{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.522 visninger | Oprettet:

Dækker maden til {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg undres..
Jeg har et par gange set Aslan "grave"/skrabe i gulvet rundt om sin madskål, men ikke tænkt videre over det..
Indtil i dag hvor jeg i morges finder hans katteseng med bunden i vejret hen over skålen - ligesom den også lå henover skålen i går morges.. Han har en gang før flyttet en blok papir hen over skålen, men ellers kun skrabet lidt..
For en times tid siden kom han slæbende med mit penalhus som han fik bakset hen over skålen hvor efter han skrabede igen og gik.. Penalhuset blev flyttet op på bordet, men nu er den gal igen.. kattesengen, penalhuset og et brev som hang på køleskabet ligger stakket op rundt om skålen og han skraber lystigt rundt om det..
Hvorfor i alverden har han fået den idé? Vores anden kat synes bestemt heller ikke det er sjovt når hun kommer 10 min. efter for at få lidt at spise..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker maden til
  • #1   28. dec 2012 Ved ikke, måske noget med at gemme maden til senere ... Men haha, det er da godt nok meget, han gør ud af det! smiley

• #2   28. dec 2012 Kela (den anden misser) sidder ihf. meget ynkeligt og piber henne ved skålen når han er færdig og aner ikke hvad hun skal gøre ved det for hun kan slet ikke komme til at spise.. Lige nu er skålen godt nok ryddet, men gad vide hvor længe det varer xD..

• #3   28. dec 2012 Kan du ikke have 2-3 skåle med mad til at stå fremme? Måske han så ikke gider begrave dem alle i ting og sager, så det bliver lidt nemmere for den anden kat at få noget at æde.

Spiser han af maden, inden der bliver dækket til?

• #4   28. dec 2012 Ja,han spiser inden.. Lige nu er vi hjemme så rydder jeg bare op efter ham, men kan da godt være at jeg skal overveje at sætte en mere frem når vi skal hjemmefra.. Eller sætte skålen ind i en kasse så den allerede er gemt smiley

• #5   28. dec 2012 Nå, så er det nok ikke, fordi han synes foderet lugter af bæ, men fordi det bare skal gemmes. Har dog aldrig hørt om en kat, der gør SÅ meget ud af det :D, jeg kan ikke greje hvad det mon handler om.

• #6   28. dec 2012 Tror heller ikke han synes maden er dårlig.. Han kommer ihf. fræsende hver gang vi fylder skålen op og det kan altså ikke gå for hurtigt, vi har kat siddende i både bukseben og mad-pose selvom skålen ikke engang var tom..

• #7   28. dec 2012 Jeg har 1 der gør det samme og har 2 mad skåle til og stå og hin gør det ved begge når hun er færdig med og spise.

• #8   28. dec 2012 Og det har den altid gjort? Kan de andre katte finde ud af at flytte tingene?

• #9   28. dec 2012 Ja hun har altid gjordt det, og det er alt mad jeg severe, lige så snart hun er færdig skraber hun rundt om det og ligger der noget tager hun det og dækker med.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #10   28. dec 2012 Det er nok en god ide at have 2-3 madskåle stående rund omkring i huset.

Her er der en madsskål i køkkenet, i stuen og en på et værelse og 2 steder hvor der er vandskåle også, så der drikkes mere vand. smiley

• #11   28. dec 2012 Det er et levn fra vilkatten, de dækker maden til fordi de ikke kan spise det hele og så vil de gemme det til senere så ingen andre dyr stjæler deres mad, din kat vil formentlig altid gøre det....

Nogle katte gør det også hvis de ikke kan lide maden, så skraber de ved siden af skålen som for at dække det til, men det lyder ikke til at være tilfældet for dig..

Har du kun en skål til 2 katte???
    Jeg ville da anskaffe en skål mere og stille den i den anden ende af rummet eller lign. så din anden kat ikke skal sulte fordi han gemmer maden..

• #12   28. dec 2012 Enig med Heidi N's forklaring. Jeg har flere der gør det, ved alle skålene i huset og det jeg ligger rundt omkring.

• #13   28. dec 2012 Jeg har to store skåle i køkkenet... og to skåle i et andet værelse... samt vand skåle... og mine katte vælger lidt til og fra om det er fællesspisning eller bare et roligt måltid alene...

Jeg har to der skraber både ved vandskålen og maden... men de dækker det godt nok ikke lige til.
    Synes da det er lidt sødt... og måske skulle du bare have en klud til at ligge ved siden af, som han kan bruge... istedet for at tømme hjemmet for alle løsdele smiley

• #15   30. dec 2012 Det er lidt skørt :D.. Her er jo mad nok og det er ikke hver dag.. Han gjorde det rimelig kraftigt et par dage, men i går og i dag har der intet været..
    Ja, jeg har kun 1 madskål til 2 katte og så har jeg aktivitets legetøj med mad i, andre steder i huset.. Og så har de vand i køkkenet og på badeværelset..

Kommentér på:
Dækker maden til

Annonce