803 visninger
|
Oprettet:
Kat på kur {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har spurgt om hjælp før til at få min steriliserede hunkat til at tabe sig, og er gået over til at give hende vådfoderet LUX fra Aldi som mange anbefalede.. Sørger for at lege med hende så meget jeg nu kan, men synes ikke der sker noget.
Hun vejer 5 kg, og det samme gør min hankat (halvt maine coon), som er meget større og slankere end hende.
Nogen der ved hvor mange gram vådfoder om dagen hun skal have? Og evt alm. kød.. rå/kogt?
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Hvis du alligevel skal til dyrlæge, så få en vurdering af den rigtige vægt til præcis DIN kat. Her i starten kan du sikkert selv se, at katten er for tyk, men hvornår er hun passende i stand? Slankekuren: Det vigtigste er at vide, hvor meget katten spiser på et helt døgn og så sørge for at hun får en smule mindre. Derfor: Vej maden og øs det hele op i en lukket box så du ved, hun ikke får det hele på én gang. Katte skal slankes meget forsigtigt, da deres lever kan få permanente skader, hvis kattens blodsukker falder for meget i for lang tid (katte skal selvfølgelig ikke fodres med sukker, noget af maden omdannes naturligt til blodsukker, som lagres bl.a. i lever og muskler!). Det er bedst, hvis katten f.eks. æder 300 g dåsemad og 50 g tørfoder i døgnet, at servere ca. 275 g dåsemad og stadig ca. 50 g tørfoder i fremtiden. På dén måde risikerer du ikke en sulten, sur og plagsom kat. Min egen hankat boede hos min far fra katten var ½ år til han var godt 1 år. Da jeg fik katten hjem igen vejede han 9½ kg. Han er en meget høj og lang kat, men 9½ kg var bestemt for meget. Jeg fulgte ovennævnte og i løbet af 6 år tabte han sig 2 hele kg, hvilket så ud til at være passende! Selvfølgelig har han også fået motion og leg, men sådan var det også, da han var fed. Nu er han 8½ år og vejer 8 kg, så jeg skal til at passe på igen. Håber du kan bruge "opskriften" - Husk at være MEGET TÅLMODIG!!!! - Godt nytår :o) P.S. Råt eller kogt kød, dét bestemmer du, men pas på med knogler i maden, især er stegte/kogte kyllingeben og fiskeben risikable, men også knogler, der har været i fryseren kan splintre og gennembore kattens tarme, hvis uheldet er ude. Sker dét skal katten straks til dyrlæge og hjælpes! For meget kød kan desuden give problemer med nyrerne hos katten hvis den får for meget protein. Lidt, men godt!!! (I naturen æder katten byttedyrets pels, knogler og det hele med, og dét nedsætter %-delen af protein i det spiste!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Har du mulighed for at få fat i daggamle kyllinger og hun vel at mærke kan lide det, så er det et rigtig godt alternativ.
Kogt eller tilberedt kød skal du holde dig fra, du koger alt nærringen og kødsaften ud.
Bruger du tørfoder kan jeg kun anbefale noget med meget højt animalsk proteinindhold og ingen eller meget lidt kornprodukter. Du kan bla give Applaws.
Der findes forskellige produkter i light, hold dig fra dem, det er stort set kun korn og vegetabilske proteiner. Katte er 100% Carnivore, hvilket vil sige at de er 100 % kødædere.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg prøver nogle slankekure og ser om de gider at have det. Jeg har gudskelov fået en gratis pose fordi den er datokritisk ( der er et par måneder endnu:))
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 19
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
De skal bare ikke have en foderautomat hvos de ikke kan beherske sig.....
Jeg fik et råd engang da en anden skulle slankes - 10 min. motion gerne op til 3 gange dagligt.
Kat på kur