1.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fremmed kat, forvirret ? HJÆLP!! Fremmed kat, forvirret ? HJÆLP!!

vi har her til aften en fremmed kat der står og skraber og piver ved vores dør.
den har før været her, hvor den var agressiv indstillet, men nu virkede den bare forvirret og som om dens duftspor er slettet af sneen så den ikke kan finde hjem?

hvad kan vi gøre i sådan en situration? skal vi bare lade den være? er det ikke for koldt for den?
vi har ikke et skur den kan bo i natten over, så vi ville skulle lukke den ind, og smide den ud imorgen, for at stemme dørklokker....ved det kan give problemer at gøre det, men vil heller ikke at katten skal fryse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed kat, forvirret ? HJÆLP!!
  • #1   13. dec 2012 Hvis i ikke vil have den ind, har i måske en kasse til læ og et gammel tæppe/ håndklæder, så den kan få lidt læ og varme, jeg kunne nok heller ikke lade være med at give noget mad,, så kan i imorgen se om i kan finde ud af hvor den kommer fra, eller den finder selv hjem.

• #2   13. dec 2012 hmm....vi har ikke rigtigt andet end deres transportkasser, og de er ju ikke ligefrem beskyttende for kulde og vind smiley

• #3   13. dec 2012 Bedre end ingen ting og så lidt at lune sig med,, det er altid et problem, hvad skal man gøre? Men jeg kan ikke lide, ikke at gøre noget, også selv om vi ikke må her!

• #4   13. dec 2012 Hmm syntes faktisk ikke i skal lukke den ind, har i virkelig ikke noget i kan lave til en lille varm hule?? bare så den får lidt læ og så et tæppe eller noget så den er beskyttet for den kolde jord..

Ellers må i jo ud og bygge en lille iglo til den smiley (aj kun for sjov)

• #5   13. dec 2012 det er selvfølig rigtigt, og vi kan jo prøve at svøbe kassen ind i et tæppe også (:

• #6   13. dec 2012 Jeg vil faktisk mene at transportkassen ikke er en dårlig ide, læg noget plastik over så vinden ikke pibler ind og så læg et tæppe over og stil den op af huset et sted hvor der er læ..

Så tror jeg du har gjort katten en stor tjeneste.. smiley

• #7   13. dec 2012 Og forhåbentligt finder den hjem i morgen:)

• #8   13. dec 2012 Min søn stod i går med nøjagtig samme problem. Han satte en transportkasse ud, men svøbte et gammelt uldtæppe om, og satte den ind i en papkasse.

• #10   14. dec 2012 Måske er det den kat som i en anden tråd blev puttet i bilen og jort lkangt væk...

• #12   14. dec 2012 hej igen, vi valgte at svøbe transportkassen i et tæppe og lægge et håndklæde ind i den. her efter stillede vi den et stedhvor der var læ ovenpå noget træ som havde pressening som tag...idag er katten væk, så regner med den har fundet hjem igen, hvis den kommer igen må vi jo se om vi kan finde ejeren (:

vi har 2 kastererede hankatte (ingen fertile hunkatte) de plejer også at føle sig truet og rejse børster når den fremmede kat kommer op til vinduet, men det var helt tydeligt at det var anderledes igår. vores katte rejste ikke børster, men var nysgerrige og slet ikke på vagt på samme måde.

tak for alle svarene, det var en stor hjælp smiley

• #13   14. dec 2012 Uha jeg håber sådan den har fundet hjem.

• #15   14. dec 2012 Hvis den er øremærket ville jeg tjekke om den står som efterlyst i katteregistret ...

Står selv og mangler min 10 år gamle kat som er løbet væk i august efter altid at have været indekat. Jeg håber sådan at nogle vil hjælpe hende til at finde hjem igen og i mellemtiden vil tage sig af hende ...

Følger tråde herinde omkring fundne katte og håber hver gang det er min misser ...

• #16   14. dec 2012 Brit og Kradsbørsten jeg håber jeg aldrig kommer til at opleve den sorg og usikkerhed i har/er igennem. Det er dejligt at høre om dit held Brit.

Kommentér på:
Fremmed kat, forvirret ? HJÆLP!!

Annonce