Kat kaster mad op Kat kaster mad op
Hej alle.
Min kat Freja har på det seneste gået og kastet op nogle gange om ugen. Vi ringede til dyrlægen for at høre om han havde nogen idé om hvad det kunne være. Han sagde vi skulle prøve at bløde maden op med vand (hun får tørfoder fra royal canin).
Freja er helt rask og viser absolut ingen tegn på sygdom.
Vi blødte maden op i vand, og det virkede fint nogle uger, men hun er nu igen begyndt at kaste op.
Hun har altid haft en sart mave, og vi har prøvet forskellige mærker, for at finde ét hun kunne tåle. (bl.a Hill's og Eukanuba)
Vi skal til dyrlægen med hende i løbet af ugen.
Har i oplevet noget lignende med jeres katte? Og har i nogle gode erfaringer med vådfoder fra et bestemt mærke?
Tak på forhånd! ;D
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
Freja har kastet op af mange typer foder, og dyrlægen sagde derfor at hun havde en sart mave.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Skal det tolkes sådan at hun ikke har mad til rådighed 24/ 7?????
For så kan det da være derfor hun kaster op, at hun simpelthen sluger maden fordi hun ikke ved hvornår næste måltid kommer..
Vådfoder kan klart anbefales LUX fra Aldi..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
Der er hverken orm eller hår i det, det er kun mad.
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
For så er det fordi din kan sluger maden dvs spiser for hurtigt.
Mine katte kan også godt kaste hele piller op til tider, men det er fordi de spiser for hurtigt.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
2)Hvis hun lider af begyndende "Inflammatory bowel disease"(altså hendes mave bliver ødelagt af tørkosten) så kan I koge fjerkræs suppe og give hende.
Det kan du læse om her: http://feline-nutrition.org/health/feline-inflammatory-bowel-disease-nature-and-treatment
Mange dyrlæger kalder de begyndende stadier af "inflammatory bowel disease" for "sart mave"
Min Aidan har altid gået og kastet op ca hver 14 dag, også altid troet det var på grund af at han overspiste/spiste for hurtigt. Men siden jeg gav den suppe"broth" de forklare i det link jeg har givet og givet ham biokult har han overhovedet ikke kastet op.
han kaster sig stadig over maden(han ELSKER kyllinge suppe) men han vil nu gå væk når han er mæt. det gjorde han aldrig med våd eller tørkost.
½ kapsel Bio-kult om dagen(du skal starte ud med mindre) vil hjælpe med at holde hendes naturlige mave syre i orden.
aug 2007
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 27
Dog ved at være længe siden, men hun har svært ved at 'nyde' maden. Kan næsten ikke gå hurtigt nok.
Kat kaster mad op