{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

Extreme Classic ER bare bedst! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har det jo med at købe stort ind når det kommer til forsyninger til kattene. Og sidste år købte jeg omkring 20 poser AK kattegrus, da jeg havde hørt meget godt om det. Nu er vi så endelig i bund med det og jeg har så købt Extreme Classic og hold nu op, hvor er det da bare 10 gange bedre end AK! Intet smulder, ingen lugt, intet grus som klæber fast til bunden, det er bare fantastisk! smiley Jeg var virkelig skuffet over AK, syntes det var noget bras - så fra nu af køber jeg kun Extreme Classic, jeg gider ikke eksperimentere mere - tror alligevel ikke det findes bedre smiley Så i øvrigt der var tilbud igen i Petworld, så tror jeg skal forbi og købe nogle flere poser smiley

Hvad er jeres bedste kattegrus?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Extreme Classic ER bare bedst!
  • #1   6. dec 2012 Ever Clean hitter her smiley (køber så kun på tilbud, eller vinder på udstillinger)

    Men bruger også gerne Extreme Classic eller Golden Grey Master - Ever clean er bare lidt bedre IMO.

    Jeg har noget fra Agrosam pt, som vi fik på udstilling til Européklubbens Special Show. Det klumper rigtig godt, men NØJ det støver.. (giver så fint mening, at det fine støv er med til at give bedre klumpeevne)


  • #2   6. dec 2012 Jeg bruger enten Extreme Classic, Golden Gray eller Premiere fra Maxizoo.
    Alle uden tilsat "duft".


  • #3   6. dec 2012 Nå ja, Ever Clean er også rigtig godt - det har jeg også engang købt et lager af og det var ganske god kvalitet smiley Synes bare sjældent jeg ser det på tilbud mere?

  • #4   6. dec 2012 Det jeg har købt er med "lavendelduft", jeg var lidt betænkelig om kattene ville bruge det, men det var de heldigvis ligeglade med smiley

  • #5   6. dec 2012 Det med duften er nu også mest en holdning jeg har. Kan på ingen måder se hvorfor kattegrus skal være tilsat "duft". De skal t**** og s**** i det, come on smiley
    Men hvis der er bestemte årsager til det, som jeg ikke kender til, så gør mig klog smiley


  • #6   6. dec 2012 Tror bare det er fordi det skal indkapsle lugten bedre? smiley

  • #7   6. dec 2012 Det kan godt være, men synes bare ikke man skal bruge parfumerede produkter uhæmmet. Det dufter jo heller ikke af roser når vi andre skal, sådan er det jo.

  • #9   6. dec 2012 Vi startede med Biokats og er fortsat glade for det. Klumper godt, ingen lugt (i 3-4 uger, så er det tid at skifte det hele), sidder ikke i poter og pels.
    Overvejer dog at prøve extreme Classic for at se hvis det er endnu bedre... smiley man hør rigtig meget godt om den.


  • #10   6. dec 2012 Hehe... Vi er så ved at prøve på at komme væk fra Extreme Classic, som Nobel er vant til smiley

    Det sidder i hans pels, så han slæber det rundt over alt, og min næse kan slet ikke håndtere hverken duften i det (gætter på lavendel - fik det med fra tidl.ejer) eller at jeg nærmest får et tørt lag støv i næsen af at gå på toilettet! Er vist meget fintfølende med det, for får helt vejrtrækningsproblemer... Reagerer nemt på kemikalier, så tror det er derfor...

    Vi prøver på at skifte til Cat's Best Golden noget, og er 3 dage inde i forsøget... Indtil nu kan vi lide det, men han er ikke helt til at pølle i det rent endnu smiley

    Hvis det glipper med det her, så vil vi forsøge med Everclean Less Track, selvom det er monster pebret!



  • #11   6. dec 2012 Ja, EC er dejligt grus :-). Og til bare snolle 70 kr pr pose i Pet World i denne uge! (jeg skulle ellers i gang med træpiller, men <b>kunne</b> altså ikke modstå at hamstre EC).

    Har som forberedelse til træpilleprojektet brugt noget groft klumpende fra supermarkeder, og det STØVER helt forfærdeligt!

    PS. Spare-service-oplysning: 10 kilo RC sterilised til 279 kr!


  • #12   6. dec 2012 Lykke - det der Everclean Less Track minder meget om EC, er blot en smule grovere.


