{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Føler mig som verdens dårligste kattemor. {{forumTopicSubject}}

Åha, Jeg er helt fortabt, og har bare brug for at komme ud med det, og håber der måske er nogle der kan råde mig i mit rod.

For 2 år siden flyttede jeg i lejlighed alene, jeg er 23 smiley
Jeg fik mig Merle en killing som jeg elskede over alt på jorden, jeg tog katten helt ind i hjertet og kælede og legede med den heletiden. med tiden skulle jeg studere og den begyndte at kede sig og lave ulykker der hjemme, så jeg fik mig endnu en sød killing Nora. de tro hyggede sig hver dag, legede og puttede sammen.
Men merle begyndte at lave flere og flere ulykker, hun tissede over alt store pøle af vand, og det var i sofaen, i sengen, på gulvet i hele huset, i vindueskarmen. jeg gik flere gange til dyrlæge men de sagde hvergang der intet var galt med hende, jeg fik noget beroligende til hende, men det hjalp ikke, jeg fik hende stereliseret, det hjalp heller ikke. jeg gennem kæmmede nettet for information, lånte bøger på biblioteket, og ringede til andre dyrlæger, . jeg ville gøre alt for den mis, jeg græd flere gange. fordi jeg følte det var håbløst, jeg ville ønske hun kunne tale. den anden kat Nora gjorde intet forkert, og igen var de bedste venner, det var nemt at se. Merle var indekat, en dag tænkte jeg at hun måske havde godt at at blive udekat, så det blev hun, hos en veninde, men om natten når hun kom ind, gjorde hun stadig de samme ting. vi tog så til dyrelægen, og de mente at hun nu skulle aflives, for de kunne ikke finde grunden til det, og mente hun var hjerneskadet... Jeg har været ulykkelig ligesiden. og for det ikke skal være værre, bliver det værre...... Nora har jeg stadig, men jeg er nu blevet smidt ud af min lejlighed, og jeg har ikke råd til at flytte i øjeblikket.. hun er en lækker perser, og jeg føler ikke jeg kan svigte hende. jeg vil beholde hende. men ingen kan passe hende for mig. så det hele er håbløst lige nu. Men hvad kan man gøre, når nu det var meningen at jeg skulle være der for dem resten af deres liv, og så ikke kan få lov til at beholde det som giver aller mest latter og kærlighed.. Åhh det er en katestrofe for mig. jeg vil aldrig kunne tillade at få mig en ny kat i fremtiden. For jeg føler mig elendig og hammer uheldig.. selv om jeg har studeret katte nok til at vide hvad de har brug for...

Det gør så ondt i mig, fordi jeg føler at jeg skal til at svigte en mere kat.. Jeg fik dem jo ikke for sjov, jeg fik dem fordi katte bare er skønne. Jeg ved ikke om jeg knytter mig for meget til dyr. Familie og venner gør lidt grin med hvor stor en omsorg jeg føler for dem. Mine forældre bor på en gård, uden dyr.. de vil ikke have hende hos dem for en stund. og det gør mig jo ked af det, at mine forældre ikke vil hjælpe, når de har muligheden., At de ikke kan se hvor ulykkelig jeg er.. Men man kan jo ikke tvinge folk heller...

Jeg føler mig modbydelig..... er jeg det ?? Jeg kan ikke helt finde ud af den laburent her af dårlig samvittighed, savn og følelsen af at være magtesløs... hjælp , råd søges til det hele , hvad der falder dig ind ?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig som verdens dårligste kattemor.
  • #3   6. jan 2013 Sikke et værre rod du er havnet i, jeg vil gætte på at grunden til at du er smidt ud af lejligheden, er at u ikke må have kat der, og det var jo som sådan di første fejl..

    Men det være hvad det være vil, jeg syntes faktisk det er synd at du ikke har nogen der vil passe katten for dig, og du har jo nok ikke råd til at sætte den i pension i længere tid..
    Det er svært at råde dig til hvad du skal gøre, for du har jo sådan set kun 3 muligheder:
    1. Du kan skynde dig at finde en anden lejlighed hvor du må have kat - ikke nemt..
    2. Du kan se om du kan overgive katten til en anden ejer - hårdt, men måske bedst
    3. Du kan få katten aflivet - Synd hvis det er en rask og dejlig kat, men hvad er bedst for katten???
    4. Måske kunne du finde en der vil være plejemor for din kat indtil du finder et nyt hjem til dig og katten - Måske bedste løsning, hvis det er muligt, men det er jo et tillidsspøgsmål for begge parter..


