{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.301 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Negle er revet af.. what to do? {{forumTopicSubject}}

Alvin er lige kommet ind med en ret blodig pote. Han har så flækket/revet to negle af næsten ved roden. De er nærmest flænset op.. Det lyder voldsomt, men neglene er ligesom flossede.

Hvad skal jeg lige gøre? Har vasket det i klorhexidin, men skal jeg have dyrlæge ind over?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negle er revet af.. what to do?
  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#3   17. dec 2012 Felis han virker fuldstændig normal. Virker ikke øm, er hverken våd eller beskidt som hvis han har været nede og ligge i forbindelse med påkørsel.

Har vasket ham i klorhexidin, men han var heller ikke hell enig i det.

Ringer til dyrlægen i morgen og hører dem ad.

• #5   17. dec 2012 Han kan også have været lukket inde og kæmpet for at komme ud. Men som Felis skriver er det skader der ofte opstår ved påkørsel, så selv om han ikke virker dårlig/øm nu, så vil jeg anbefale dig et besøg hos dyrlægen.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#6   17. dec 2012 Marianne, med det samme eller?

Mon ikk han ville have andre tegn end det? Jeg forestiller mig om han kan have hængt fast i et hegn eller noget.

Tror ikk han har været lukket inde, for han var maks ude en halv time før han kom tilbage helt upåvirket, dog ret blodig på poten.

• #7   17. dec 2012 Nej, jeg ville vente til i morgen, med mindre der kom andre tegn fra nu og i nat.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#8   17. dec 2012 Ja uanset hvad kommer han til dyrlægen i morgen og bliver tjekket! smiley

• Nikolina M
    Nikolina M Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #9   17. dec 2012 Det kunne nok være en meget god ide lige at få ham tjekket hos dyrelægen, min kat hedder også Alvin! smiley

• #10   17. dec 2012 Tænker også at han kan have været blevet påkørt? selvom han ikke ser ud som om han er kommet til skade eller har ondt kan han alligevel godt være påkørt skaderne kan godt vise sig senere eller også har han slet ikke nogle skader (ud over kløerne), kender et tilfælde af en kat som var blevet påkørt hvor alle kløerne var flået af, men ellers ikke en eneste skade på kroppen udover det, men hold ham under opsyn uanset hvad smiley God bedring med ham smiley

• #11   17. dec 2012 Rigtig god idé at få dyrlægen til at se på det, for der kan nemt gå infektion i det, når han skraber i kattebakken eller jord.
    (Går ud fra, det er på forbenet).

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#12   18. dec 2012 Mega

Det er venstre bagben faktisk

Har snakket med dyrlægen nu, hun mente godt han kunne klare det selv, men jeg er en hysterisk kattemor, så har insisteret på de ser ham og giver ham noget smertestillende og noget antibiotika for mod infektion, og det kunne hun godt se mening i her op til jul.

Så vi har en tid kvart i 12

Han har tydeligvis også ondt idag, jeg må slet ikke røre det, og det måtte jeg gerne igår.

• #13   18. dec 2012 Så er det godt du insisterede på at hun skulle se ham, der er nok en lille infektion på vej.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#14   19. dec 2012 Han havde faktisk flænset alle kløerne op, bare i højere eller lavere grad.

Det var dog kun de to jeg opdagede som var slemme. Vi har fået smertestillende og antibiotika til en uges tid, og så må han vente med at komme ud til efter nytår.

Men han er glad og aktiv, så det er allerede meget bedre smiley

• #15   19. dec 2012 Dejligt at høre og godt du kom af sted.

Kommentér på:
Negle er revet af.. what to do?

Annonce