  • #13   6. dec 2012 Lykke - Man kan godt få det uden duft, hvis det er grunden til at du ikke kan tåle det.

    Tinka - Ja, det er dejlig billigt, jeg håber der stadig er nogle poser tilbage når jeg skal derned i morgen smiley Måske jeg også skal have sådan en 10 kilo pose RC med smiley


  • #14   6. dec 2012 Tinka
    Det er det der skulle være ideen i det... At han så i det mindste burde slæbe mindre rundt i pelsen...

    Det er også hovedårsagen til vi vil skifte til træpillerne... Det bestemte vi allerede efter første uge, og er først senere jeg er begyndt virkeligt at lægge mærke til hvordan jeg reagerer på EC...


  • #15   6. dec 2012 Camilla - Hvis vi ender med at blive nødt til at gå tilbage til EC, så vil vi købe nyt uden duft... Men håber det ikke pga det med grus i pelsen smiley


  • #16   6. dec 2012 Lykke, jeg har også overvejet det der 'cats Best whatever'. Kan godt lide at det er helt uden støv, og kan smides i toilettet. smiley
    Men vi er som sagt glade for Biokats og kan kun mærke støvet lige når jeg hælder det op i Bakken.


  • #17   6. dec 2012 Camilla - Jeg har været afsted på cykel 3 gange nu. Først efter én pose RC og én pose EC. Og de andre 2 dage x 2 poser EC. (Og nu er døren til skuret frosset fast, så nu kniber det med opbevaring af mere)

    Jeg plejer konsekvent at købe EC uden duft, men (og dette skrives med bittesmå pinlige bogstaver) : jeg er kommet til at købe en enkelt EC med lavendelduft. Det lugter så godt.

    Lykke - hvis det glipper helt, kan du prøve krystalgrus (men det er forresten vist nævnt i en anden tråd)


  • #18   6. dec 2012 Tinka - Det kan godt være, men har vist svedt det ud så *pinligt* Så tak for tippet smiley

    Der kommer nok en glad tråd herinde NÅR (ja, jeg er optimist) han endeligt engang pøller i rent cats best smiley

    Jennie S - Kan se dine katte (i hvert fald 1) også har semi-langhår, så kan være Biokats også skal stå som mulighed smiley


  • #19   6. dec 2012 Nu har jeg haft prøvet alle de fornemme mærker i nævner,men her i huset er det dyrlægens det klumpende der er hittet,

    Jeg prøvede det på den måde,at jeg idet rum de brugte mindst kom deres klumpende i og de to andre et af mærkevarerne

    Jeg fandt ud af , at prøverne lugtede hurtigere og at de ret hurtig havde fundet deres sædvanlige mærke


  • #20   6. dec 2012 Camilla - Jeg købte 20 kasser á 10 i marts 2011 (45,50 kr kassen), og de har faktisk holdt mig indtil nu, sammen med det jeg vinder på udstillinger eller tjener som steward, så jeg har ikke helt holdt øje.. Og så købte jeg 5 kasser for 220 kr (44 kr kassen) til et ophørsudsalg på en internet side for et par mdr siden, så nu har jeg lidt igen .)

  • #21   6. dec 2012 Lykke - så glæder vi os til glade pølle-i-træpiller-tråde. smiley
    Engang når jeg løber tør for knaldtilbuds-EC så kommer der (forhåbentlig) også glade træpilleindlæg fra mig :D.


  • #22   6. dec 2012 Farvoritter: AK og VanCat

  • #23   6. dec 2012 Vi har prøvet meget forskelligt , men syntes nu bio-cat er bedst.

  • #25   7. dec 2012 Vi er nogen stykker der får en palle hjem fra Agrosam og deler


  • #26   7. dec 2012 Øhm. Jeg bruger det klumpende fra brugsen, da jeg er på su smiley

  • #27   7. dec 2012 Lis: AK, virkelig?? Jeg var skuffet over det, synes slet ikke det holder ordentligt på klumperne, så endte bare med en masse smulder, og det var alle steder uden for bakken.

