Kat kaster op - vil ikke ha' skånekost Kat kaster op - vil ikke ha' skånekost
Min ene kat, begyndte lørdag morgen at kaste op. Gennem hele weekenden kastede den op 2-3 gange i døgnet, og de fleste gange var det kun en klat væske der kom op med skum på. Opkastningerne er fortsat og forekommer stadig.
Nogle gange var væsken grønlig. Mandag tog jeg katten til dyrlægen, som undersøgte den, og han mente det kunne være en maveinfektion. Jeg fik besked på at katten skulle have skånekost, fx kogt kylling og fik noget dåsemad med hjem. Problemet er bare, at katten ikke vil spise noget af det. Vi har to katte, og det er den anden kat som spiser det. Jeg har prøvet at stille det over til den syge kat og sørge for at den anden ikke er der, men hverken vådfoder eller kogt kylling gider den spise. I dag stilte jeg så noget af dens normale foder frem, da det jo ikke går at den sulter sig selv. Katten har ikke diarre, men kun opkastninger.
Har I nogle råd til at få katten til at spise skånekost? Den har ALTID fået tørfoder og har aldrig været vant til andet.
Har nogen af jer andre oplevet at katten pludselig kaster op flere gange dagligt, gerne noget grønt/hvidligt skummende galde og hvad var der galt? Den er somsagt undersøgt hos dyrlægen og får nu noget antibiotika, men andres erfaringer kunne også være rare at høre.
sep 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 21
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Opkastningerne KAN skyldes, at katten har et tarmstop, måske pga. en hårbolle eller et fremmedlegeme, den har slugt.
sep 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 21
Dyrlægen mente det kunne være fordi katten har spist noget af vores planter eller fået indtaget noget andet som ikke er godt for maven.
Kat kaster op - vil ikke ha' skånekost