{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Hej kattefolk {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have kat til foråret.

Jeg bor på 61 kvm og med 30 kvm have til.

Jeg tror jeg vil have race kat, Intet er dog afgjort endnu.

Den skal solid i kroppen, få en kraftig men forholdsvis kort pelslængden.

Den skal kunne være alene fra tid til anden og skal være nem at træne.

Der er sikkert mere jeg kommer i tanke om. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hej kattefolk
  • #1   16. dec 2012 Hvad er det præcis du spørger om så? smiley
    Hvilken race folk vil anbefale?

• #3   16. dec 2012 Kurilian bobtail kan svare til dine ønsker, på nær et, den skal ikke være ene kat, der er ikke mange opdrættere som sælger killinger til ene kat, og haven skal hegnes godt inde, kurilian er meget adræt.

• #4   16. dec 2012 Ja og søg på træning af katte, så du ved hvad du går ind til,, katte må ikke straffes og træning tager tid og tålmodighed.

• #5   16. dec 2012 Jeg mangler også lidt oplysninger for at kunne rådgive. En semi-langhåret pels er ikke altid meget arbejde med kam og børste, det afhænger også af race. Vil du have en aktiv race, en snakkende race eller det omvendte ? Når du skriver alene fra tid til anden, hvad er det så helt konkret ? Der findes flere racer der er mere lærenemme end andre, men uanset, så er det ikke som med en hund. Det kræver kendskab til adfærd.

• #6   16. dec 2012 <i>Den skal være nem at træne</i>?????????

Det er en kat...... Ikke en hund.......
    I min optik træner man ikke en kat, man kan prøve at lærer den at der er no-go steder, men ellers er en kat sin egen, den trænes ikke..

• #8   17. dec 2012 Tak for jeres meldinger. smiley

Grunden til jeg spørger efter race er fordi jeg nok vil have en raceren, med tavle andet falder jeg ikke for.

Nogle racekatte er, som en her også nævner, meget snakkende andre aktive osv.

Jo den må gerne være aktiv men ikke snakkende.

At jeg skriver nem at træne, eller rettere sagt, en der er villig til det, er fordi jeg ved katte, lige som hunde, kan klikker og targettrænes. Så kunne det være bedst med en race der knyttede sig til ejeren, i stedet for en selvstændig race.

Vi må kun have 1 kat her i byggeriet og den vil så få en skøn voliere i hele haven med en masse klatre muligheder og plateauer at ligge på mm.

Når der så kun er missen og mig, vil jeg træne og lære den det man nu kan, samt aktivere den på alle måder.

Med alene hjemme mener jeg ikke hver dag, ud over indkøb, ikke mere end 4 timer 2 gange om ugen, samt hvad der nu er. Jeg er førtidspensionist og meget hjemme.

Hund har jeg haft. Nu er det kattenes tur. Jeg har haft kat før. Hun blev 18 år. Alm. husmis som det også godt kunne blive igen.

Jeg skal nok komme med nogle ønske racer og skrive dem her.

Den ene er Hellig Birma smiley

• #10   17. dec 2012 Birmaer fungerer dårligt uden andet katteselskab, så det vil jeg ikke anbefale.

• #11   17. dec 2012 Øhhhhmmm skulle det ikke være en korthårs race ????

Så er en H.B nok ikke lige den du skal have *S*

• #12   17. dec 2012 De fleste katte er nemme at træne, især med klikkertrænning smiley

Jeg kan anbefalde dig at få 2 så de ikke kommer til at kede sig smiley

Jeg kan varmt anbefalde en Europé

• #13   17. dec 2012 Hmm Betane nu skriver Denise at hun kun må have en kat der hvor hun bor, så forslaget med 2 er nok ikke så aktuelt smiley

• #14   17. dec 2012 Hvad med en russian blue? Så vidt jeg kan forstå trives den ofte som alenekat da den er ret territorial. Og de er meget smukke synes jeg.
    Ellers kan du jo evt finde en voksen bimse hos en opdrætter, der er jo nogen der vil kunne trives som alenekat.

• #15   17. dec 2012 Heidi - Her hvor jeg bor må man også kun have 1 kat i følge kontrakten, men jeg har fortalt min udlejer at 2 katte har en mindre tendens til at gå amok på inventaret, så derfor er 2 bedre, så jeg har fået tilladelse til 2

• #16   17. dec 2012 Så har du været enormt heldig Beltane, der går ikke ret mange steder.

• #17   17. dec 2012 Hvis man forklare situationen og ens ønsker inden man tager dyret hjem plejer de fleste udlejere at være ret lydhøre..

Det tidligere sted jeg boede var alle slags dyr no-go, men forklarede min situation til udlejer og fik lov til at få mine tamrotter (1 bur) hjem..

Jeg har også kun indekatte, så de genere ikke naboerne

• #18   17. dec 2012 Jeg tror ikke det er de fleste udlejere der vil være lydhører, men nærmere nogle få..

• #19   17. dec 2012 Hvis man spørger før man gør det, og man generelt er en god lejer, så har jeg aldrig oplevet at have problemer, og jeg har immervæk boet en del steder smiley

• #20   17. dec 2012 Jeg vil gerne se det gennemført i boligselskaber. Det er stort set umuligt at finde ret mange steder hvor man i det hele taget må have en kat. Hund er ok, men ikke kat. Jeg er slet ikke i tvivl om hvorfor. Det er pga alle de løse katte, som lå ligger til grund for en masse nabo-fnidder, sådan var det, hvor jeg boede før.
    Da jeg flyttede ind derude, måtte man have 1 kat eller 1 hund (jeg havde dispensation). Nu er det ændret, så katte er forbudt. Kun fordi reglen om at katten skulle være inde ikke blev overholdt. Naturligvis kom der også løse katte fra villakvarteret omkring, men det var ikke engang dem der var bestyrelsens største problem. Så der bliver faktisk færre og færre steder hvor man i det hele taget må have kat og hund for den sags skyld.
    Så jeg tror du har været heldig Beltane. Jeg bor også privat og det var meget nemmere at få min udlejer overbevist, selv om han godt nok var lidt overvældet grundet antallet.

