Skånekost til kat. Skånekost til kat.
Hej folkens.
Min ene kat har været forsvudet i 9 dage, hvorefter han er vendt hjem i dag, da han heldigvis blev fanget i en "mårfælde".....Jeg har en ide om at han har været lukket inde en del dage inden han gik i fælden, da jeg kan se at han har tabt sig, især ryggraden er blevet spinkel og spids at se på.
Han havde spist det tun der var i fælden, og spiste en smule tørkost da han kom hjem (ikke sådan voldsomt meget), men jeg tænker lidt på om jeg skal give ham noget skånekost i stedet, for ligesom at få gang i systemet igen (hvis altså det godtnok har "stået stille" et par dage).
MEN hvad kan i anbefale af skånekost, til "underernærede" katte, der ikke har fået mad i fx en uges tid?
Og har i ellers nogle gode råd?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men ja enig med de 2 andre, kogt kylling og fisk, blandet med cremefraiche, og i små portioner fordelt over flere gange om dagen, så han ikke forspiser sig hvis han har sultet, men igen jeg ville ikke fjerne tørmaden hvis det ikke er sådan at han kaster sig over den og sluger rub og stub..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så det er nok meget naturligt at han sover meget de næste par dage..
Men det kan da godt være du skal tage til dyrlæge for lige at få et tjek af ham og måske en ormekur, det kan han jo nemt have reddet sig på sin tur..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Skånekost til kat.