  • #28   7. dec 2012 Karin *Siri og Sia*: Det gjorde jeg også til at starte med, men det er faktisk ikke dyrere at bruge kvalitetsgrus, for det er meget drøjere i brug smiley

  • #29   7. dec 2012 Jeg bruger det fra Olivers, det syntes jeg er bedst, og ser ingen grund til at skifte når det funker både til katte og pengepung

  • #30   7. dec 2012 Camilla - Jeg vil overveje det. Problemet er, at jeg ikke har penge til store udbetalinger. Andet problem er så at jeg ingen bil har, kun scooter. Så jeg kan ikke købe særlig stort ind smiley

  • #31   7. dec 2012 Karin - Det kan jeg godt forstå er lidt svært så, man skal helst kunne købe stort ind når tilbuddene er der smiley

  • #32   7. dec 2012 Camilla - Ja det er jo det! Men jeg skal jo ikke være på SU for evigt, så der skulle pengene gerne række til lidt mere smiley

  • #33   7. dec 2012 Van Cat

  • #35   7. dec 2012 Uf, det der Coshida har jeg prøvet for nylig. Der støver om muligt endnu værre end Remas grus. Alt i nærheden af bakken blev dækket af støv i løbet af no time.

  • #36   7. dec 2012 Jeg bruger også kun VanCat, eller Extreme Classic og Master fra Golden Grey, i nævnte rækkefølge. Jeg betaler gerne en smule mere for at mine katte kan undgå at få for meget støv i lungerne. Det kan ikke undgås 100%. Jeg har for nyligt måtte bruge noget fra supermarked, da en levering svigtede. Føj for den lede. Sikken en gang støv og ikke mindst stank. For slet ikke at snakke om det ekstra arbejde med at tømme bakker. ALDRIG mere.

  • #37   7. dec 2012 Hvor er det der er tilbud på RC ?? Maxizoo ?? Eller ??

  • #38   7. dec 2012 Camilla HR - Det er også i PetWorld. MEn der er også tilbud andre steder, men dog ikke SÅ billigt.

  • #39   7. dec 2012 tusinde tak !

  • #40   8. dec 2012 Jeg afprøvede Coshida fra Lidl en kort periode, da mine katte var syge, og alt grus skulle skiftes ud dagligt. Hold da fast hvor det støver!! Der gik heller ikke længe, før jeg kunne høre det på kattenes vejrtrækning. Så det røg rimelig hurtig ud af huset igen.

  • #41   8. dec 2012 Det værste jeg har prøvet er det der orange grus til 10 kr, man kan købe i supermarked - ad, ad, min kat slæbte orange støv med alle vegne i lejligheden, det var så ulækkert og ja, det stinker. Så kan man virkelig lugte man har kat smiley Så selvom jeg var studerende prøvede jeg på et tidspunkt noget bedre grus og hold da op! Så går man bare aldrig tilbage til det der handles i supermarkeder.

  • #42   8. dec 2012 Jeg fik forresten også lige købt 10 kilo RC sterilised i går, samt 3 poser Extreme classic i Petworld smiley

  • #43   8. dec 2012 Hej til alle. Extreme kattegrus synes jeg er det bedste, og det er på tilbud i Petworld lige nu til 69kr imod normalt 129kr .jeg har. Lige bestilt 10 poser og får dem gratis fragtet til min dør, altså fri for ar slæbe det ud til bilen og ind igen derhjemme. Skal kun have fat det en gang. Gør jo ikke noget at det er lidt nemt.

  • #44   8. dec 2012 Har også lige bestilt 10 poser leveret til døren, og når man bestiller den uden duft får man 1 ekstra pose med, det er dælme billigt, så er det pludselig kun ca 64.- pr pose mod de 129.- jeg normalt giver..... smiley

  • #45   8. dec 2012 Anne Grethe - Det var en nyttig oplysning, du kom med der. :-). Haha, og mig der har slæbt og cyklet i pendulfart med det grus :-S.
    Jeg troede kun det var ved bestilling i deres netbutik, man kunne få gratis fragt. Og troede også, at gruset var dyrere i netbutikken.

    Og M-pigen, Ekstra pose! Det med hver 11. pose gratis var da ellers bortfaldet.... Men det gælder åbenbart stadig, hvis man køber 10 poser ad gangen.


