Killing tisser på ALT der lugter af mig !! Killing tisser på ALT der lugter af mig !!
Vi fandt for ca 2 1/2 mdr siden en lille bitte killig som sad og havde grædt udenfor min venindes vindue en halv dag - vi tog ham til os og fremlyste ham, men ingen savnede ham tilsyneladende .. Han var dengang kun en 5-6 uger - så han er jo kommet AAAAAALT for tidligt fra misse-mor =) Men nu bor han jo her hos os, og trives rigtig godt ..
Jeg er på ingenmåde katte-ekspert, men har gjort hvad jeg kunne for han skulle få en go start på livet.
Han er EKSTREMT kontaktsøgende, vil konstant sidde, ligge og slikke på mig, han går efter mig overalt, ælter og "nipper" i mig, piver når jeg ikke er der, ælter mig og spinder så snart jeg kommer ind af døren .. Han er såååå sød, men har ALDRIG haft en kaf der var så "afhængig" af mig - har det noget at gøre med han er kommet alt for tidligt fra sin mor ??
Her på det sidste har han fået den dårlige vane at han tisser på alt der lugter af mig - det har været min dyne, tøj, på sofaen, når jeg har rejst mig så har han tisset der hvor jeg har siddet .. DEt er VIRKELIG frustrerende - aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved ham ??
Jeg vasker selvfølgelig alt, hver gang så han skulle ikke kunne lugte det ??
Hilsen Garfields moar =)
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg spørger efter råd til problemet med tisseriet .. Han er sån set renlig .. Han går fint i Bakken eller ud når han skal, så det er bestemt ikke fordi han ikke ved hvor han skal gøre det - tænker nærmere det er fordi han vil ha mine ting skal lugte af mig - han gør det aldrig på gulvet, børnenes tøj eller andet ..
Jeg mener nu nok jeg har givet ham en fin start på livet - nej han har ikke været hos sin mor, hvilket ville være det optimale, men jeg har givet ham mad, kærlighed osv .. Desuden står der ikke noget i loven omkring katte om at man SKAL indlevere en killing på internat, hvis man finder en under 12 uger - der står at man ikke må KØBE eller FORMIDLE killinger under 12 uger
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Du har desværre "anskaffet" dig en inde kat ... han kan ikke kattesprog ... så han vil have meget svært ved at klare et møde med andre katte udenfor... og det kan ende i mange besøg ved dyrlægen pga kampskader.
Som de andre skriver så vil det være rigtig godt for katten at du anskaffer dig en hyggeonkel som kan opdrage ham lidt og lære ham hvordan man lever som kat!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det problem han har er meget karakteristisk for killinger der er taget for tidligt fra moderen og vokser op uden artsfæller. Så de råd du har fået er de eneste der MÅSKE kan hjælpe.
Desværre ender det som regel med at katten bliver sorteper.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg kan godt forstå,du vil hjælpe en sådan killing,det er ganske naturligt at reagere
som du gjorde
At det så måske ikke er det mest hensigtsmæssige er en anden sag.
Lotte, synes godt du kunne fokusere på at TS bare prøver at hjælpe,
Marianne : Kan ikke hvor det er at indlæggene er nedladende
Måske ikke direkte nedladende, men jeg mener stadig at man godt kan fortælle hvad TS skulle have gjort på en pænere måde
Men mit råd vil nok også være kat nr 2
feb 2012
Istedet for at lukke af overfor hvad vi siger, fordi du tror har givet katten det bedste, så fokuser på det fakta vi giver dig
Grunden til at den mærke sig overalt bunder i dens hårde start. Et menneske kan ikke give en killing den rigtige udvikling og hvis du ikke lytter, risikere du at ende med en skør, agressiv kat, der ikke kan fungere med mennesker, børn eller dyr. Og ender med en for tidlig død, fordi du er nødt til at aflive den
Adfærdsproblemer skal tages med det samme, ellers er det for sent
Så lad vær med at lukke af og åben op for, hvordan du kan få en dejlig kat de næste 15 år
feb 2012
(link fjernet)
"I 8 - 12 ugers alderen udbygges disse sociale færdigheder betragteligt. Killingen lærer i højere grad at begå sig socialt, og at dens handlinger har konsekvenser. Hvis den bider en anden killing, bliver den selv bidt, og gennem leg med sine søskende og under vejledning af moren lærer den efterhånden at tale ”rigtigt kattesprog”. Derfor fungerer katte, der er taget fra mor og søskende før 12 ugers alderen, ofte dårligt socialt - også i relation til mennesker. I stedet for at gå, når katten er træt af selskab, bider eller river den. Den har nemlig aldrig lært at hæmme sit bid eller trække sig. Katten har i det hele taget svært ved at læse sociale signaler og navigere i forhold til dem, og i mange tilfælde ender det med en aflivning, fordi katten er ”uberegnelig”.
Kan finde mange andre kilder der støtter op om dette
Killing tisser på ALT der lugter af mig !!