{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

SÅ er det i morgen... {{forumTopicSubject}}

At min Mibber skal til dyrlægen og steriliseres og chipmærkes, så er hun for alvor min smiley
Men åh hvor er jeg allerede nervøs, og hun ligger bare og kigger på mig og vasker sig, og ved slet ikke hvad hun skal igennem i morgen. Jeg har det lidt skidt med, at Mibber skal i gennem sådan en omgang, efter hendes hårde start på livet (se hendes profil), men det er jo for det bedste.

Hos dyrlægen sagde en af pigerne faste i 12 timer, men det overholder jeg altså ikke da Mibber i forvejen også stadig er tynd. Hun bliver fastet i ca 8 timer.

Jeg er også nervøs for at hun piller stingene op. Jeg får hele tiden af vide at det sker såååå sjældent at en kat piller stingene op, men det gjorde min Siri altså dagen efter hun var blevet steriliseret, og det var ikke et kønt syn!

Så ja, jeg skulle lige ud med et par ting, for jeg kan altså bare ikke li' at aflevere lille Mibber hos dyrlægen i morgen. Det bliver en forfærdelig dag at skulle vente på de ringer, og siger jeg må hente hende. Jeg er så øm overfor hende, hun har jo været ved at dø fra mig en gang før smiley

Beroligende ord og råd modtages gerne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ er det i morgen...
  • #1   19. dec 2012 Jeg har ingen råd, (udover at hun skal holdes varm efter narkosen, og hun skal være i drønsikker transportkasse til og fra dyrlægen, og have adgang til vand hele tiden under de 8 timers faste, og eftersom du har fravalgt rigtig øretatto(?) så få tatoveret et C i øret) men har stor forståelse for din pylren.

    Det skal nu nok gå fint. Og det bliver dejligt at få det overstået. smiley


  • #2   19. dec 2012 Det var da stadig nogle råd smiley
    Jamen jeg har valgt chip til begge mine katte, da de er indekatte. Siris øre er også meget sorte inden i, så ved slet ikke om det ville kunne ses i hendes øre.
    Jeg ved godt at øretattoo ville være tydeligere, men da kattene ikke kommer ud er risikoen for at de løber væk jo ikke stor. Men jeg syntes alligevel de skal mærkes, og så har jeg altså valgt chip.


  • #3   19. dec 2012 Ideen med c'et som Tinka foreslår er så folk ville kunne se på katten (hvis den uheldigvis kommer ud) at den er chippet, og ikke at den som sådan skal øremærkes smiley

  • #4   19. dec 2012 Jeg er helt med på ideen med C'et, og jeg forhørte mig også om det hos dyrlægen da jeg bestilte tiden, men sådan havde de ikke lige prøvet at gøre det før (eller det kan også være pigen ved skranken bare ikke ved det) Jeg spørg nok lige i morgen når jeg aflevere hende smiley

  • #5   19. dec 2012 Tag først vandet fra hende ved 6 tiden. Ellers skal du bare sørge for hun er varm og ligger godt når du får hende hjem. Nogle sover nærmest til næste dag mens andre er kvikke næsten med det samme. Der er ikke noget galt hvis hun sover. Husk at få smertestillende med hjem til hende. Det er der nogle dyrlæger der "glemmer".

  • #6   19. dec 2012 Hvis du er ræd for at hun skal pille i stingene, kan du jo fixe en bodystocking til hende smiley
    Det har jeg brugt til alle 3 missepiger jeg har fået fixet.. De har nemlig også pillet i stingene.



    profilbillede
  • #7   19. dec 2012 Og sådan ser det ud når den kommer på smiley

    profilbillede
  • #8   19. dec 2012 Nåhh forstår godt du er utilpads med i morgen, men det skal nok gå godt, jeg fik min hittekat steriliseret i oktober mdr. det gik rigtig fint, hun var vågen da jeg hendtede hende og inden vi nåede hjem var hun i hopla og klar til spilopper (hun var lidt over 5mdr dengang) hun var dog lidt intresseret i stingene, så jeg lavede sådan en bodystocking til hende som hun fik på når vi ikke var hjemme og om natten, i den første uge, hun var ikke videre tilfreds med at få den på, men når den først var på generede det hende ikke synderligt.

