1.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

LUX vådfodder LUX vådfodder

Jeg har efter flere søgninger fundet mange gode kommentarer omkring Lux kattemad fra Aldi , jeg er derfor begyndt at give Asti det, dog har jeg fundet ud af at Patéen ikke falder i smag hos hende , men de små bidder i gele gør . Men nu er mit spørgsmål så , hvor længe kan maden holde sig åben i køleskabet ? Kan ikke finde noget på selve dåsen , der står kun en holdbarhed på en uåben dåse :s

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LUX vådfodder
  • #1   28. jan 2013 Normalt siger man vist 2-3 dage i køleskab, og så husk at sætte låg på dåsen smiley

Allerbedst ville det være hvis du kunne hælde det over i en lukket plastbeholder, beregnet til fødevarer smiley

• #2   28. jan 2013 Madvarer bør ikke obvares i dåser efter åbning, da de afgiver et eller andet stof, der ikke er sundt. Tætlukket plast eller glas beholder er godt. Menneskemad kan holde 4-5 døgn efter åbning, så skyder på samme holdbarhed for kattemad, under forudsætning af at det ikke obvares i dåsen...

• #4   28. jan 2013 Mine gider det ikke når det har været på køl, selv om det bliver tempereret før.
    Mine 3 ( den ene på 10 kg) får en hel dåse på en gang og den bliver spist på et par timer smiley

• #6   28. jan 2013 Har lige set hun kun har en kat smiley så skal det nog deles over flere gange på en dag smiley

• #8   28. jan 2013 Tænker lige, hvis jeg sagde til dyrlægen de får meget vådt, vil hun nok give det skylden for at Birks tænder nu har plak og tandkødsbetændelse smiley

• #9   28. jan 2013 Mine 4 spiser tilsammen en ½ dåse om dagen...
    Mere kan jeg simpelthen ikke få i dem, og jeg har prøvet at rationere deres tørkost, det hjælper ikke på vådfoder-indtaget...
    Tværtimod skriger de efter tørfoder - dumme kræ smiley

• #10   28. jan 2013 Lotte som du kan sige det smiley
    Før da jeg havde 2 delte de en pose om dagen nogle gange 2' nu er der 3 og de deler en dåse LUX om aftenen og 2 poser om morgenen, Birk spiser ikke ret meget LUX men en del mere af poserne, poserne bliver vekslet mellem flere mærker.

• #11   28. jan 2013 Pulleh, hæld dåsen over i en plastikbeholder, med låg. Når du så giver hende det. så hæld en anelse kogende vand over, så temperere du, samtidig bliver duften stækere.

• #13   28. jan 2013 1 kat og 1 dåse på 2 dage. smiley + det løse med råt og tørret kød.

• #15   28. jan 2013 Jeg har 4 katte...Bruger en dåse som kommer på køl med låg på...Den holder i 3 dage...Det er jo ikke meningen at de skal leve af det...De drikker rigelig med mælk til det tørfoder de får...Og ja mine katte kan godt tåle mælk...Heldigvis...

• #16   28. jan 2013 Heh 1 dåse pr kat? Det var dælme meget pr dag...

Jeg har 5 katte og de gider ikke engang spise en halv dåse pr dag af vådfoder tilsammen!

Jeg bruger også gerne LUX, men ellers er brugsens mærke CATZ også ret populært her.

• #17   28. jan 2013 kirch: lyder ellers ikke særlig sundt.. katte har meget bedre af at leve af vådfoder og kød, fremfor tørfoder og da slet ikke mælk!

• #19   28. jan 2013 Må jeg spørge - af ren og skær nysgerrighed og uvidenhed - hvorfor er vådfoder bedre?

Jeg troede tørkosten var det vigtigste, så vi begrænser da vådfoderet, til han har spist hvad han bør af tørkosten først. Han får i øvrigt royal canin maine coon kitten og så whiskas junior som vådfoder.

Så får han lidt snacks i form af råt kød fra vores aftensmad osv. Men tørkost først.

• #20   28. jan 2013 Fordi katte ikke er gode til at drikke nok vand, vådmad har ca samme vandmængde som en mus.
    Wiskas får så ikke den bedste omtale, grunden til At LUX fra Aldi gør det, er at det har højt indhold af kød, og intet sukker, korn og lignende ting.

• #22   28. jan 2013 Hun kan SLET ikke spise så meget , hun er indekat , og kan ikke spise mere end en lille 4. del af dåsen om dagen , hun spiser ikke mere , jeg blander vand i maden , da hun ikke er for god til at drikke , og det fylder jo osse i mavsen smiley Men tak for de mange kommentare smiley

• #23   28. jan 2013 Og Med det samme dåsen åbnes , ryger den i tupperware bøtten jeg har købt til formålet smiley Det er alt mad jeg hælder i bøtter , da jeg har en tvangstanke om at maden kommer til at smage af metal , med tiden har jeg også fået af vide at dåserne indeholder mange tungmetaller som maden 'suger' når der kommer ilt til . Så mad er altid i plastik bøtter med lufttæt låg smiley

• #24   29. jan 2013 Rådet med at hælde lidt kogende vand på før servering virker herhjemme;-) nogle gange får de tyk "suppe" og de elsker det:-D

• #25   29. jan 2013 Det må jeg hellere prøve smiley Men hvor længe skal man lade det afkøle ? Hun skulle jo helst ikke brænde sin lille missetunge smiley

• #26   29. jan 2013 Bare lidt, hvis det bliver for varmt kan du tilsætte lidt koldt vand og så bliver det "suppe" smiley buk evt pegefingeren og stik nederste kno i maden så kan du nogenlunde mærke om det er for varmt.

• #27   29. jan 2013 Jeg åbner en dåse, giver Tarzan, sætter den på køl og giver i 2 - 3 dage mere af samme dåse, men jeg vil da prøve, at hælde det i noget andet, hvis der kommer nogle giftige stoffer af, at stå i dåsen. Det bliver opholdt noget tid ved stue temperatur, før jeg giver ham det smiley

• #28   29. jan 2013 Bakterie mæssigt er det bedre at varme den portion op han skal have ved at tilsætte kogende vand eller et par sekunder i mikroovn end at det står ude og får varmen. Så er det nemlig at bakterier rigtig kan formere sig og jo flere gang samme portion står ude jo flere bakterier ved spisetid:-(

• #29   29. jan 2013 PulleH du mærker bare med en finger, så fornemmer du hurtigt om det er forr varmt.

• #30   29. jan 2013 Den tester vi lige i aften med det kogende vand smiley

Kommentér på:
LUX vådfodder

Annonce