{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

kate S
kate S
Tilmeldt:
12. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ny kat og barn {{forumTopicSubject}}

min datter på 4 år og jeg har fået en kat 1 1/2 år. vi har haft ham i snart 2 uger.
problemet er så han kommer kun frem om aften når min datter er kommet i seng. nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det ?
min datter vil så gerne snakke med katten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny kat og barn
  • kate S
    kate S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. dec 2012 nej han har ikke været vant til børn.
    har snakket med hende om det. og hun prøver at lokke frem med fjerpind og godbider. men når han først har gemt sig kommer han ikke frem før hun er kommet i seng.


  • #3   12. dec 2012 Der er rigtig mange katte, som når de ikke er vant til børn, helst undgår børn, fordi de for katten er uforudsigelige, nogle katte lærer med tiden at børn ikke er så farlige endda, nogle bliver aldrig helt trygge ved børn..

    Men jeg vil anbefale jer at lade katte være så den føler sig tryg, sig tl din datter at hun skal ignorere den og lade være med at prøve at lokke den, på et tidspunkt vil den nok blive nysgerrig og titte frem, men det tager sin tid..


  • #4   12. dec 2012 Tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed. En voksen kat kan godt tage måneder om at falde helt til.

  • #5   12. dec 2012 Mine 4 katte de forsvinder også sporløst når mit barnebarn kommer på besøg....

    Jeg tror generelt at små børn, for en kat som ikke er vant til det, de er for hurtige og for larmende...Der skal en laang tilvending til, og den skal være uden fejltagelser fra barnet


  • kate S
    kate S Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   12. dec 2012 mange tak for jeres svar. det var dejligt at få noget at gå efter. har desværre ikke så meget forstand på det med tilvæning af katte.

  • #8   12. dec 2012 Hé hé, her har vi det omvendte problem, med en kat der altid sidder klistret til sønnike, mens sønnen gerne vil lege alene og have sit legetøj for sig selv...

    Men ja, tid og tålmodighed.... Små børns kropssprog, og hurtige bevægelser kan vare rigtig svære for dyr at aflæse.


  • #9   12. dec 2012 Måske kan din datter give den noget ekstra lækkert når den begynder at komme ud.. Mine 2 misser eeelsker børn.. Eller.. De elsker den opmærksom som børnene giver og har bestemt ikke noget imod at blive krammet, selvom jeg synes det ser ret hårdt og ukomfortabelt ud for katten :D..
    Vi havde en kat som bestemt ikke brød sig om min lillesøster (9 år) fordi hun havde leget lidt voldsomt med ham som killing.. Vi lærte ham at når vi sagde en bestemt lyd, så vankede der lækre lækre godbidder hvis han kom og da han havde lært det kunne min søster også få lov at fodre ham og kæle med ham..


  • #11   12. dec 2012 Min ene søster har en kat der nu er 18 år, og den har aldrig varet intresseret i hendes børn der nu er 12 og 14. Nu hvor børnene er store, og katten let senil, kan den godt bede om godbidder eller om at blive lukket ud i haven af dem, men til kæl og nuss er det stadigt kun min søster og til nøds hendes mand der duer. Så der er nogen katte der aldrig varmer op til børn, men det kan jo godt vare at jeres gør. Det håber jeg så de også kan få glæde af hinanden. smiley

  • #12   12. dec 2012 Vi fik vores kat da hun var 11 mdr ca. Hun kom fra et hjem med andre katte og ingen børn og ellers ro..

    Her er vi lidt mere aktive og har et barn, en dreng, på 4 år.
    De første par uger gemte hun sig også hele tiden og kom kun frem når han var lagt i seng.

    Nu er der ingen problemer længere, og til tider kommer hun selv frem og ligger sig oppe ved ham, eller leger..

    Så giv den masser af tid. Lad den helt være, og tag kun kontakt når den tager iniativ til det.. det har vi gjort, og hun er den skønneste og mest kælne kat vi har haft smiley
    Og fra at gemme sig når der kommer gæster og være bange for lidt højt musik, ja eller bare lidt leg på gulvet med sønnen hvor hun var pist væk, er hun nu rolig og kommer for at se hvad vi laver... og hvis gæsten nu vil nusse hende, er det jo bare det bedste smiley

    Så giv tid og tålmodighed


Kommentér på:
ny kat og barn

Annonce