Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte hosten
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #1   28. dec 2012 Det er sikker en hårbolle som sidder og irriterer hende, som hun ikke kan få op. Så jeg ville købe noget kattemalt og give hende det 2 gange om dagen i en uges tid. smiley

Det kan købes på apoteket, dyrhandler eller hos dyrlæger.

Hver gang en af mine katte begynder at hoste, får de lige en 3 cm kattemalt, så går hosten væk. Man kan også forebygge mod hårboller ved at give kattemalt 1 gang om ugen. smiley

• #2   28. dec 2012 Enig med Janne og hvis det ikke virker, så skal hun forbi dyrlægen.
    Har hun fået ormekur??

• #3   28. dec 2012 Det kan også være et fremmedlegeme, der sidder i halsen eller en infektion. Så jeg ville søge dyrlæge.
    Optag evt. en video af det og vis dyrlægen, der så kan vurdere, hvad det sandsynligvis er.

Jeg havde et videoklip med til dyrlægen, da Bruno hostede - dyrlægen mente, det var et fremmedlegeme der sad og generede.

(Har lige forsøgt at uploade den video, men det mislykkedes desværre).

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #4   28. dec 2012 Hoster frygteligt? Frygteligt voldsomt eller frygteligt ofte? Hvis det bare er diskret krillerhoste mange gange, så prøv bare med kattemalten, men hvis det lyder som om lungerne er ved at blive hostet op, skal katten til dyrlæge og undersøges ordentligt. Det kan være fremmedlegeme, som evt. kan gøre det hele værre jo længere tid det sidder det gale sted (kan du kigge katten i munden, så læg mærke til farve, lugt og om der er noget, der ser "forkert" ud).

Det kan også være en infektion, som kan kureres på få dage med den rigtige medicin efter den rigtige diagnose.

Hårboller kan også hjælpes op ved at tilbyde katten noget ganske almindeligt græs (find et sted med ukrudt og tag en tot med hjem). Det skal selvfølgelig være noget, der ikke er sprøjtet med kemikalier, men dét er der vist ingen, der gør på denne årstid!?!

Man kan købe specielt kattegræs i visse butikker og det ser pænere ud ved siden af vandskålen :o) De fleste gange skal man dog selv så det, og dét kan din kat vist ikke vente på denne gang!

• #5   28. dec 2012 Jeg har lagt videoen med symptom på fremmedlegeme i hals ind her:

http://s1074.beta.photobucket.com/user/katinkaskattedyr/media/video/videoca2010-11001_zps7be29b19.mp4.html

• #6   28. dec 2012 Tak Tinka, ja det lyder ikke som en hårboldt.

• #7   28. dec 2012 Det lød skidt, gjorde det :-(. Og det var rigtig smart at have optaget den video, for der var selvfølgelig ingen harken, da vi var på klinikken. Dyrlægen så videoen og sagde straks: Det må være et fremmedlegeme.

Bruno blev bedøvet og kigget i halsen, men der var kun rødme at se i den ene side.

Lige inden vi tog afsted brækkede han et lillebitte stykke græsstrå op ... måske har det været det der har siddet fast :-S.

Nå men Bruno fik et skud antibiotika, (og sikke en træls dag med en bedøvet kat, der ikke kunne holde sig i ro). Men det hjalp - ikke mere hosten og harken. smiley

• #8   1. jan 2013 Hun hoster ofte og der kommer ikke. Noget op og hun sover meget og det plejer hun ikke at gøre men ville give det et par dage og se om det bliver beder for er lidt bekymret for hende. Men tak for hjælpen. Hun har fået ormekur

• #9   1. jan 2013 Uha smiley håber ikke du har ventet for længe så, du må endelig give en opdatering, lige så snart hun har været ved dyrlægen, det ville være så nemt hvis de kære katte kunne fortælle hvad der er galt.

• #10   1. jan 2013 Så katten har altså ikke været ved dyrlæge?.. Eller det har hun måske (eftersom hun har fået ormekur)?...
    Man kan i hvert fald ikke blive ved med at se tiden an, når der ikke er bedring.
    Når katten nu også er begyndt at sove mere end normalt, så er det altså tid at få hende undersøgt ved dyrlægen!

• #11   2. jan 2013 Så skal den altså til dyrlæge, det må ikke tiltage med tør hoste.
    Jeg var naiv da Mads hostede i laang tid indtil han kastede op - han reddede livet på et meget hængende hår.
    Asted - og giv en update:)

• #12   2. jan 2013 Ja det er jeg så nød til, skal nok give en opdatering på det smiley

• #13   7. jan 2013 Hej har jeg været forbi dyrelægen med hende og dyrelægen hu mente det vr en infiktio så hun kommer på antibikotia i 6 dag vis det ikke hjælper skal vi ringe igen. Men det var ike vand på unger elle hårboler men en aldmindelig infiktion mente dyrlæger smiley

• #14   7. jan 2013 Jeg håber hun bliver rask smiley

• #15   7. jan 2013 Godt katten endelig kom til dyrlæge og er i behandling. God bedring med hende!

• #16   7. jan 2013 Jo tak smiley håber da hun bliver rask igen

• #17   7. jan 2013 Det var dejligt at høre at det "kun" var en infektion smiley
    God bedring til den lille.

Kommentér på:
Katte hosten

Annonce