• #21   17. dec 2012 Der hvor jeg boede før var hos Focus Advokaterne.. Nu er det også hos et firma, og ikke privat

• #22   19. dec 2012 Hej igen.

Det er fint med pels bare ikke lang, alla main coon. Den er for tæt og lang.

Syntes birma er flot og har en skøn pels men hvis den ikke har det godt som alene mis går det nok ikke. En herude havde en birma, så den faldt jeg for. Jeg køber dog ikke en race alene af udseende, det ville være synd. Det gør så ikke noget det passer sammen smiley

Jeg ser tit programmet om forskellige katteracer, på Animal. Det er der jeg ser nogle lækre misser. smiley

Ikke alle kan jeg lige huske navne på men det kommer når jeg ser dem.

Rag dol er også skøn. De andre der nævnes her vil jeg se på. Tak for det.

Der er flere her der har 2 katte men skulle der blive ballade, så vil jeg skulle af med den ene. Den situation vil jeg ikke bringe hverken mig selv eller kattene i.

• #23   19. dec 2012 Hej Denise smiley du er ikke den eneste som har fundet rasen på Animal P, det var der jeg først så Kurilian bobtail, den var ikke i nogen af de bøger jeg havde, nu har jeg så en hvor den er i, men ikke en særlig fyldig beskrivelse, jeg tror ikke den egner sig som ene kat, det beskrives at de kan jage i flok, og hankattene er med til at passe killingerne, min nye Røde tog kun en uge så var den hjemme her, der gik ikke 14 dage, så blev der slikket smiley
    Jeg elsker både birma og Main Coon, også deres pels, men vil man ikke have så meget pels arbejde er det skønt med Kurilian, den fælder meget lidt og filter ikke.

profilbillede
  • #24   19. dec 2012 Hvad med en siameser? Den knytter sig til sin ejer og er drønende inteligent.

Undersøg lige om du må hegne haven ind - det må vi nemlig ikke:(

• #26   19. dec 2012 Jeg er meget enig med Lotte. Ellers ville jeg have anbefalet enten Tyrkisk Van eller Tyrkisk Angora. Der er ingen eller meget lidt pelspleje. Men begge racer kan snakke en del, afhængigt af den enkelte kat. Lærernemme er de utroligt meget.

Jeg er så ikke enig med Jette om pelsplejen af Kurilian. Jeg eller rettere min søn har 2, hvor især den ene er meget krævende i forhold til pelspleje.

• #27   19. dec 2012 Tror nu at det med behov for pelspleje er lidt individuelt fra kat til kat uanset af race. Selvfølig skal man nok regne med at gribe kam og børste et par gange om ugen hvis man har en semi eller ren langårsrace, men kender da folk med MCO der aldrig filtrer og nogen der filtrer til trods for kamning hver dag. Tænker at det nok er detsamme med bimser.
    Men, som tidligere sagt, hvis du ikke prompte vil have en killing, kan man tit finde ungkatte hos opdrætterne - og så kan du måske godt finde en birma der har en nem pels og gerne vil vare alenekat hos sin nye menneske. Eller en MCO, men de har jo en tendens til at sludre meget... smiley

• #28   19. dec 2012 Marianne så har jeg været heldig smiley har hørt fra opdrætteren at de har haft en kurilian som fællede og filtrede meget.
    Min datter har 2 MCO'er den ene hvid, hun fælder og filtre og han er sort tappy og har en fantastisk pels, jo han fæller men ikke nogen filtre.

• #29   19. dec 2012 Lotte:
    Det vidste jeg simpelthen ikke - så har jeg lært noget nyt igen idag:)

• #30   19. dec 2012 Tyrkisk angora var en af de racer jeg faldt for men ok hvis den ævler en stor del af dagen, er den ikke lige mig.

Vi må godt lave noget i haven men jeg ved ikke hvor meget. Stod det til mig, blev det hele haven.

Hvad er en MCO for en kat?

• #31   19. dec 2012 MCO = Maine COon. smiley

• #32   20. dec 2012 Det er bare mig som er doven smiley og ikke lige tænkte på at ikke alle kender forkortelsen, men nu har Jennie klaret det smiley

• #34   20. dec 2012 Er enig med Lotte. I forhold til "pelspleje" så har jeg god og hyggelig erfaring med at gøre det til en del af hyggen. Jeg har altid kam og børste på bordet. Lige så snart jeg tager fat i en af dem, selv for blot at flytte den, kommer de første lynhurtigt for at blive børste/nusset.

• #35   21. dec 2012 Det er ok i bruger forkortelser. Så lærer jeg det nok med tide smiley

Hvad er NFO og en SOM?

Jeg kan godt lide pelspleje. Det er nemlig hygge, forkællelse og styrker båndet. De helt langhårede kan jeg bare ikke lide.

Semi og alm. Pels er skønt smiley

• #37   21. dec 2012 Tak Lotte smiley

Kommentér på:
Hej kattefolk

Annonce