{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Skal jeg give ham til min mor på en gård? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Først vil jeg sige, at jeg ELSKER min hankat over alt på jorden, og af denne grund opstår mit spørgsmål også.
Sagen er den, at min mor er flyttet på en lille gård med en masse udendørs arealer/marker osv. Der er kun en anden gård indenfor nærmeste afstand, men dog en landevej lige op til hvor der da kommer nogen biler i løbet af dagen.

Jeg har min hankat Hugo, som er halv huskat halv norsk skov kat. Han er indekat og har kun været i haven med os og med snor. Jeg bor i et rækkehus på 56 kvadratmeter med min datter. Vi er SÅ glade for ham.

Men nu tænker jeg lidt om han måske ville have bedre af at komme ud til min mor på hendes gård, udelukkende for hans skyld. Han vejer godt 6 kg og kunne måske godt tabe sig en halvt til et helt kilo men det er hulans svært på så lidt plads som jeg har. Det er ikke fordi han får forkert mad og heller ikke meget vådkost. Han får hvad han skal have, men han kan bare ikke aktiveres særlig meget hvor han kan løbe rundt.

Han er ikke vant til biler, andre katte, hund og ellers hvad det vil sige at være udekat og hvad min mor har.

Men tror i det er en god ide, eller skal jeg beholde ham?
JEG beholder ham gerne, tanken er udelukkende for HANS skyld!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg give ham til min mor på en gård?
  • #2   5. dec 2012 Som du siger, han er indekat og har ikke lært at klare sig ude,,, jeg syntes du skal beholde ham hos dig og glæd dig over ham, legede ham når han vil og det er det smiley
    God vådkost uden sukker og med masser af kød ville være godt.

• #3   5. dec 2012 Gårdkatte har det ikke bedere end kælekatte, snare tværtimod mange af dem lider af kattesyge og dør af kulde om vinteren

• #4   5. dec 2012 Ja okay, det får min dårlige samvittighed over pladsmangel for ham, lidt mindre.
    Men tænker heller ikke selv det ville være godt for ham, men hvad ved jeg.. Derfor spørg jeg.. Jeg tror af og til han keder sig lidt, men det gør indekatte vel også af og til. Jeg forsøger virkelig at aktivere ham og hele hjemmet bære præg af at jeg har kat i form af legetøj og klatrestativer.
    Men han er bare en doven kat af sind.. smiley Han ELSKER hvis han bare kan få lov at ligge i min datters seng det meste af dagen. Men hvor meget sover en kat normalt? Tænker nogen gange at han sover fordi han keder sig, men han går ikke og piver og tro mig, han ville fortælle mig med lyd hvis den var helt gal.

Han får royal canin sterelised og det samme i vådfoder, men ikke så meget vådfoder, fordi jeg troede han blev mere tyk af det våde? Det er det eneste mad jeg overhovedet kan få i ham, både våd og tør? Men skal jeg give ham større mængder våd end tørt af det foder så?

• #5   5. dec 2012 Hvad med en ven til ham istedet for?

• #6   5. dec 2012 Jeg har også overvejet at tage ham med hver gang vi er derude, og lukke ham ind i stalden hvor han ikke kan komme ud fra. Så han kan få lov at tonse rundt på en masse plads mens vi er der, men er det en dårlig ide?

Lige som nogen har hund med omkring hvor de går, så have ham med så han kan boltre sig mens jeg er der, men i stalden eller vil han ikke kunne finde ud af det?

• #8   5. dec 2012 Jeg har haft en anden kat men han var SÅ deprimeret over det, og han kunne slet ikke finde ud af det!

OG jeg må kun have en kat. Men jeg forsøgte! smiley

• #9   5. dec 2012 Jeg skrev ikke alle, men mange, det er nu sådan landet ligger..

• #10   5. dec 2012 Hvis han skulle ud på gården, ville han udelukkende blive udekat og ikke have mulighed for at komme ind i huset, men have et lille varmt rum... bum bum bum, hvad hedder det!? Der hvor fyret står smiley og en anden kat, der muligvis snart skal have unger

• #12   5. dec 2012 Det bedste legetøj du nok kan give ham er en med kat, jeg har 3 på 65 m2 og 30 m2 have, så længe der er mange steder de kan komme op og rigeligt men ligge pladser, er m2 ikke så vigtig, de sover meget i løbet af dagen, omkring 20 timer, mange gange sover de ikke rigtigt, de er mere aktiv morgen og aften, så det kan det være godt med leg.
    Jeg har også en kat som vejer for meget, nok 800 g det er værst om vinteren, om sommeren bruger han meget tid i haven med at se på fugle, gøre klar til jagt.
    Light foder kan få en kat til at tage på, der er meget korn i.

• #13   5. dec 2012 Altså de er lige flyttet for en uge siden så deres kat har heller ikke været der så længe, så ved ikke om den har fået ejerfornemmelse af stedet endnu, men gården overfor har måske katte.. Hmm..

Jeg tror bare jeg beholder ham smiley Puha, lettede faktisk at i alle var enige smiley

Tak alle!! smiley

• #14   5. dec 2012 Nogle katte ville syntes det var dejligt at komme med på besøg, de fleste ville nok bare gemme sig til de kommer med hjem,
    Ja løbe går ville være fint, fodre fugle så der er katte tv er også fint.

• #17   5. dec 2012 Jette L, jeg har haft to katte, men han kunne ikke indfinde sig med det selv om det var over relativ lang tid. Jeg må kun have en kat så det var egentig heldig nok, at Hugo ikke kunne med den. To gange har jeg haft en kat med Hugo, men ingen af dem kunne han med.
    Han blev MEGA deprimeret og det var tydeligt, at han ikke havde det godt mens der var andre katte end ham. Så den er lidt udelukkende synes jeg.. smiley Men tak for rådet!

