830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rottemanden og katte? Rottemanden og katte?

Øv... så lige en stor grim rotte ude ved vores høns i dag. Skal lige ha' ringet til 'rottemanden', men har desværre hørt om flere tilfælde, hvor folks katte har spist giften.. smiley
Har ikke haft besøg af ham før, så ved ikke hvordan det foregår .. er bare nervøs for mine katte efter de skræk historier jeg har hørt..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottemanden og katte?
  • #2   5. dec 2012 Kan godt forstå du er nervøs, det ville jeg også være. Kan du ikke få dig en hund der kan nakke de bæster smiley Jeg havde engang en schæfer, den var dælme dygtig til at fange og aflive dem hurtigt og effektivt.
    Men det kan da godt være de gør det der som Otto beskriver, så sker der jo nok ikke misserne noget smiley

• #3   5. dec 2012 Ikke for at gøre dig mere nervøs, men hvis han ikke sørger for at det er en kasse de ikke kan komme ud af, så kan de altså spise en halvdød rotte og derved få giften i sig.
    Så sørg for at rotterne ikke kan komme ud igen.

• #5   5. dec 2012 Ved ikke om det er et dumt spørgsmål - men hvordan ved katten at rotten har fået gift?

• #7   5. dec 2012 Felis:
    Den er et nemt bytte og et enkelt bid så har katten fået gift.

• #8   5. dec 2012 Jeg har heller ikke oplevet at en kat har spist en forgiftet rotte, så der må jeg give Felis ret.
    Jeg har lige haft det halvårlige eftersyn for rotter og vi har heldigvis ingen, selv om jeg også bor på en gård. Gården har tidligere været plaget af kræene, men altså ikke efter jeg er kommet med mine. De er endda indekatte.

• #9   5. dec 2012 Mener også de sætter en kasse op (det har de gjort nede hvor min pony stod før), på min mors loft er der spredt gift, men der kommer heller ikke katte op.
    Måske man bare kan sige til dem, at man har katte, så kan de vel tage stilling til, hvad der ikke skader katten?

• #10   5. dec 2012 Jeg ville være nervøs for, om en kat kunne stikke poten ind i hullet til rottekassen og få gift på sig, som den så slikkede af.

• #11   5. dec 2012 miine forældre har også haft rotter, og fået sat fælder op, og min Pepsi tog TIT rotter, men er aldrig blevet syg, så enten rør kattene ikke forgiftede rotter, eller også er giften ik farlig for katte, men kun rotter (Og det kan de sikkert sagtens lave)

• #12   5. dec 2012 rottemanden sætter kasser op, ellers ville mange gårdkatte være døde af det smiley

• #13   5. dec 2012 Rottegift er så stærk at det giver indre blødninger - det er noget med at det ødelægger K-vitamin.
    På mit arbejde bad jeg en truckfører om at køre en halvdød rotte ned, så den ikke skulle lide unødigt.
    I øvrigt hører man stadig om tilfælde hvor katte dør eller er tæt på at dø pga. rottegift, så jeg ville heller ikke have et roligt øjeblik.
    Jeg synes til gengæld at det er genialt at de har inteligente fælder i kloakkerne - mere effektiv og rotterne skal ikke vente i flere dage inden den dør.

Kommentér på:
Rottemanden og katte?

Annonce