1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Verdens dårligste kattemor!!! Verdens dårligste kattemor!!!

Jeg bor langt ude på landet .... og bilen er på værksted, så er gode råd dyre !!

En af mine katte (Tiger) har fået et ordenligt hak i det nederst øjenlåg.... hvordan ved jeg ikke...

Han kom stille hen til mig i sofaen.... og jeg kigger ned og hele den ene side af hovedet er fyldt af blod !!!
Jeg troede seriøst han havde mistet øjet!!

Våd kold vaskeklud.... trøste trøste totalt panik...
Pyhhhh øjet er der stadig.... og helt... ingen synlige rifter over øjet...
Blødningen er standset... og han kan fint holde sit øje åbent...Flængen har lukket sig...
Har spist en ekstra trøste potion våd foder... og er ved at vaske sig....

Hvad pokker der lige er sket aner jeg ikke... der er ingen katte der har været oppe at slås.... og blodsporet starter på badeværelset... men der er jo ikke noget han kan skære sig på!!

Nu er problemet så... skal jeg bestille en Taxa skønt det koster 2000kr til den nærmeste vagtlæge tur/retur, for at få af vide at den lukker sig selv igen...
Eller kan jeg gøre noget selv????
Drøner helt sikkert til lægen på mandag.... for han skal måske have nogen øjn dråber....
Men lige nu har jeg bare SÅ MEGET DÅRLIG SAMVITTIGHED!!!!
For jeg har ikke 3000kr på kontoen til at betale taxa og dyrlægen med det samme.... hva faen gør jeg lige ??? Venter til mandag eller optager et sms quick lån???
For fanden jeg har det skidt.... men Tiger ligger her på skødet og spinder smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens dårligste kattemor!!!
  • #1   19. jan 2013 Har du ingen der kan køre dig? Jeg tror nok, at jeg ville ringe til dyrlægen og forklare situationen, og så høre om de mener du skal komme akut med katten.

• #2   19. jan 2013 eller måske høre naboen ad om de kan køre hvis dyrlægen vil se ham (og det vil de jo nok når det er øjet...der skal jo ikke så meget til desværre)
    er der ingen bekendte der kan komme forbi og køre for dig? :s

• #3   19. jan 2013 Nej jeg kan ikke få landmanden til at køre mig over 50 km til vagtlægen.... og nej har ingen til at køre med mig ellers.... sidder bare totalt fast!!!!

• #4   19. jan 2013 hmm jeg ville under alle omstændigheder ringe til dyrlægen måske han har nogle ideer til hvad du kan gøre indtil du kan komme afsted smiley

• #5   19. jan 2013 Har forsøgt... men kan ikke lige komme igennem...

• #6   19. jan 2013 Umildbart lyder til du har styr på situationen, så hvis han ellers virker som sig selv og gør det han normalt skal gøre. Så bare hold øje med hans øje, hvis det bliver værre så er du nød til at søge læge. Men lad vær med at brug kamillie the til at rense hans øje, hvis du har saltvands opløsning sådanne nogle vi selv bruger til øjet. Så giv ham den eller lave en saltvands opløsning, 1 liter vand og 1 spiseske salt. lad dette opløses og afkøles da det jo er kogt vand. Så rens hans øje med det og som sagt virker det til at blive værre, så må du se en dyrlæge.

• #7   19. jan 2013 Har været igennem....
    De mener det godt kan vente til mandag.... for hvis det skal syes, så skal de alligevel rense sårkanterne op...
    Jeg kan ikke gøre andet end at holde ham i ro da jeg selvfølgelig ikke har noget smertestillende til at ligge.

• #8   19. jan 2013 super godt smiley så er det jo bare at gøre som de siger smiley håber at han hurtig bliver frisk igen smiley

• #9   19. jan 2013 Her er skaden.... Men jeg var lige nød til at holde øjet åben... og så ser såret mere åben ud end det rent faktisk er...

profilbillede
  • #10   19. jan 2013 Av, av, lille misser da!
    Sikke en træls oplevelse for dig. smiley

Men jeg tror at man generelt kører sig selv mere op end hvad der er nødvendigt.
    På den anden side er jeg glad for at der ER folk som tager deres dyrs skader alvorligt, selv hvis det er bittesmå skader - for der er også dem, der ikke gør, og så er der dem, der ikke engang tænker på dyrlægen, hvis katten for alvor er kommet til skade.

