{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Føler mig som en dårlig katte ejer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg har virkelig brug for at få luftet lidt ud i mine følser..

Som i nok ved, har Miv gået og været lidt små syg, uden vi vidste det her hjemme.. Hun har gået og tisset lidt rundt omkring sin bakke..

Vi har jo prøvet alverdens ting i samråd med vore dyrlæge.. Vi fandt ud af via en blære biopsi( eller hvad det nu hedder) at hun havde en masse blod i sin urin..

Hun kom så i behandling og så var der ikke mere at se på de efterfølgende prøver.

Prøblemet er så at hun har fået til vane at tisse på gulvet ved siden af bakken, når vores andre katte havde brugt den.

Den sidste mdr. tid har hun så boet hos min svigerinde, uden problemer.. MEN nu er hun begyndt at tisse igen rundt omkring i hele huset..

Nu står jeg så i et kæmpe problem (føler jeg), og en kat der tisser og hvad skal jeg nu gøre..

Synes vi har prøvet at, og sidste vej er aflivning..
Miv er super sød og kærlig, men hun bliver ked af det når hun tisser på gulvet..

Føler virkelig jeg svigter min kat ved at vælge at få den aflivet. men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..

Kan i hjælpe med gode råd, søde ord..eller bare et eller andet

knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig som en dårlig katte ejer
  • #1   16. aug 2008 Hun har været lidt i vildrede for hun kunne ikke finde grunden til der var blod i urinen, og hvor det kom fra..

    Hun mente at problemet ville fortsætte hvis hun blev boende hjemme.. men vi prøvede nu alligevel og dele kattene op, og det gik kun for en periode..

    Hun var ikke sikker på at det ville løse problemet med Miv hvis hun fik et nyt hjem men det var da værd at forsøge..

    Nu tænker jeg bare lidt på om vi skal lade hende teste igen med div. prøver eller om vi skal lade hende få fred..


  • #2   16. aug 2008 jl hun kan godt få en tisse tår til test igen.. Men hvad stiller jeg op med det resultat..

    Hun har været i behandling 4 gange i år á 14 dage.. og hun kan ikke leve resten af sine dage på antibiotika..( for hun har ikke UVI mere..

    ih det er så svært..


  • #3   16. aug 2008 Først og fremmest synes jeg I skal få hende undersøgt igen om hun igen har problemer med blæren. Nogen gange kan sådanne ting godt vende tilbage og da hun jo har været renlig i en periode falder min mistanke på at hun igen kan have problemer. Jeg ved at hos nogle folk der har haft blærebetændelse er det ofte et tilbagevendende problem, så derfor synes jeg helt sikkert at I skal få undersøgt om det er derfor hun igen er startet på at tisse uden for bakken.

    Blærebetændelse er en meget smertefuld sygdom og det føles fuldstændig som om man sidder og tisser glasskår. Derfor vil katten ofte forbinde kassen med smerte og finde andre steder at tisse. Selvfølgelig vil det stadig gøre ondt selvom de tisser et andet sted så det er derfor jeg tror at katte med blærelidelser ofte tisser mange forskellige steder.

    Hvis der ikke ligger en sygdom til grund for hendes urenlighed ville jeg som næste skridt prøve med en katteadfærdspsykolog som f.eks. www.felismir.dk inden jeg greb til aflivning.

    Det kan også være hun er stresset af en eller anden grund og her kan en feliway til stikkontakten muligvis hjælpe. Det kan også være at man kan prøve at skifte grustype og hvis bakken er lukket prøve at tage toppen af, så der er stadig mange muligheder man kan forsøge.


  • #4   16. aug 2008 Nu videre giver vi ikke problemet flere gange.. Det var en prøve at hun kom til min svigerinde, som ikke har kat..

    Hun har fået en have hun kan hygge i, og det gør hun også.. men desværre er hun begyndt at tisse i denne uge igen.. I går satte hun sig foran min svirgerinde og tissede


  • #5   16. aug 2008 vi har prøvet med de der feliway og åben/lukket bakke samt forskelligt grus.. Det er det er er ved at gøre mig skør og mega ked af det, da jeg ikke ved hvad vi nu skal gøre..

  • #6   16. aug 2008 link om blærebetændelse fra netdyredoktor (link fjernet)

    Hvordan behandles blærebetændelse?
    Blærebetændelse bliver behandlet med antibiotika, som dyrlægen vælger på baggrund af urinprøven. Det er ofte nødvendigt med en langvarig behandling, i nogle tilfælde op til 4 uger. Derudover bliver katten behandlet med smertestillende medicin.

    så som du ser kan det være der skal en langvarig kur til.