Men er royal canin sterilised light? Troede det var et godt produkt? :S

• #18   5. dec 2012 Jeg ville beholde Hugo hos dig, især når du skriver at han udelukkende skulle være udekat hos din mor, han er nu vant til at være en social kælekat så det ville være synd at fratage ham det sociale, sntes jeg..

Men når du bor i rækkehus, så har du vel også en lille have, er det ikke muligt for dig at hegne den ind, så han har lidt udeliv??

Og til dit spørgsmål om hvor mange timer en kat sover, så sover den gennemsnitlig 16 timer i døgnet, nogle lidt mere særligt killinger sover lidt flere timer i døgnet..

• #20   5. dec 2012 Hunde, katte, biler og maskiner, er ting den ikke kender, den kan nå at blive kørt over før den lære hvad en bil er,,, jeg ved da godt katte gemmer sig når der er noget de er bange for, og måske på den måde undgår fare,, men en kat som kun har været inde, syntes jeg ville være synd, ar sætte ud på en gård hvor det oplyses den kun vil have adgang til et fyrrum, og der vil nok ikke være den samme adgang til mennesker som den er vandt til.

• #21   5. dec 2012 Jeg tror også min hunkat på 5år snupper en 20 timers lur i døgnet, kun afbrudt af madskålens kalden og lige en tur på bakken smiley

Den lille på 7 mdr. er lidt mere aktiv ( tror faktisk den gamle bliver træt, bare af at se på den lilles leg smiley )

• #23   5. dec 2012 Jo jeg har en have, som er lukket helt af med pileflethegn, men den lille banit hopper jo bare over smiley Så hvordan får jeg ham så til at blive inde i haven uden snor? For snoren vikler han sig ind i og rundt om det hele, så han kan kun være derude når vi er det.

Jeg beholder ham her og han kommer ikke med derud. Min datter og han er som limet sammen og han venter tålmodigt på hun står op om morgenen og når hun kommer hjem og tilmed ligger ved hende som hendes hovedpude om aftenen (hvis hun da tillader det, men han forsøger at komme under hendes hoved så hun skal ligge på ham MANGE gange om aftenen) Så vi ville også savne ham, men spørgsmålet var også udelukkende for HANS skyld.. smiley

• #24   5. dec 2012 Når jeg har ham med ude i haven, lukke jeg min kanin ud af dens bur også, og så render de og "leger" med hinanden. Eller det vil sige, at kaninen leger med Hugo, men han synes nu det er vældig morsomt når kaninen tager sig nogen ture i haven, så derigennem får han også lidt aktivitet nogen gange om ugen, og SÅ er han træt efter sådan en tur i haven en times tid. smiley Især her mens der er sne!

• #25   5. dec 2012 Han kan da slet ikke undvære jer smiley datteren, kaniner og dig,, jeg ville nok kikke på tråde om tykke katte og våd og rå mad smiley

• #27   5. dec 2012 Hvor højt er det flet hegn?? er det 180 cm??

Du kan vælge at sætte noget tråd net øvetst på hegnet i en vandret vinkel ca 1 meter ind, de fleste katte kan ikke lide at kravle med hovedet nedad..

Ellers kan du vælge at gøre hegnet højere med trådnet og så totalt lukke af for oven, så haven bliver totalt indelukket..

• #28   5. dec 2012 Tak for det! Han betyder ufattelig meget for mig/os, og han kom til os, da vi flyttede i vores eget uden min datters far. Og så har han taget vores hjerter med storm! smiley ihh.. (Ej, nu kan jeg slet ikke gå af med ham, nu når jeg tænker på alt det her)
    Men jeg skal jo heller ikke bo her altid. Jeg flytter om to et halvt år max, så det vil heller ikke være sådan her altid, men det er selvfølgelig længe endnu, men han har forhåbentlig også længe endnu smiley

I forhold til haven....Min have er ikke så stor, så en meter hele vejen rundt, er temmelig meget plads der bliver taget smiley Men måske en hel meter ikke er nødvendigt.. Men jeg vil klart gøre et forsøg. Mit hegn er kun 160 cirka, så hvis jeg lukker den af for oven, er det vidst kun en katte/børne/kanin have, for så kan jeg da ikke gå derude smiley hihi. Men var det højere, ville det klart være en mulighed.
    Har selv tænkt på noget med stød i..ikke vild stød, men lidt så han får et chok. Men der bor mange børn her og tænk hvis de kom til at røre derpå.. Ville være så synd.. smiley

• #30   5. dec 2012 Otto det var også derfor jeg skrev de fleste katte, dermed sagt at nogle katte ikke har noget i mod det smiley

Og Marikka, netop det med højden af hegnet var også grunden til at jeg skrev at du kunne forhøje dit hegn med trådnet, og så føre nettet enten helt ind til taget eller en meter ind, det var i hvert fald det jeg mente da jeg skrev det, men hvis du kun skal bo der et halv år, så er det nok lige lovligt meget at gøre ud af det smiley

• #31   5. dec 2012 Jeg skal have kendt på mit hegn for en sikkerheds skyld, de gamle har ikke forsøgt, at komme over, Røde er så let og frisk at vil han ud kan han, jeg har 140 cm trådhegn, det gynger det kan de vidst ikke lide.

profilbillede
  • #33   5. dec 2012 Jeg tror du skal snakke med naboerne om det før du sætter el på, og regner med at du vil få prof. Hjælp til det?

Kommentér på:
Skal jeg give ham til min mor på en gård?

Annonce