Har du slet ingen idé om, hvor han kan have skåret sig?
    Jackson kom på et tidspunkt i sidste uge til at kradse sig selv i det nederste øjenlåg, det blødte dog ikke. Det hævede en smule, men vi tog også til dyrlægen. Selvom det ser noget værre ud end bare en rids, kunne det måske så ikke være en mulighed her også?

• #11   19. jan 2013 Nogle dyrlæger kører også ud til deres patienter..
    Måske det var en mulighed?
    Det må da næsten være billigere end en taxa?

• #12   19. jan 2013 Ping pong

Ja det skal... dyrlægen fik dette billede på en mms.... men hun mente det sagtens kunne vente til mandag.

Jenny

Jeg har været over alt... og jeg har fuldt blod sporet... til badeværelset, hvor han tit ligger i brusekabinen ( gulvvarme) i en flad papkasse... det er der ligefrem blodsprøjt på væggen.... men det er fordi han har rystet på hovedet.... men jeg er også næsten sikker på at han har gjort det selv, ved at vaske sig med poten...

• #13   19. jan 2013 Lotte

Desværre ikke i dette tilfælde....

• #14   19. jan 2013 Det var en skam, for det havde ellers været en mulighed..

• #15   19. jan 2013 Min dyrlæge kommer altid ud, men han er nok alt for langt væk far jer, nu vi bor i sønderjylland.

TS - Hvis du er sikker på at der ikke er nogen skarpe kante, så må det jo næsten være "selvforskyldt". Jeg synes i hvert fald ikke at du skal kalde dig selv for verdens dårligste kattemor, for du virker som en der har godt styr på sine sager. smiley God bedring til missen, giv os en update på mandag smiley

• #16   19. jan 2013 Måske er der en venlig sjæl herindefra, der bor i nærheden, og som kan køre....

• #17   19. jan 2013 Ping pong

Der står bare ikke 3000kr på min konto som jeg lige kan hæve... tro mig så havde jeg ringet efter den taxa!!!!

Det er da også satans min bil er på værksted!!!!!

Men jeg kan ikke finde nogen der kan køre mig lige i aften.... hvis jeg har bare en smule held med kørsel i morgen er jeg også den der står ved vagtlægen...
    Men jeg må jo også stole på dyrlægen efter hun har set billedet og snakket med hende....

• #18   19. jan 2013 Jeg syntes at når dyrlægen har fået billedet og mener at du kan vente til mandag, så skal du på ingen måde have dårlig samvittighed, du har stoppet blødningen og renset såret, og du kan holde øje med det, så følg du blot dyrlægens råd, det er nok ikke første gang de er ude for en sådan situation, det er blot os ejere der har en tendens til at blive pylrede..

• #19   19. jan 2013 Jeg tænker også (kun tænker, for har aldeles INGEN forstand på flænger ved øjet), at hvis flængen har trukket sig sammen, og du har saltvandsampuller til at skylle såret med, at det så kan vente til mandag morgen.

Men du kunne prøve at lave et indlæg om akut hjælp til kørsel. Der er vel en lille chance for at nogen fra dit område ser det, og får lyst til at hjælpe. JEG har lyst, men det hjælper jo fedt, når jeg hverken har bil eller kørekort eller bor i nærheden.

God bedring til Tiger. Uheldigt med den flænge, men dog heldigt at det ikke er selve øjet det er gået ud over.

• #20   19. jan 2013 Jeg er mega pylleret!!!

Lige nu kan jeg dog ikke holde super skarpt øje med ham... for han snork sover her ved min side.... og så kan man næsten ikke se såret...

