vi har både en af keramik og en af plast som vi har skiftet lidt imellem igennem årerne, men han spiser ikke maden fra nogen af dem.

    Jette, øv at høre at det gik så galt med din datters kat smiley

    Vi har heldigvis fundet en ny forhandler af hans gamle foder, så nu håber vi han begynder at spise ordentligt igen smiley


Kommentér på:
Min kat taber sig

Annonce