{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.465 visninger | Oprettet:

Opkast efter ormekur + penicillin, normalt? {{forumTopicSubject}}

Min kat som har hostet noget tid og været lidt forkølet var hos dyrlægen i går hvor han fik et skud penicillin og så fik vi nogle penicillinpiller (Clamoxyl) samt ormepiller (Drontal) med hjem.

Han fik ormepillen i går og så har han fået det halve af dagens dosis penicillin her til morgen.
Her til aften opdager jeg så at han har kastet op (gult klart stads (ormepillerne er så vidt jeg husker gule indeni)), så vil høre jer om det er "normalt". Syns der har været lidt stille fra hans side, da han bare har lagt i min seng, og nu virker det til at han har en smule ondt i maven......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast efter ormekur + penicillin, normalt?
  • #1   23. jan 2013 Både Clamoxyl og Drontal opløses hurtigt så jeg tror ikke du skal være bange for der mangler en dosis.

    Katten kan blive dårlig af at blive aformet - især er det en killing og der er mange orm


  • #2   23. jan 2013 Pencilin har ihjæl også de gode bakterier i maven, så man kan ha brug for at få tilskud af mælkesyrebakterier igen. Der er en paste man kan købe hos dyrlægen, så ring og snakke med dem. Nogle dyr er extra følsamme, og så bliver de bare ved med at kaste op..det skete for min hund f ex. Men med lidt Mælkesyrebakterier blev hon ok igen smiley

  • #3   23. jan 2013 Mange tak for hjælpen, så er jeg mere rolig. Tror vi springer over aftenens pencillin over så han ikke får det endnu dårligre og så ringer vi til dyrlægen som det første i morgen tidlig....:) så må jeg lige spørge ind til om han skal have mælkesyrebakterier evt. smiley

    Havde tænkt på det med aformningen, men han fik en ormekur for ca. 1 måned siden, og så en i går, så tænker at han vel ikke kan have udviklet så mange orme indeni kroppen i tiden imellem?? Eller er jeg helt forkert på den?


  • #4   23. jan 2013 Ormekure er jo ikke forebyggende, det er kun de orme der er i katten på det tidspunkt at katten får kuren der bliver slået ihjel.
    Så hvis din kat er udekat, så kan den ireglen gå ud dagen efter kuren og spise en fugl der har orm og så få orm igen..
    Så derfor er det jo svært at sige hvor mange orm katten har..


  • #5   23. jan 2013 Ved godt det ikke er forebyggende :), men mener bare at når han fik en ormekur for 1 måned siden, burde så ikke have slået daværende orme ihjæl, og i så fald er det vel begrænset hvor mange orme han så kan få på en måned.....eller?

    Er ikke så klog på ormeområdet smiley


  • #6   23. jan 2013 Njjaa det kommer jo an på hvor god en jæger han er, der kan såmænd godt komme en del orme på en måned, men måske er alle orme ikke blevet slået ihjel sidste gang det er jo svært at sige..

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   23. jan 2013 Det er vigtigt, at du giver katten penicillintabletten i aften også. Drontal smager meget bitter, hvis den opløses i munden, og så kan katten brække sig af dén grund. Hvor lang tid tror du, der er gået fra du gav katten Drontal til den brækkede sig?

    Meget andet kan se gul ud i katte-opkast! Hvis den ikke har spist ordentligt og derefter brækker sig tømmes mavesækken måske helt og lidt galde kan komme med op - det er gulbrunt!

    Der kan sagtens være problemer med orm og de kan både give maveproblemer og hoste, så ormekur var sikkert en rigtig god idé!

    Men altså! Til dyrlæge i morgen og giv Clamoxyl OG kattemad i aften. Forhåbentligt har katten ikke mistet appetitten :o)

    De allerbedste hilsener


  • #8   23. jan 2013 Jeg har også en kat der har det lidt svært med ormepiller... det er stensikkert at han brækker sig en time eller to efter han har fået den....
    Og han er så bare lige den største muse fanger/æder ... og har konstant orm åbenbart... så han får en kur hver 2. mdr som han må... og han virkelig næsten altid orm smiley


  • #9   23. jan 2013 Ja det giver da mening mht. ormepillerne, for han kan ikke sluge dem hele, så brækker dem over, og han laver nærmest en væmmelses-knaselyd når han skal synke dem....dog giver jeg godbidder efterfølgende og det hjælper heldigvis en del smiley

    Han fik ormepillen i går eftermiddags og har spist normalt indtil nu her til aften i dag, hvor jeg pludselig ligger mærke til at han har lagt sig i min seng (plejer altid at være sociel i stuen om aftenen). Han har ikke lyst til at spise noget nu, ikke engang godbidder, men prøver med noget tun/ vådkost....

    Og ja så giver jeg ham hans pencillin i aften også smiley


  • #10   24. jan 2013 For en anden gangs skyld kan du dryppe ham i nakken med f.eks. Stronghold.
    Det fjerner både lopper og orm.


Kommentér på:
Opkast efter ormekur + penicillin, normalt?

Annonce