• #22   19. jan 2013 G:H når din dyrlæge har set billedet og hun mener at det kan vente til mandag og når Tiger tager det på den måde han går så tror jeg bestemt ikke der sker noget ved at det først er på mandag du kan komme afsted. Når det er holdt op med at bløde så er det jo et godt tegn..
    Det at du kan få lov at røre ham så tæt på såret så du kunne tage det billede syntes jeg da også viser at ham ihvertfald ikke er i vildt mange smerter, nok bare meget øm smiley god bedring med ham smiley

• #23   19. jan 2013 Irene

Jeg kan kæle og røre ham uden problemer selv meget tæt på såret... og han har lige leget med brormand og tigget for at komme ud (det får han altså ikke lov til) ....
    Jeg har skaffet kørelejlighed til i morgen formiddag... så bliver han tjekket...

For han skal sikkert som min. have nogle øjnedråber mod betændelse under alle omstændigheder.

• #24   19. jan 2013 G.H super at du kan få ham tjekket imorgen, men det lyder da til at det generer dig mere end det generer ham smiley det er jo et godt tegn

Og så må jeg da lige sige at jeg godt nok syntes at du er en super ond ond ond kattemor når han ikke må komme ud smiley *hoster mig lige igennem det latteranfald jeg fik da jeg skrev det sidste.. host host* smiley

• #25   19. jan 2013 Irene

Han kiggede også med det ondeste slagsbroder blik da jeg sagde "nej er du da rigtig klog kat!!!"

Ja det genere mig rigtig meget at bilen er på værksted... og lige nu genere det mig at jeg ikke bare bor i byen. Og ja at der ikke lige står 2000kr til en taxa her sidst på mdr.... for der er penge til selve behandlingen selvom det er til en 200% takst oven i den normale pris.
    Og det har jeg da bare så vildt dårlig samvittighed over...

• #26   19. jan 2013 G.H jamen der er da ingen grund til den dårlige samvittighed, han har det jo fint og når han kommer afsted imorgen så skal det nok gå det hele.. er det forresten ikke typisk at sådan noget sker når man ikke lige kan komme afsted eller der ikke lige er penge til den ekstra udgift?
    Jeg var afsted med Romeo lige efter jul.. han havde (igen) været i slagsmål og denne gang kostede det ham så lige hans egne helt hjemmelavede øremærker! Han har fået de fineste små hak i ørerne.. et i hver.. de blødte ret kraftigt da han kom hjem, så lille mig gik nærmest i panik i mit forsøg på at stoppe blødning fra to ører, ringe til en veninde som kunne køre mig til dyrlæge, spekulere på om der var penge nok på kontoen og maile dyrlægen om at vi var på vej...
    KAOS
    Da vi så kom til dyrlæge kiggede han på Romeos ører, rensede dem, gav et skud antibiotika og sendte os hjem igen.. panik over småskrammer smiley

• #27   20. jan 2013 Saltopløsning:
    9 gram til 1 l. vand - øhh ved ikke om det svarer til en spiseske, men det er i hvert fald målestoksforholdet.

• #28   20. jan 2013 Marianne

Mange tak for opskriften... Men jeg har heldigvis saltvands ampuller til at ligge... bare for en sikkerheds skyld *S*
    Og heldigvis lader han mig rense øjet smiley

Irene

Phyyyy jeg kan lige se det for mig smiley

Jamen jeg gik da også totalt i panik, da jeg så alt det blod... og slet ikke kunne se hans øje... Jeg var helt sikker på, at det var rykket ud eller nowet!

Jeg har så også lige måtte gøre vandskålen ren, da han da lige har haft tid til at drikke vand og dryppe over det hele.... på vejen op til mig, for at vise mig at han vist nok var kommet galt afsted.