    Lis D en dygtig dyrlæge kan sagtens tage en urinprøve. Min Coco er nemlig begyndt at tisse udenfor bakken og fik taget en urinprøve hos dyrlægen i går. Coco havde lidt urin i blæren og min dyrlæge tog simpelthen fat om blæren og pressede den op i bugen hvorefter han stak en kanyle i lysken på ham og direkte ind i blæren og tog på den måde en urinprøve som var negativ både mht. krystaller og bakterier. Så mit bud er at han igen er blevet lidt stresset over Lillemand så feliway er blevet sat op igen for det hjalp sidste gang.


  • #7   16. aug 2008 uhhh jeg kender lidt til det problem, min gamle kat som jeg havecde for 2 3 år siden tisset også alle steder, hun var ikke syg eller fejlet noget. hun var renlig i et halvt år også begyndte hun og tisse på min mors ting også så langsomt begyndte og gøre det på mine. vi kæmpet i rigtigt lang tid på altmulig for at få hande til og stoppe men intet virkede også tog vi beslutningen at få hende aflivert og puha det var svært.

  • #8   16. aug 2008 Skal lige siges at jeg fik hende da hun var 10 uger og det er jo alt for tidligt.

  • #9   16. aug 2008 Som sagt så kan hendes lidelse være vendt tilbage og der er stadig en katteadfærdspsykolog man kan prøve. En tlf. konsultation koster en halvtredser så det kunne man da prøve at ofre for at høre hendes vurdering af om der er noget at stille op hvis det ikke er en fysiologisk grund der ligger bag.

    Nej jeg mener heller ikke at man skal holde liv i en kat der er urenlig da det er stik imod kattens natur, men så længe der findes mulighed for at komme problemet til livs synes jeg det skal prøves.


  • #10   16. aug 2008 Hej O´Donnel

    Jeg kan sagtens forstå dine frustrationer. Jeg har været ude for noget af det samme, mht at man har gjort alt for katten i samråd med dyrlæge for at få katten til at lade være med at tisse på alle ting, og til sidst får man at vide at den eneste vej tilbage er at aflive katten.

    MEN..... Da jeg fik at vide at jeg kun havde denne udvej tilbage nægtede jeg det, fordi katten havde det fint, men havde brist oven i hovedet (ifølge dyrlægen)... Jeg ledte efter et nyt hjem til ham, og fandt en gård, hvor han kunne rende ude som han ville. Jeg har efterfølgende fået at vide at han har det rigtig godt, og at han IKKE har tisset på gulvet eller nogen andre steder... Dvs at katten led af stress hjemme hos mig (er svært at høre, men det var sandheden)... Han var ikke lige den type kat jeg skulle have, eller jeg var ikke den type ejer han skulle have...

    Det jeg vil frem til med denne historie er, at jeg synes at du skulle overveje at finde et nyt hjem til din mis fremfor at aflive den. Fordi det KAN måske være stress...

    Du må meget gerne opdatere. Held og lykke

    Knus Sanne


  • #12   16. aug 2008 hej sann a

    Hun har boet 7 år hos mig og det gør det virkelig svært.. og det er svært at finde et nyt hjem.. men inden jeg prøvede at søge nyt hjem, tog min svigerinde hende til sig for at se om problemet stoppede... og det gjorde det, men kun i kort periode.. så enten har hun UVI igen, eller også er det psykisk den er galt med.. Og det er det der er svært for mig at takle..for har jeg nu gjort alt for min kat???

    Hos min svigerinde kan hun komme ud, og det har hun også nydt, men hun vil ligeså gerne være inde.. og det er også kun inde hun tisse ( somregel ved sin bakke) i stedet for at gøre det ude--- Også lige pludselig er hun renlig og så er den gal igen..

    Jeg skal ringe til dyrlægen på mandag, og snakke med hende igen.. for det er synd for min lille Miv, for ikke at tale om hvor stressende det er for mig



  • #13   17. aug 2008 O´Donnel

    Okay... Jeg synes bestemt ikke at du er en dårlig katteejer... Tvært i mod... Du tager jo kontakt til dyrlæge, prøver at se hvordan det går hos andre mm...



Kommentér på:
Føler mig som en dårlig katte ejer

Annonce