  • #46   8. dec 2012 startede med ekstreme classic med duft , og jeg kunne slet ikke holde ud at katten lugtede sådan af .. kemikalie wannabe "duft" .. nu har jeg ec uden duft .
    Nu lugter den lidt af puhpa når den kommer ud , men hellere det end kemikalie wannabe "duft" smiley


  • #47   8. dec 2012 Tinka - Jeg bestilte via nettet, og da jeg "gik til kassen" stod der jeg fik en ekstra pose med grundet mængde rabat. Men kun på den uden duft.... Der stod vist noget med de ti poser bare skulle bestilles indenfor 18 måneder hvis ikke jeg husker helt forkert... smiley

  • #48   8. dec 2012 M-pigen - Jeg plejer også altid at købe dem uden duft, og plejer også at få en gratis pose efter køb af 10 stk. For få måneder siden, spurgte jeg ekspedienten, om der mon ikke snart var en ekstra pose til mig, men hun sagde, at det var slut med det.

    Men nu lyder det da bestemt til, at de har genindført bonusposerne smiley


  • #49   9. dec 2012 Er det kun mig der ikke kan få EC på tilbud på hjemmesiden mere? Selvom tilbudene gælder til og med i dag?

  • #50   9. dec 2012 Tinka - Jeg plejer at hente i Plantorama eller Maxizoo i Aalborg, og begge steder har de kun den med duft, så jeg er spændt på om jeg bliver gladere for denne uden... Men jeg sys nu egentlig duften er helt diskret og skaldepanderne er helt tilfredse, så har intet imod duften... Meeen, til denne pris og når der er fri levering, så er det med at hamstre smiley Dejligt tilbuddet er kommet tilbage...
    Cathrine B - Nope, de har vist været lidt for hurtige på aftrækkeren til at ændre prisen.... smiley


  • #51   9. dec 2012 Cathrine B - Hvis det ikke længere står som på tilbud og du har et eller andet bevis for at det gælder til og med i dag, så ville jeg skrive en mail til dem om det... Så sku man næsten tro du får noget til tilbudsprisen selvom de først ser den i morn...

  • #52   9. dec 2012 Nå så fik de prisen rettet igen smiley

  • #53   9. dec 2012 M-pigen - jeg tror at både du og kattene bliver glade for EC uden duft. Den virker jo mindst ligeså godt :-).
    Jeg kan slet ikke klare den der kvalme babypudderduft. Lavendelduften kan jeg faktisk godt lide, men synes dog at helt uparfumeret er at foretrække.

    Når der er tilbud i PetWorld er det også altid EC uden duft, der bliver udsolgt først. Så det er da underligt (og IMO også for dårligt) at de butikker, du nævner, kun sælger parfumeret grus :-/.


  • #54   9. dec 2012 Nå Cathrine, så er det nok med at få bestilt smiley

  • #55   9. dec 2012 Ja fik lige bestilt 8 sække uden babypudder smiley Ville have bestilt 10, men fik altså ikke en sæk gratis, så bestilte bare 8. Det er dælme billigt. Jo flere penge man sparer, jo flere penge må man bruge smiley

  • #56   9. dec 2012 Nemlig :-). Jeg elsker også at spare penge på den slags kedelige forbrugsnødvendigheder. Det vil faktisk gøre helt ondt på mig at betale fuld pris smiley

  • #57   9. dec 2012 Jeg er også blevet lidt glad for lavendel varianten smiley Babypudder kan jeg slet ikke have og forstår ikke hvem der dog har fået den idé, at det skal dufte af babypudder?? Synes det er sært..

  • #58   9. dec 2012 Er der ikke en gruppe, hvor der sidder nogle tilbudsjægere? Og kommer med sådanne fantastiske oplysninger hver gang? smiley

  • #59   9. dec 2012 Camilla, den slags ting finder man på, på grund af mennesker og i dette tilfælde deres sarte næser. Sådan er det desværre med flere ting der bruges til vores katte. Det er så med at lurer hvor godt/sundt de forskellige ting er for kattene.

  • #60   11. dec 2012 Sikke en succes at bestille grus fra Petworld.... (Ironi kan forekomme).

    Modtog i dag gruset bestilt i søndags, eller rettere sagt noget af det. Modtog nemlig kun 3/4 kasser. Kasserne var fuldstændig smadret + der var gået hul på flere af poserne. Jeg var med omme bag i bilen og kigge efter den sidste kasse, og og ikke underligt at pakkerne bliver skadet. Det lignede jo nærmest noget der var læsset med en gravko, hvorefter bilen har kørt 500 km på en hullet jordvej, og undervejs er ramt ind i en tornado!
    Da jeg så fik kigget en ekstra gang, har de leveret med lavendelduft, og ikke uden duft, men det er jo så hvad det er, Petworld skulle sende den rigtige vare til mig i dag.