• #29   20. jan 2013 G.H han har da rigtig "hygget sig" inden han lige skulle vise dig hvad der var sket smiley

• #30   20. jan 2013 Og det koster faktisk kun 328 kr om året smiley

http://webshop.falck.com/privat/korsel-af-kaeledyr/hest

• #31   20. jan 2013 Ja så er vi hjemme igen.... Med en tube salve ... Og så skal det bare vokse sammen af sig selv smiley Dumme dumme kat smiley

• #32   20. jan 2013 Hvor er det godt at høre smiley

• #33   20. jan 2013 Lotte:
    Jeg ringede engang til Falck og spurgte til om de også kørte til forudbestilte dyrlægebesøg eks sundhedseftersyn... Svaret var, at de kun kørte hvis det var akut, så jeg tegnede ikke den forsikring.

• #34   20. jan 2013 Det står jo også at det er ved sygdom / tilskadekomst...
    Så jeg gik nu heller ikke ud fra at det dækkede ved forudbestilte aftaler...

• #35   20. jan 2013 På daværende tidspunkt havde jeg 2syge katte der var afsted ca. hver 14 dag - på skift, men det ville de heller ikke køre til - hvad er det så værd?

• #37   20. jan 2013 Hvor er det fint G.H så det skulle altså slet ikke sys??
    Nårrhh ja men nu har du ro i sindet efter han er blevet tilset, så må du som Winnie siger strikke ham nogle vanter og give ham på smiley Hihihi

• #38   20. jan 2013 Nej han skulle slet ikke syes.... som hun sagde så har katte jo en fantastisk helings evne. Og det havde lukket sig rigtig fint sammen, så der var ingen grund til at lave en om på det.

Jeg har også haft sådan et Falck-abonnement men det var da intet bevendt... da der blev spurgt om det nu var nødvendigt og om man selv havde mulighed for transport osv.... og at det kun var pludselig opstået sygdom osv... Men det kunne da godt være at de ville ha hentet ham igår.

Men pyt jeg er igang med at hækle små luffer til klumpe dumpen.... så kan han lære det smiley

• #39   20. jan 2013 smiley

• #40   20. jan 2013 Jeg har ingen erfaring med det Falck abonnement, så det kan jeg ikke udtale mig om, syntes bare idéen var rigtig god...
    Men hvis der alligevel bare er bøvl med dem, er det jo ikke meget ved smiley

• #41   20. jan 2013 G.H dejligt at høre at det ikke var så slemt endda, selv om det så voldsomt ud smiley
    God fornøjelse med hækle-projektet smiley

• #42   20. jan 2013 Det var godt nyt smiley

• #43   20. jan 2013 Godt nyt smiley dejligt at det vil hele smiley
    Jeg har falk, til mine katte og Gud hvor er det blevet tjent ind, altså for mig, jeg har det som en del af min katteforsikring, med rabat, ca 250kr om året, og har brugt det til alle dyrlæge besøg, de har kun spurgt om det hastede, jeg har ikke bil og dyrlægen lå i Højbjerg, en tur til ca 175kr hver vej med taxa, jeg har da haft 6 dobbeltture sidste år og det gælder også nu hvor jeg har 3 katte, men har nu fået dyrlæge tættere på, men kan jo risikere at skulle til vagtdyrlæge helt i Skanderborg!

• #44   20. jan 2013 Jeg har så heldigvis bil (men er på værksted)
    For jeg tror de er trætte af at skal køre 40 km for at hente katte... 40km for at køre dem til dyrlægen og 40 km for bringe dem hjem igen... for at køre 40km tilbage til stationen .... eller det ved jeg ikke.... men da jeg havde prøvet at være i krydsforhør to gange... af en tlf dame som skulle gøre sig klog på om det nu var nødvendig... så opsagde jeg på stedet med en klage... og jeg fik refunderet beløbet.

• #45   20. jan 2013 Ja det forstår jeg godt,, ind til nu har de ikke sagt noget til mig, jeg har jo heller ikke lige som modtaget en kontrakt med regler, for det er med dyrekassen jeg har kontrakt, falk har også tit sendt en taxa, uanset om jeg har bestilt dem samme dag eller flere dage før, og til min gamle dyrlæge kørte de forbi 2 lokale dyrlæger, der er så kommet en ny, som er en del af Odderklinikken, har brugt den lokale og gør det ikke mere smiley

Kommentér på:
Verdens dårligste kattemor!!!

Annonce