  • #4   6. jan 2013 Jeg måtte gerne have kat der,og har jeg haft i 2 år. Men der blev så mange uenigheder i lejligheden med min udlejer. Han gik bare ind, vi deler vaskemaskine , den gik i stykker, så der fik jeg skylden, alt el´en røg i hele huset, og det blev jeg skældt ud for. der kom vandskade, og det blev også min skyld, selv om det intet havde med mig at gøre. så jeg brokkede mig, og jeg blev smidt ud. så det er ikke for godt.. 1 jeg har ikke helt råd til det i denne tid, da jeg først skal ud af den jeg har, og se om jeg har til et nyt indskud. 2 det kan måske blive den triste mulighed, jeg må overveje... 3 det kan jeg overhovedet ikke gøre, mod noget der er så sund og rask.. smiley Tak for dit svar.. det giver nogle ting at tænke over, som er i den rigtige retning.. smiley

  • #5   6. jan 2013 Melissa, du har skisme været uheldig med den udlejer, måske er det meget godt at du ikke skal bo der længere for det lyder da som en uholdbar situation, men selvfølgelig ikke så f.... heldig når du ikke har et andet sted at bo.. smiley

    Syntes du skal kontakte Winnie, det lyder til hun måske kan hjælpe dig, eller hjælpe dig med at finde en løsning, det vil jeg håbe for dig, for det er da en virkelig øv situation du står i der..


  • #6   6. jan 2013 Det må man sige jeg har. det er ellers en jeg troede jeg kendte rigtig godt. Men jeg tog desværre fejl... Øv øv og mega øv.. jeg føler mig uretfærdig behandlet, og jeg har bare rigtig træt af at jeg endnu engang må af med en af de største glæder jeg har mig i livet.. Jeg har skrevet til hende, så må vi se om hun har lidt at tilføje for mig :).. Ellers må jeg håbe der er en som vil ku elske hende som hun fortjener...

    Her har vi vidunderet. hun er jo ikke til at stå for, hvis jeg selv skal sige det.. det ikke nemt at give afkald på noget så dejligt..


    profilbillede
  • #7   6. jan 2013 Jeg står på kanten til at gøre det:)... Jeg har talt med folk om det som har erfaringer med det. Men jeg har nu ikke lyst til at bo der når det er sådan. jeg vil ikke ku føle jeg kan komme til ham med problemer igen.. og det er virkelig ikke fedt, især ikke når man skal høre på råben og skrigen hver gang.. øv øv æv

  • #8   6. jan 2013 Jeg krydser fingre for dig at du finder er god afslutning på din situation, og at du får lov at beholde din dejlige kat, for du er jo netop ikke herre over den situation du er i nu..

    Jeg kan kun være enig med Ping Pongs forslag om at kontakte LO, min mor har for mange år siden gjort brug af dem, og de er rigtig dygtige og kan hjælpe en, og nej du har ret du skal ikke bo der kl
    længere, men det kan gøre at du får dit indskud tilbage, når du flytter og giver dig lidt mere tid til at finde en passende lejlighed, så du måske på den måde fik lidt ro på så længe..


  • #9   6. jan 2013 Du skriver at du ikke har råd til at flytte, men flytte et eller andet sted hen skal du jo, eftersom du er smidt ud.

    Og eftersom du bliver reelt boligløs, kan du måske få anvist en bolig gennem kommunen.
    Eller måske er der mulighed for at flytte i ungdomsbolig - de er som oftest rimelige i pris, og kommunen kan yde lån til indskud.

    Jeg kan godt forstå du er slået ud af situationen, men det er ikke helt umuligt at finde en bolig med tilladelse til en enkelt kat. Så giv ikke op på forhånd!

    Hvis det bliver nødvendigt, så håber jeg du finder en god midlertidig pasningsmulighed for din kat, indtil du finder en bolig hvor I begge kan være.

    Held og lykke!


Kommentér på:
Føler mig som verdens dårligste kattemor.

Annonce