{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Hårboller ? {{forumTopicSubject}}

For et stykke tid siden fandt jeg en enorm stor hårbolle på gulvet. Jeg har aldrig set en hårbolle før de år jeg har haft min kat .
Min kats alder er ukendt, men jeg har en anelse om at den er ved at blive ældre, da den sover mere og ikke er særlig aktiv. Kan hårboller komme fordi den ikke rører sig så meget mere?
Er der nogen der ved om disse hårboller kan hænge sammen med sygdom ? Jeg er temmelig bekymret for sådanne hårboller kan vel i teorien stoppe hele systemet til eller hvad.
Jeg har kæmpet i mange år for at få katten til at spise varieret men den nægter at indtage andet en Royal Canin . Den får malt og har græs i haven. Jeg har lige bestilt Applaws og Iams og forsøger igen om jeg kan lokke hende til at skifte foder, men det kommer nok til at tage lang tid . Jeg har ledt for at se om der var noget om emnet herinde men har ikke kunne finde noget. Jeg holder selvfølgelig øje med katten men det ville være rart at vide om det er almindeligt eller om jeg skal være bekymret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårboller ?
  • #1   17. dec 2012 hårboller er meget naturlige, så det er ikke noget, der ville bekymre mig
    min fik dem meget, da den var omkring et halvt år

    Det kan være at du normalt ikke ser dens hårboller, fordi den kaster dem op udenfor


  • #2   17. dec 2012 Hårboller er meget almindelige. Jeg tror ikke du skal være bekymret. Katte er meget renlige og hår kan ikke fordøjes, derfor ryger det op igen. Min store kat kaster også en hårbolle op en gang i mellem.

  • #3   17. dec 2012 Hej smiley
    Du skal ikke være bekymret, hårboller er almindeligt. Det kommer af at katten vasker sig med tungen, og der sætter sig hår, som bliver til hårboller i maven og det skal op igen. Min kat gør det også, og vi har så fundet ud af at det hjælper at hun får en lille skål med lidt frisk plukket græs (det skal skyldes inden!!). Det går et eller andet ved hårbollerne som så gør at hun kan fordøje det uden at få mavepine smiley Det virker godt, kan anbefales. Synes du skal prøve det.
    Vh Sølvblomst og Sofie.


  • #4   17. dec 2012 Ingen grund til at blive bekymret, hårboller er almindeligt, grunden til du ikke ør har oplevet det kan være mange, hvis du har udekatte så har den måske kastet dem op udenfor, eller den kan bare have passeret hårbollerne sammen med afføringen..

    Du har ret i at en sådan hårbolle kan stoppe hele systemet, derfor er det også vigtigt at den får lidt hjælp til at passere hårbollerne, det er rigtig fint at give kattemalt, hvis du ikke kan få katten til at spise andet en RC så har RC lanceret et foder der hedder skin hairball det fås kun hos dyrlægen men det er rigtig godt, jeg blander det sammen med det normale RC foder mine får, jeg har nemlig en kat der er meget plaget af hårboller i fældningsperioden, og det virker super på min, så jeg slet ikke behøver at give kattemalt..

    Det er denne her:(link fjernet)


  • #5   18. dec 2012 Tusind tak tak for jeres svar. Jeg prøver om hun vil spise det hairball fra RC blandet med det almindelige foder.

Kommentér på:
Hårboller ?

Annonce