Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katteforsikring
  • #1   28. nov 2012 Der er mange tråde om det emne, hvis du søger smiley

Selv er jeg kommet frem til at Nobel skal forsikres hos Dyrekassen - det er den er i det fleste tråde får mest ros for pris og dækning, samt at der ikke er nedskrivning selvom dyret bliver ældre.

• #2   28. nov 2012 Har også hørt godt om dyrekassen.. jeg vil prøve at søge lidt her inde.. Tak smiley

• #3   28. nov 2012 Mine er forsikret ved dyrekassen, men det er fordi at agria ikke yder erstatning ved fx FORL og FIP.

• #4   28. nov 2012 Må jeg spørge hvad FORL og FIP er?

Jeg gætter på dyrekassen dækker det?

• #5   28. nov 2012 Jeg står mellem Agria og Dyrekassen.. Efter hvad jeg har søgt er Agria billigst. Men så må der vel være ting som dyrekassen har som Agria ikke har..

Er rimelig vildt med at man kan betale månedligt hos Agria.. Men kan ikke finde noget om, om der er noget der ændre sig når katten bliver ældre?

• #6   28. nov 2012 FORL = (link fjernet)

FIP = (link fjernet)
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=362/sprog=1/grp=2/menu=9/

• #7   28. nov 2012 Tak, Marie smiley

Line
    For mig er forskellen i pris så lille det kan være ligegyldigt smiley Og med at man kan betale månedligt er ligemeget her, da vi alligevel bare lægger det ekstra beløb ind i vores almindelige månedsbudget.

Det med det ændre sig er noget jeg har læst andre steder herinde - aner ikke hvor det står på deres side smiley Har ikke lige undersøgt den så grundigt endnu...

• #8   28. nov 2012 Da jeg er studerende ville det bare være meget rart hvis det blev betalt hver måned i stedet for en gang om året.. Så ville jeg vide hver måned at der blev trukket 83 kr og så skal jeg ikke lige pludselig få en kæmpe regning når året er omme .. Jeg har bare ikke sådan sindsygt mange penge at gøre med da jeg lige har mistet mit studejob smiley Øv bøv.. Men jeg må lige se på det over weekenden og så beslutte mig derefter.

• #9   28. nov 2012 Jeg har hos dyrekassen da selvrisikoen kun er 600, præmien er så lidt høj og man kan kun betale halvårligt (men jeg er også studerende og lægger blot pengene til side hver måned

• #10   28. nov 2012 Altså... Vi har begge to kun vores SU - så selvom vi er 2 til at betale, så kender vi da meget godt det med ikke at have ret meget mellem hænderne smiley

Det jeg siger, er at vi hver måned lægger ca 100 kr mere ind på budgetkontoen end vi gjorde før - på den måde står der så det fulde beløb til forsikringen på den konto når det er tid til at betale for andet år. Så selvom vi ikke betaler hver måned, så virker det på samme måde, da vi sætter pengene til side og på den måde er forberedt... Er også den måde vi klarer el, tv, vand -regninger, så det ikke er pludselige store beløb vi ikke er forberedt på smiley

(Jo, så skal man finde de 1000 når man melder ind, men der har vi så lidt opsparing på vores budgetkonto i forvejen til at dække uforudsete udgifter)

• #11   29. nov 2012 Til jer der har tænkt på at få en katteforsikring vil jeg råde jer til at læse forsikringsetingelserne grundigt igennem fra både Agria & Dyrekassen - det gjorde jeg selvom det er tør læsning, det nemmeste er at printe betingelserne ud fra begge selvskaber og og understrege de forskelle der er vigtige for dig, for mit vedkommende synes jeg der er vigtige forskelle bl.a

Dyrekassen forsikrer IKKE katte over 7år - deres selvrisiko periode er 60 dage og
    der er 1 selvrisiko pr. diagnose der er også ting dyrekassen ikke dækker som Agria gør.
    Agrias selvrisikoperiode er på 125 dage - de forsikrer katte over 7 år men dog med en nedsat forsikringssum efter det 8 år, hvis du ikke har haft brug for dein forsikring i 3 år vil din selvrisiko falde,
    C MR- og CT-undersøgelser (magnetresonans og computertomografi)
    Kan erstattes efter forhåndsgodkendelse fra Agria.
    Du kan vælge en tillægsforsikring på 96 kr pr. år til medicin dækning.
    Du får 10 % rabat hvis du tegner forsikring inden katten er fyldt 4 mdr.
    10 % rabat hvis du fx. er medlem af Inges kattehjem - dyrenes beskyttelse -
    Hvis du er medlem af en af 4 hovedklubber under Felis Danica
    hvis du forsikrer mere end 1 kat er der 5 - 10 eller 5 % rabat Hos Agria kan du også vælge at betale pr. md. pr. kvartal - pr. ½ år eller pr. år hos Dyrekassen kan du kun betale pr. år. Hvis du har en blandingskat / huskat er beløbet 815 kr. pr år dvs. pr. md 68 kr for racekatte er det 959 kr pr år dvs. 80 kr pr. md så LYKKE der skal du ikke finde 1000 kr for at o/prette din forsikring, jeg har tilmeldt mig betalingsservice i banken og de 68/80 kr man har mindre om måneden mærker man vist ikke, håber dette hjælper jer med spørgsmål ang. katteforsikring. Efter tlf. samtaler med begge forsikringsselskaber valgte jeg Agra fordi de for mig virkede bedst men det er jo ikke sikkert det er for andre.
    Hilsen Sanne