    Er det kun mig der har haft den oplevelse med deres leverandør ZAP? Må indrømme at det er sidste gang jeg bestiller varer fra Petworld, hvis det er ZAP der er leverandør.


  • #61   11. dec 2012 Nej, dem har jeg ikke kendskab til. Men jeg fik leveret træpiller (til fyr) i går, med DSV. Dem bruger jeg heller aldrig mere. For det første havde jeg fået at vide at jeg ville blive ringet op af chauføren, så han kunne få at vide hvor de skulle læsses af, det fik jeg ikke. Yderligere havde de stillet pillerne oppe ved landevejen og slet ikke på min matrikel. Så det var da et held at min udlejere opdagede dem, så han, med traktor, kunne køre dem ind på min gårdsplads.


  • #62   11. dec 2012 Ja jeg fik i øvrigt også at vide at jeg ville blive ringet op... Det blev jeg heller ikke smiley

  • #63   11. dec 2012 Ej hvor træls! Ring og klag til deres kundeservice.

  • #64   11. dec 2012 Det har jeg gjort smiley Skulle sende dem billeder af varerne og kasserne. Har snakket med dem igen. De har åbenbart også en aftale med leverandørerne om at de skal snakke og skrive dansk. Det kunne han heller ikke ham der leverede det.

  • #65   11. dec 2012 Godt, håber de sender dig nogle nye poser smiley

  • #66   11. dec 2012 Der skulle komme nye til mig i morgen... Så er spændt på hvilken stand de er i....

  • #67   11. dec 2012 Øv, hvor træls :-(. Du burde få en bonuspose, Cathrine.

    Ann N, der er en shoppinggruppe her: http://www.kattegalleri.dk/grupper/shoppinggruppen
    desværre ikke særlig aktiv, men det kan den jo blive smiley


  • #68   11. dec 2012 Kan høre at mange er glade for det EC, hvordan er det med kattetis-lugt i det grus der ikke er tilsat kunstig duft?
    Er det i øvrigt sådan nogen småbitte "sandkorn"?
    Hvor tit skifter i al gruset i bakken?


  • #69   11. dec 2012 Småbitte sandkorn, ja.
    Det lugter ikke af tis :-). Gruset binder lugten - og behøver ikke overdøves af parfume.
    Jeg skifter al gruset ud ca. hver 3. uge. (to katte om én bakke).


  • #70   11. dec 2012 ok tak Tinka, kunne være man skulle prøve det.

  • #71   11. dec 2012 Enig med Tinka, bortset fra at jeg ikke skifter gruset nær så ofte, men ved behov.
    Jeg har så to bakker til tre katte, og her gør jeg det at jeg kører det godt lavt, og så hælder det gamle fra dem begge sammen i én af dem, og så nyt i den anden.
    I øvrigt har jeg dybe bakker, hvilket gør at jeg ikke oplever samme problem med klumper der går i stykker, fordi de kommer til at sidde på bunden. Det synes jeg man gør i de lave bakker, fordi der bare ikke kan komme et dybt nok lag grus i smiley



    profilbillede
  • #73   12. dec 2012 aaarh så opdager man jeres indlæg idag øøøvøvøvøv nåede det ikke =C sku ha brugt begge dele

  • #74   14. dec 2012 Så fik jeg endelig mit grus leveret... Bestilte i lørdags, men måtte ringe flere gange og rykke for leveringen, efter de havde hævet betalingen fra mit kort.... Petworld informerede mig om at de er ved at skifte samarbejds partner, da de ikke er tilfredse med udbringnings selskabet Zapp, i wonder why.... Jeg har flere gange fået varer leveret af dem, og har aldrig været tilfreds, og slet ikke når man ringer til deres kundeservice og de ikke forstår og taler ordentligt dansk, men mon ikke det følger med prisen... smiley MEN, nu det positive: Petwold havde pakket mit grus i kasser med to i hver, altså fik jeg 6 kasser leveret da jeg skulle have 11 sække (Den ene gratis). Dem der har pakket har så haft lidt for travlt, for der var to i dem alle, hvilket betyder 12 sække grus = 54 kroner pr pose!!!! Jeg har nu kælder rummet fyldt op og er en meget tilfreds tøs.... smiley
    Ha en dejlig dag allesammen.


Kommentér på:
Extreme Classic ER bare bedst!

Annonce