{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan ved jeg om min kat er for tyk??
  • #1   7. jan 2013 En alm. huskat skal veje mellem 3-5 kilo (en hankat vejer typisk mere end hunkatte)

Det er meget normalt at der hænger lidt ned fra maven, men synes først og fremmest i skal veje ham og så se hvad vægten siger. Siger den mellem 4-5 ville jeg ikke være bekymret

• #2   7. jan 2013 er han kastrat???

• #3   8. jan 2013 Du kan ikke bedømme noget ud fra vægt på atten, da vægt i høj grad hænger sammen med størrelsen på katten..

Dellen under bugen på katten er sjælldent fedt, det er det man kaller en kastratdelle, og er helt normalt.

Måden du kan afgøre om om katten har for meget sul på kroppen er ved at køre fingerne hen over ribbenene på katten hvis du kan mærke de sidste 2 ribben på katten uden at trykke hårdt men ganske let, så er katten normalvægtig, hvis du skal trykke hårdt så er den let overvægtig og hvis du slet ikke kan mærke dem så er den svært overvægtig.
    Du kan også se på katten ovenfra hvis du kan se atten går ind lige før hoften, lidt ligesom en talje så er katten enten normal vægtig eller let overvægtig, afhængigt af hvor meget den går ind..

• #4   8. jan 2013 Du kan altså slet ikke gå ud fra vægten. Huskatte findes i mange bygninger. Har selv en lang massiv madamme herhjemme og en lille kompakt fidus. Hun var overvægtig da hun lå på 4.2 til jeg fik hende ned på 3.8 kg. Modsat racekatte findes huskatten i et utal af former og størrelser. Fact er jo desværre der kun er ekstrem få huskatte uden indblanding af racekat et eller andet sted og så er der jo bare naturlig diversitet i de forskellige områder.
    Prøv forsigtig at strække ham ud og mærk efter om han er fast og om du kan ane ribben med fingeren. Kan du det er han formodentlig i fin kondition.
    At han har en hudflap under maven er ganske alm især hvis han er kastrat(?) MEN skal være en hudflap er der fedt i den eller virker han "lasket" er han overvægtig. Har selv en hunkat der med jævne mellemrum kæmper med en smule fedt i hendes kastrat delle om vinteren, om sommeren er hun i fin kondition.
    Desværre kan man ikke udfra billeder(pånær hvis det er voldsomt) vejlede. Min store sorte pige er der en del der tror er overvægtig, til de faktisk mærker på hende og kan mærke hun bare er en stor bred pige. Hun svinger fra 5.1-5.3 kg alt efter årstiden. Har endda på udstil oplevet hun om formiddag fik at vide hun var overvægtig, om eftermiddag var hun i perfekt kondition, så hvordan vægten skal være er også en smagssag for mange. Min hankat vejer 4.8 kg i perfekt kondition, så det svinger meget.

• #5   8. jan 2013 **En alm. huskat skal veje mellem 3-5 kilo (en hankat vejer typisk mere end hunkatte)**

Nej! det svinger meget mere. (Mine katte ville være svært undervægtige, hvis de kun vejede 5 kilo).

• #7   8. jan 2013 Hej alle! Tak for svar smiley !
    Han er ikke kastereret, men når jeg mærket på ham som i siger jeg skal, så kan jeg fornemme både ribben og hofter! smiley skønt.. Så er han bare en stor hanmis smiley

• #8   8. jan 2013 Er du ikke bange for at han skal begynde at strinte når han ikke er kastreret??

• #9   8. jan 2013 Heidi - han bliver 3 år til sommer og er ikke den type åbenbart. Vi har en der er et par måneder yngre som vi måtte kastrere ret tidligt, da han begyndte at tisse. Det var ikke engang strint. Den satte sig ned og tissede smiley og det er den der styrer showet herhjemme.
    Så helt ærligt, er ikke ret nevøs for den store pludselig begynder på det smiley
    Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der udløser at de pludselig begynder.

• #10   8. jan 2013 Ja jeg ville være nervøs, men det er jo bare mig, der er utallige mennesker som oplever at deres hankat pludselig begynder at strinte i en alder af 3, 5 sågar 10 år og jo ældre katten er før den begynder jo større chance er der for at kastrering ikke får den til at stoppe..

Hvad der udløser det, det kan være mange ting, en ny genstand/ møbel i huset, en anden fertil hankat eller hunkat der kommer til nabolaget, et nyt dyr i huset, milliarder af småting vi mennesker ikke tænker over..

Min søsters gamle hankat som oven i købet var kastreret begyndte i en alder af 11 år at strinte, 1 år efter at de var flyttet i hus fra lejlighed, han havde aldrig strintet før og hvorfor han begyndte er en gåde, for de havde som sagt boet i det nye hus 1år og han var indekat.. Men måske blev han lidt senil, hvem ved. Fordelen ved en kastreret der strinter er så at lugten ikke er så skarp som en fertil hankats.

Kommentér på:
Hvordan ved jeg om min kat er for tyk??

Annonce