430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Dækker ting til?! Dækker ting til?!

Hej folkens.

Min huskat Chandler har en vane med at han skal dække alt hvad der hedder mad og drikke til. Altså ligesom han gør når han har været på kattebakken.
Hvis der f.eks. ligger et viskestykke i nærheden af hans vand eller madskål, så slæber han det hen over maden/vandet når han er færdig med at spise/drikke. Han gør det gerne flere gange om dagen og har ofte oplevet at han, hvis han ikke kan finde andet, går en tur i vasketøjskurven og finder en sok eller andet som han kan dække det til med.
Hans far var vidst nok Norsk Skovkat, og min kæreste siger at det måske kan have noget med det at gøre? Altså at det er et instinkt at de skal gemme deres mad og drikke?
Ikke fordi det er det store problem, ud over at man jo kan skifte deres vand maange gange om dagen nogen gange. Men kunne rigtig godt tænke mig at høre hvis der er nogen der har en forklaring, eller måske har en kat der gær det samme? Eller om det bare er min kat der er underlig? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker ting til?!
  • #1   16. jul 2012 Jeg har ikke nogen logisk forklaring på det, men jeg kan fortælle dig at Soffy min hunkat også gør det.. Og hun gør det, baseret på mine egne observeringer og oplysninger, fordi hun har lidt sult, der hvor jeg fik hende fra, på samme måde som hun er samler.. Hun var den mindste og den svageste af en forholds stor flok katte, og fik stort set klø hele tiden, og ikke ret adgang til det hun skulle/ville... Hun er også "samler", af alt som dufter af mig, f.eks. et par strømper eller hendes favorit-legetøj prøver hun at "gemme" i kattebakken... Når det så er sagt, så ved jeg at det kan "smitte".. Soffy er meget slem til det, men det kuld killinger jeg har haft her i huset, og selv beholdt Cody fra har aldrig lidt nogen nød, men da han var godt omkring 6-7 mdr gammel begyndte han også at gøre det, men kun da Soffy var i nærheden, som om han lærte fra hende.. Og for nylig er han selv begyndt at gøre det men kun når han går forbi skålene på hans vej fra at have været på bakken.. Jeg kan blot fortælle dig at der ikke er meget at gøre ved det.. Soffy er 4 år nu, og at jeg beholdt en killing og øgede flokken her gjorde det ikke bedre, selvom hun elsker den lille laban og de to er uadskillelige, så har hun større trang til at "gemme" sin mad nu, med mine gulvplanker, end før... Desuden tror jeg overhovedet ikke det er race-baseret...

• #2   16. jul 2012 Min hunkat gør det også, dog henter hun ikke fra vasketøjs kurven hvis hun ikke kan finde noget i køkkenet smiley
    nogle gange står hun bare og skraber på gulvet omkring hendes madskåle.
    spurgte min dyrelæge, og hendes gæt var det kunne være fordi der er beskidt der eller fordi de vil gemme deres mad for andre.

det så ikke sikkert det er nogen af grundene, det var kun hendes gæt smiley

• #3   16. jul 2012 hi hi kan ikke give dig svar på hvorfor den gør det...men det er da med til at gi katten den helt egen personlighed..skønt smiley

• #4   16. jul 2012 Det er en helt naturlig handling, der ligger i de naturlige instinkter. I naturen ville en kat gøre det samme med mad den ikke kunne spise, for at gemme det for andre dyr. Min race, der er en naturrace, gør det rigtig meget.

• #5   16. jul 2012 Mange tak for gode svar. Så blev jeg lidt klogere. smiley Han er en rigtig dejlig kat og det er blevet en del af hans charme. smiley Og kan alligevel ikke lade være med at grine af ham når han går igang.

Kommentér på:
Dækker ting til?!

Annonce