Dækker ting til?! Dækker ting til?!
Hej folkens.
Min huskat Chandler har en vane med at han skal dække alt hvad der hedder mad og drikke til. Altså ligesom han gør når han har været på kattebakken.
Hvis der f.eks. ligger et viskestykke i nærheden af hans vand eller madskål, så slæber han det hen over maden/vandet når han er færdig med at spise/drikke. Han gør det gerne flere gange om dagen og har ofte oplevet at han, hvis han ikke kan finde andet, går en tur i vasketøjskurven og finder en sok eller andet som han kan dække det til med.
Hans far var vidst nok Norsk Skovkat, og min kæreste siger at det måske kan have noget med det at gøre? Altså at det er et instinkt at de skal gemme deres mad og drikke?
Ikke fordi det er det store problem, ud over at man jo kan skifte deres vand maange gange om dagen nogen gange. Men kunne rigtig godt tænke mig at høre hvis der er nogen der har en forklaring, eller måske har en kat der gær det samme? Eller om det bare er min kat der er underlig?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
nogle gange står hun bare og skraber på gulvet omkring hendes madskåle.
spurgte min dyrelæge, og hendes gæt var det kunne være fordi der er beskidt der eller fordi de vil gemme deres mad for andre.
det så ikke sikkert det er nogen af grundene, det var kun hendes gæt
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 3
Dækker ting til?!