• #12   29. nov 2012 Man kan betale halvårligt ved dyrekassen smiley ikke kun helårligt

Jeg har valgt dyrekassen især pga den lave selvrisiko og den kortere selvrisikoperiode
    Min kat er SÅ sjældent syg (har haft hende sygdomsrelateret til dyrlægen 1 gang på halvandet år)

Men er der nogen der ved om nogle af forsikringerne dækker en sterilisering? Kam læse at de ikke dækker i forbindelse med drægtighed, men Kan ikke helt gennemskue med sterilisering. Det er trods alt et indgreb

• #13   29. nov 2012 Hej Heidi
    her er deres betingelser ang. sterilisering

Dyrekassen:
    5.6 Kastration og sterilisation dækkes kun i forbindelse med sygdomme som tumorsygdomme i testis,tumorsygdomme i vagina, livmoder eller
    æggestokke samt pyometra. Forsikringstager skal såfremt selskabet kræver det, dokumentere årsagen til indgrebet via analyser eller laboratorieprøver

Agria:
    Kastration af hankat, sterilisation af hunkat Du kan få erstatning for omkostninger til operation, efterbehandling og komplikationer ved kirurgi. Operationen skal
    være en del af behandlingen af diabetes mellitus hos hunkat, livmodersygdomme med tydelige kliniske symptomer, forløsningsskader, prostatasygdomme, testikelbetændelse eller tumorer i testikler, vagina eller æggestokke.

mht. Selvrisiko så mener jeg at vilkårene er bedre hos Agria da Dyrekassen fratrækker selvrisikoen pr. diagnose altså tænk hvis katten bliver syg og får stillet 1 diagnose og så finder lægerne ud af ( et par dage efter )der er andet galt som ikke er relateret til diagnose 1, så vil du udfra hvordan jeg forstår det skulle betale endnu en omgang selvrisiko hvorimod Agria kun fra trækker selvrisikoen 1 gang pr selvrisikoperiode som er 125 dage. Jeg kopiere lige det ind til dig her

Dyrekassen:
    7. SELVRISIKO OG BEHANDLINGSPERIODE
    Der beregnes en selvrisiko pr. diagnose i hver behandlingsperiode.
    • En behandlingsperiode kan have en varighed af maximalt 60 dage.
    • Erstatningen beregnes til 80% af dækningsberettigede udgifter, hvorefter selvrisikoen fratrækkes.

Agria:
    A.11 Selvrisiko
    Sygeforsikringerne og tillægsforsikringerne har en fast og en variabel selvrisiko. Vi fratrækker den faste selvrisiko en gang pr selvrisikoperiode, uanset antallet af diagnoser. Den variable selvrisiko fratrækkes de omkostninger, som overstiger den faste selvrisiko. Den faste og variable selvrisiko, som du har valgt, fremgår af forsikringspolicen. Forsikringen har en selvrisikoperiode på 125 dage, der starter fra dagen, hvorpå du tidligst gør krav på erstatning.

Kunne være rart hvis der var en advokat som her læste dette og kunne fortælle hvad der var bedst så både dig & mig fik det på plads.

Ha en god dag
    Hilsen Sanne

• #14   29. nov 2012 Sanne R

Det med prisen afhænger af hvilken race - en Ragdoll koster 1066 kr/år hos Agria og 1052kr/år hos dyrekassen, Så det bliver 1000kr ligemeget hvilken jeg tager smiley
    Og jeg er ikke medlem af nogen klub eller dyrebeskyttelse, eller har flere katte, så kan ikke få nogen af rabatterne alligevel.

Det med at forsikre dyr over 7 år - det skulle da kun være hvis katten allerede er 7 år når man vil tegne forsikringen? Eller har jeg misforstået noget?

Har også tænkt mig de forsikringsbetingelser skal læses ordentligt igennem - er derfor han ikke har en forsikring endnu. Som jeg sagde var mit input og det valg jeg har truffet indtil nu fordi jeg har hørt langt bedre om Dyrekassen end Agria i andre tråde.

• #15   29. nov 2012 Det skal ikke forstås sådan at en forsikring ved Dyrekassen ophører når katten fylder 7 år. Katten skal indmeldes inden den fylder 7 år, og så er forsikringen livslang. Dyrekassen nedskriver ikke forsikringssummen ved ældre katte ligesom Agria gør.

• #16   29. nov 2012 Tak, Cathrine smiley

• #17   29. nov 2012 Hej Lykke
    Tak for dit svar, jeg ved stadig ikke hvilket selskab der er bedst nu prøver jeg Agria og kan altid skifte hvis jeg er utilfreds og så skifte til Dyrekassen
    Hilsen Sanne

• #18   29. nov 2012 Sanne:

Jeg synes også selv det der forsikring er en jungle - ligemeget hvilken type forsikring man snakker om, for der er altid fordele og ulemper.
    Jeg håber du bliver rigtig glad for Agria og at du aldrig får brug for det smiley

• #19   29. nov 2012 Hej Lykke
    Det har du helt ret i. Jeg betaler med glæde for mine 2 vidundere og håber at jeg aldrig får" valuta for pengene "

Hilsen Sanne

Kommentér på:
Katteforsikring

Annonce