764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

fede kur fede kur

hejsa.. nogen nemme/billig råd til at fede en kat lidt op? det er fordi vi er flyttet på landet og vores den ene kat render ude konstant er nogen gange væk i 2-3 dage og jeg synes han har tabt sig, så vil gerne give ham noget der feder lidt mere når han er hjemme..

han er 3 år og vejer nok 4 kg blanding af perser og maincoon..

han får tørfoder alt det han vil have men når han så sjældent er hjemme her om sommeren synes jeg ikke det giver nok.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fede kur
  • #1   1. sep 2012 kan han have orm??

men jeg har selv samme problem, min norsk skovkatte pige har alle dage været et skellet og min norsk skokatte han er kæmpe i kropsbygning men stadig for tynd. jeg har nu valgt og køre alle kattene på killinge fodder (har også 6 killinger så det er jo fint for dem:) og håber der sker noget.. og giver dem nogle gange katte mælk..

jeg vil nok sige hvis din skal tage på skal du holde ham inde, det er meget normalt de taber sig lidt når de render væk i et par dage og er på musse jagt.

men ellers følger jeg lige med i emnet om noget kommer med et godt fif smiley

• #2   1. sep 2012 tun -kylling kaffefløde

• #3   1. sep 2012 majken du kan ikk samline en han og en hun med hinanden for hanner er altid større

hvad har du givet din hun kat før/under drægtighed ????

ormekur kunne være en god ide hvis det er længe siden han har fået....man giver ofret ormekur til en ude kat...

• #4   1. sep 2012 bare tun i vand ? hvor meget kan hans mave tåle ?

• #5   1. sep 2012 ja bare tun i vand og den kan tåle det han kan spise.... smiley men prøv en ormekur

• #6   1. sep 2012 men ikk mere end 1 ds af gangen

• #8   1. sep 2012 vil lige tilføje tun i olie er der ikke tungmetaller i, da olien trækker det ud af fisken. det lærte jeg ved de danske vægtkonulenter. så tun i olie er sundere end tun i vand.

jeg samligner dem skam heller ikke, jeg kan jo se der er stor forskel på de 2. Obelix er en kæmpe kat på 6-7 kg men han er for tynd det kan jeg mærke..
    Joanna er nok en 3-4 kg kat og hun er også for tynd det kan jeg også mærke når jeg aer hende.

da hun var drægtig glemte hun og fortælle mig det så jeg vidste ikke hun skulle have babyer før hun begyndte og føde i katte bakken. og hun skjulte dem godt i maven! hun havde gået med Obelix i 1 år hvor intet skete,, troede faktisk lidt jeg var blevet "snydt" da jeg købte hende troede ikke hun kunne få babyer, men hun er åbenbart sådan en kat der ikke viser tegn på hun er i løb. men det har jeg så lært nu. så da hun fødte har jeg proppet hende med alt muligt, hvis vi havde noget kød tilovers fik hun det, havde købt sådan noget a-d dåse mad ved dyrlægen hun får og så killinge fodder, og kan mærke en lille forandring ved hende. ..min dyrlæge har altid sagt at James er for tyk, men ham syns jeg også er for tynd. så ved ikke helt om jeg bare er lidt pivet, men syns bare mine norske skovtrolde gerne må tage lidt på syns deres vægt er lav i forhold til deres race

• #9   1. sep 2012 synes det er noget pjat min katte har IKK taget skade af tun i vand og har hørt olien fra tun i olie ikk er godt for katte men igen det er der jo delte menninger om...

rå/kogt kylling er også godt for ham

• #11   3. sep 2012 okay, så vil jeg give ham lidt kylling engang imellem men ikke gå i panik endnu;)

Kommentér på:
fede kur

Annonce