  • #9   19. dec 2012 Tak for alle råd! Jeg vil se om jeg kan lave sådan en bodystocking til hende hvis hun piller smiley
    Jeg håber hun hurtigt er ovenpå igen og jeg skal i hvert fald nok sørge for at hun har det lunt.
    Hvornår skal jeg fodre hende når jeg kommer hjem med hende? Hun skal vel bare ha' det mad hun plejer at få (Arion og Lux)


  • #10   19. dec 2012 Hvis hun er frisk og vågen så kan du bare lade hende spise når hun har lyst, men hvis hun er lidt groggy så skal du líge holde øje med at hun får tygget og ikke kløjs i det..

    Nu har mine 2 altid været fuldt vågne når jeg har hentet dem, de er blevet opereret fra morgenstunden og så har jeg først fået lov at hentet dem over middag, så dyrlægen har været sikker på at katten er ok efter operationen, Så ved ikke om andet spiller ind hvis katten ikke er helt ovre narkosen, men ellers spørg dyrlægen..


  • #12   20. dec 2012 De gange jeg har været det igennem, har tøserne været noget groggy stadig, jeg har givet dem dåsemad til de har været ordentligt ovenpå igen..
    Heldigvis er min dyrlæge så sød at fodre dem med lidt også når de vågner...
    Det er trods alt mange timer de har undværet mad, og hvis man nu først har mulighed for at hente dem sidst på eftermiddagen pga arbejde (kan hente i tidsrummet 14-17), bliver det pludselig til rigtig mange timer uden mad, og det er ikke sundt hvis man er lille killing.

    Men derudover så bare sørg for at holde hende varm, og pas på hun ikke kommer galt afsted, de kan ikke altid forstå at de ikke kan springe rundt som normalt lige til at starte med, indtil narkosen er helt ude af kroppen.

    Mht. body'en, så lavede jeg en ny hver 3. dag ca... Den blev hurtigt flosset, da de selvfølgelig vaskede den, som enhver kat nu vasker sig...


  • #13   20. dec 2012 Tak for alle råd! Jeg hentede sia ved 16 tiden og alt er gået godt dog er hun noget groggy. Hun ligger hos mig med et håndklæde over sig. Hun har fået små portioner vådfoder to gange. Hun har fået chip og et c i øret smiley

  • #14   20. dec 2012 Nåhhrr lille Sia smiley Godt det gik godt..
    Men bare vent i morgen er hun den frække lille mis igen smiley


  • #15   20. dec 2012 Ja hun er stadig groggy og MEGET sulten. Hun får små portioner ad gangen.

    Men det er som om Siri slet ikke kan kende hende. Hun knurre og hvæser af hende og har også givet hende en på kassen smiley Håber det går over når Sia bliver normal igen.
    Er der andre der har erfaringer med sådan en situation??


  • #16   20. dec 2012 Det er fordi Sia lugter forkert, hun lugter fremmed og af dyrlæge, det vil gå over, efter et døgnstid når hun har fået sin egen duft igen, men det er helt normalt..

  • #17   20. dec 2012 Okay så er jeg knap så bekymret. Jeg var bare ikke lige forberedt på det, jeg troede måske nærmere Siri ville vaske hende eller sådan noget.

  • #18   20. dec 2012 Her er der også blevet skældt ud, hvæset og langet lussinger ud når nogen er kommet hjem efter "den store omgang"...
    Det har varet 1-2 døgn, så har alt været ved det gamle igen smiley


Kommentér på:
SÅ er det i morgen...

Annonce