{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Hårboller {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley

Vores kat er ca. 4 måneder. Hun er meget renlig og vasker sig mange gange om dagen. Hun fællede ikke i starten, men det gør hun nu.
Jeg har længe undret mig over jeg aldrig har set én eneste hårbolle. Er det normalt? Kan det være den kaster dem op i bakken og jeg derfor tror det er noget andet?

Mvh. en ny katteejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårboller
  • #1   4. jun 2015 Jeg har haft katte som jeg aldrig så en hårbolle fra og så en som kom med dem flere gange i ugen, det vigtigst er, at katten trives.

    Hvis din kat fæller meget kan der være flere grunde.
    Foderet
    Årstiden
    Eller nyt stadie i pelsen,,, det har så for mine kattes vedkommende været i 7-9 mdr.s alderen.


  • #2   4. jun 2015 Det er meget normalt. Tror ikke Mew har lavet flere hårboller end det kan tælles på en hånd. Gizmo lidt flere, men der er også mere pels smiley

  • #3   4. jun 2015 Jeg har heller aldrig set en eneste hårbolle fra mine 2 men jeg kan opleve dem hoste og hakke fordi noget genere men kommer der noget op så er det som regel kun slim og galde, selve hårbollen bliver blot hostet løs og dermed passeret gemmen tarmene og ud med afføringen..

  • #4   5. jun 2015 det er meget forskelligt.
    nogle katte kan jo dårlig tåle et hår i munden og andre kører bare der ud af.

    meget tørfoder er der noget i som skulle hjælpe med at hårboller kommer med ud i afføringen.

    det skal siges at nogle katte er super dejlige, og bruger bakken når de skal kaste op. Jeg har 1 ud af mine 14 som gør det. Ville nu ønske at flere ville gøre det samme

    men ellers er et godt råd: kattegræs og kattemalt efter fældning.


  • #5   9. jun 2015 Okay, det lyder godt, så ved jeg da at det ikke er unormalt ikke at finde nogen smiley

  • #6   10. jun 2015 Friser hendes pels lidt ekstra i fældningstid - de hår, der bliver redt af, ender da ikke i tarmene. Og adgang til kattegræs, hvis det er indekat.

Kommentér på:
Hårboller

Annonce