{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Ny kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står i en lidt udfordrende situation.
Jeg bor i en lejlighed med min 1 årig kat lotte, som jeg nu har besluttet skal have en lille ven Luna.

Vi fik Luna for 5 dage siden og lotte hvæser og knurrer af hende. I de første 3 dage var de i hvert sit rum. På 4 dagen så de hinaden igennem en glas dør hvor lotte hvæser og knurrer af Luna og faltisk også af os når vi rører ved hende.

Vi førsøgte at gøre det samme igen idag på dag 5, lotte er en smule nysgerrig, men hvæser dog stadig når hun ser Luna.

Hvad kan jeg gøre og er det meget normalt?
Jeg er så bange for at du ikkee skal kunne samme?

Er der nogle der har nogle erfaringer???

Mvh
Sofie Gade


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat
  • #1   30. aug 2023 Det er Helt normalt, katte er territoriale og i har bragt en kat ind på hendes territorie hvilket hun vil fortælle den nye kat, hvis hun blot hvæser og knurre og ikke jagter den nye kat, så skal hun såmænd nok acceptere den nye kat med tiden. Men lad være med at gøre jer den forhåbning at de bliver bedste venner, for det er slet ikke sikkert, hvis de lærer at acceptere hinanden og leve under samme tag i fordragelighed så er det fint og det må i acceptere, nogle bliver bedste venner, men langt de fleste som ikke er sammenføre som killinger, de lærer blot at acceptere hinanden. Mine levede sådan i ca 10 år, de lærte aldrig at elske hinanden, men lærte at acceptere hinanden, og der var daglige hvæs og knurren, men det sloges aldrig.

  • #2   31. aug 2023 Luk dem dog sammen. Det andet gør jo bare, at de aldrig vænner sig til hinanden. Luk dem kun hver for sig, hvis der flyder blod eller pelstotter.

    Hilsen en med 18 katte. smiley


  • #3   1. sep 2023 Helt enig med Susanne.
    Luk dem sammen - og ja, jeg ved godt at der er nogle internater der anbefaler det I har gjort, men det trækker bare pinen.
    Den nye skal vide hvor skabet skal stå og det kan give gnidninger i et stykke tid.
    Elvis og Freddies sammenførsel skete ikke uden lussinger, men til gengæld er de hinandens bedste venner.

    Så længe der ikke flyder blod, skal I lade dem klare det selv.


  • #4   2. sep 2023 det er helt normalt.
    du skal bare lade dem gå sammen nu. ja det vil blive hvæst noget tid endnu. Men de skal jo finde ud af hvem der bestemmer hvad
    jeg har 14 katte, hvoraf de sidst to ankommende var et par dage på 10 år som havde gået sammen med en ældre dame. de to drenge har været lukket for sig selv i de første 5 mdr. altså i starten hele tiden, nu er vi nede på at de er lukket for sig selv ved spisetiderne og om natten. normalt lukker jeg dem bare sammen den samme dag som der kommer ny kat


Kommentér på:
Ny kat

Annonce