Skal jeg give ham til min mor på en gård? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Først vil jeg sige, at jeg ELSKER min hankat over alt på jorden, og af denne grund opstår mit spørgsmål også.
Sagen er den, at min mor er flyttet på en lille gård med en masse udendørs arealer/marker osv. Der er kun en anden gård indenfor nærmeste afstand, men dog en landevej lige op til hvor der da kommer nogen biler i løbet af dagen.
Jeg har min hankat Hugo, som er halv huskat halv norsk skov kat. Han er indekat og har kun været i haven med os og med snor. Jeg bor i et rækkehus på 56 kvadratmeter med min datter. Vi er SÅ glade for ham.
Men nu tænker jeg lidt om han måske ville have bedre af at komme ud til min mor på hendes gård, udelukkende for hans skyld. Han vejer godt 6 kg og kunne måske godt tabe sig en halvt til et helt kilo men det er hulans svært på så lidt plads som jeg har. Det er ikke fordi han får forkert mad og heller ikke meget vådkost. Han får hvad han skal have, men han kan bare ikke aktiveres særlig meget hvor han kan løbe rundt.
Han er ikke vant til biler, andre katte, hund og ellers hvad det vil sige at være udekat og hvad min mor har.
Men tror i det er en god ide, eller skal jeg beholde ham?
JEG beholder ham gerne, tanken er udelukkende for HANS skyld!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
God vådkost uden sukker og med masser af kød ville være godt.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 108
Men tænker heller ikke selv det ville være godt for ham, men hvad ved jeg.. Derfor spørg jeg.. Jeg tror af og til han keder sig lidt, men det gør indekatte vel også af og til. Jeg forsøger virkelig at aktivere ham og hele hjemmet bære præg af at jeg har kat i form af legetøj og klatrestativer.
Men han er bare en doven kat af sind..
Han får royal canin sterelised og det samme i vådfoder, men ikke så meget vådfoder, fordi jeg troede han blev mere tyk af det våde? Det er det eneste mad jeg overhovedet kan få i ham, både våd og tør? Men skal jeg give ham større mængder våd end tørt af det foder så?
maj 2007
aug 2011
Lige som nogen har hund med omkring hvor de går, så have ham med så han kan boltre sig mens jeg er der, men i stalden eller vil han ikke kunne finde ud af det?
aug 2011
OG jeg må kun have en kat. Men jeg forsøgte!
maj 2007
aug 2011
maj 2012
Jeg har også en kat som vejer for meget, nok 800 g det er værst om vinteren, om sommeren bruger han meget tid i haven med at se på fugle, gøre klar til jagt.
Light foder kan få en kat til at tage på, der er meget korn i.
aug 2011
Jeg tror bare jeg beholder ham
Tak alle!!
maj 2012
Ja løbe går ville være fint, fodre fugle så der er katte tv er også fint.
aug 2011
Han blev MEGA deprimeret og det var tydeligt, at han ikke havde det godt mens der var andre katte end ham. Så den er lidt udelukkende synes jeg..
Men er royal canin sterilised light? Troede det var et godt produkt? :S
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men når du bor i rækkehus, så har du vel også en lille have, er det ikke muligt for dig at hegne den ind, så han har lidt udeliv??
Og til dit spørgsmål om hvor mange timer en kat sover, så sover den gennemsnitlig 16 timer i døgnet, nogle lidt mere særligt killinger sover lidt flere timer i døgnet..
maj 2012
jan 2012
Den lille på 7 mdr. er lidt mere aktiv ( tror faktisk den gamle bliver træt, bare af at se på den lilles leg
aug 2011
Jeg beholder ham her og han kommer ikke med derud. Min datter og han er som limet sammen og han venter tålmodigt på hun står op om morgenen og når hun kommer hjem og tilmed ligger ved hende som hendes hovedpude om aftenen (hvis hun da tillader det, men han forsøger at komme under hendes hoved så hun skal ligge på ham MANGE gange om aftenen) Så vi ville også savne ham, men spørgsmålet var også udelukkende for HANS skyld..
aug 2011
maj 2012
jan 2012
Du kan vælge at sætte noget tråd net øvetst på hegnet i en vandret vinkel ca 1 meter ind, de fleste katte kan ikke lide at kravle med hovedet nedad..
Ellers kan du vælge at gøre hegnet højere med trådnet og så totalt lukke af for oven, så haven bliver totalt indelukket..
aug 2011
Men jeg skal jo heller ikke bo her altid. Jeg flytter om to et halvt år max, så det vil heller ikke være sådan her altid, men det er selvfølgelig længe endnu, men han har forhåbentlig også længe endnu
I forhold til haven....Min have er ikke så stor, så en meter hele vejen rundt, er temmelig meget plads der bliver taget
Har selv tænkt på noget med stød i..ikke vild stød, men lidt så han får et chok. Men der bor mange børn her og tænk hvis de kom til at røre derpå.. Ville være så synd..
jan 2012
Og Marikka, netop det med højden af hegnet var også grunden til at jeg skrev at du kunne forhøje dit hegn med trådnet, og så føre nettet enten helt ind til taget eller en meter ind, det var i hvert fald det jeg mente da jeg skrev det, men hvis du kun skal bo der et halv år, så er det nok lige lovligt meget at gøre ud af det
maj 2012
maj 2012
Skal jeg give ham til min mor på en gård?