Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tøj til katte godt eller skidt?
  • #2   12. feb 2013 En kat skal ikke have tøj på.
    Det er kun vanvittige amerikanere og englændere der synes at det er nødvendigt;)
    Den HAR tøj på - pels:)

• #3   12. feb 2013 jeg syntes det er fint nok har selv stoppet mine i en kjole

dog kun en 2 mins tid også af igen

skulle da se om de brød sig om tøj nogle elsker det jo

• #4   12. feb 2013 Er det ikke noget med at "skaldepanderne" har en slags dun??

• #5   12. feb 2013 Men syntes det er synd med katte der ikke kan lide tøj at de bliver ''proppet'' i tøj

• #6   12. feb 2013 Marianne: Det tror jeg ikke?

• #9   12. feb 2013 Nej Kailie! Det skal du ikke eksperimentere med. Som barn havde vi en kat der nød at blive nusset - inkl. at få et tørklæde på..
    Det hører ikke hjemme på en kat - eller hund for den sags skyld;)

• #10   12. feb 2013 Susan: Nogle kan rent faktisk lide det fx. en af mine elsker at side med et håndklæde over sig

ses skal spise

• #13   12. feb 2013 Susan: Det er ved at være 1-2 år siden. Jeg leger ikke med dukker mere af en ellelr anden grund gør ingen på 13 det?

Nu har jeg skam styr på kattene jeg er faktisk ved at træne dem smiley

• #15   12. feb 2013 Tja

har du set børn idag

mange fra 2-3 klasse er allerede stoppet med at lege med dukker

Sit, kom, hop osv.

• #16   12. feb 2013 Men spørgsmålet hvad ikke hvem der gør hvad

det var hvad man syntes om det

• #17   12. feb 2013 Det er dæleme også trist, at børn er færdige med at være børn allerede i 2. kl!!!!!

• #19   12. feb 2013 Hvis der er snak om dyr der ellers ville fryse er det fint, men for egen fornøjelses skyld så er det ikke fint

• #20   12. feb 2013 Hvis meningen var at katte/hunde/kaniner osv. skulle have tøj på, var de nok skabt uden pels.

Kort sagt....jeg synes det er synd og på nippet til dyrplageri!!!

• #22   12. feb 2013 Jeg syntes faktisk det er synd for katte at give dem kjole på.. Det er enormt ydmygende for dem :S

• #24   12. feb 2013 En sphynx kan skam have pels... lidt. og fælde meget.. men ikke "nok" i den forbindelse.
    Enig med Susan.

• #25   12. feb 2013 Undskyld men gider i stoppe med at pege fingre?

Er det vigtigste ikke at de har det godt?

• #26   12. feb 2013 Tøj til katte?
    Jeg mener det er skidt - synd for katten og unødvendigt.
    Og jeg synes det er beklageligt, at der avles katte uden pels, så de er nødt til at have tøj på for at holde varmen.

• #28   12. feb 2013 Susan: Jeg tror ikke du har forstået mig. Jeg gør det ikke mere

det var den ENE gang og det var det

• #29   12. feb 2013 Og er i venlige at tænke over hvad i skriver.

FØR i kalder en 13 årig dyreplager

• #31   12. feb 2013 Jesper: Vis du læser hvad jeg ellers har skrevet

så GJORDE jeg det EN gang

• #33   12. feb 2013 Jesper: Jeg bad ikke om folks mening om mig ang. katte men hvad folk syntes om det sådan i det store hele

• #34   12. feb 2013 Jeg har ikke kaldt dig dyreplager, og at du er 13 er en dårlig undskyldning, selv min datter på 3 år ved man ikke putter katte i kjoler

• #36   12. feb 2013 Det er <b>så meget skidt, en rigtig dårlig ide</b> at give katte og for såvel også hunde tøj på, med mindre det er nogle af de katte der ikke kan holde varmen selv, så det er af praktiske grunde, ellers er det totalt latterligt, og så skal folk anskaffe sig en dukke i stedet for..

• #37   12. feb 2013 Jesper det var EN gang

udklædningsdukke er noget helt andet

• #39   12. feb 2013 Kaliet det er heller ikke hver gang vi går om i profilen for, at se hvor gammel folk er, så du må sådan set forvente, at du bliver behandlet som alle andre, smiley og faktisk bliver der taget Hensyn til dig, for der er ingen der taler grimt til dig eller om dig, men siger bare lige ud, at det dur ikke med tøj til katte...
    Du havde vel ikke stillet spørgsmålet hvis det bare var den ene gang, men godt du ikke har tænkt dig, at gøre det igen, så har du lært noget idag smiley

• #40   12. feb 2013 Jesper: Jeg forstår det godt men folk skriver deres mening som et citat til hvad jeg har GJORT og det er det jeg bliver irreteret over

• #41   12. feb 2013 Jette: Jo altså jeg stilte spørgsmålet af ren nyserrighed

• #42   12. feb 2013 Louise: Det spørgsmål må jeg dsv besvare med et nej

Jeg stoppede efter en masse mobning pga. at jeg stadig legede med dukker

• #45   12. feb 2013 Kailie hvordan pokker skal det ellers skrives ??

• #46   12. feb 2013 Lotte: Præcis det er det jeg ville have ud af dette forum

Jette: Jeg tror jeg ikke helt har forstået dit indlæg

• #47   12. feb 2013 nu kan jeg se mange siger det både er forkert til katte OG HUNDE?

Min chihuahua har et dækken på udenfor når det er koldt, er det forkert?
    en chihuahua har ingen underuld og fryser derfor voldsomt i koldt vejr.

hvad er jeres mening?

• #48   12. feb 2013 Lise: Syntes det er fint så længe det ikke genere hunden

• #49   12. feb 2013 Kalilie
    Du stillede et spørgsmål ;

tøj til katte godt eller skidt?

Min mening er skidt smiley

• #52   12. feb 2013 Susan: Hvad så med at lære det tricks?

• #53   12. feb 2013 Lise der er hunde som nødvendigvis må have noget på, ellers kan de ikke bo her i landet, det er for koldt, så vinterdækken/trøje til udendørs og mange hunde har det også på lige efter træning.

• #55   12. feb 2013 Susan: Jeg har da lært mine tricks som de følge også uden godbider

• #56   12. feb 2013 Kalilie
    Kan se du har en anden tråd kørende ang. tricks
    så er det da ikke nødvendigt at tage emnet op her smiley

• #58   12. feb 2013 Tine: Ja så vis du/i vil kan i/vi gå derind

bare så meningen med dette stadig er her

• #60   12. feb 2013 Tøj til katte eller dyr i det hele taget er et tåbeligt forsøg på at tilfredstille egne behov og ikke dyrets. Der er selvfølgelig undtagelser, som tidligere skrevet længere oppe.

Når man "lærer" dyr tricks, udnytter man sådan set bare de instinkter de har i forvejen, de lærer kun at gøre det på komando.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #61   12. feb 2013 Du leger vi at du er lige så lille som din kat og katten er lige så stor som dig, så tager katten dig op på en stol og binder dig til stolen og strinter på dig over det hele, for den vil så gerne have at du dufter af den, så føler den sig godt tilpas og kan lide det, så den føler sig tryg.... Ville du synes om det,?

Nej vel, for det er ikke naturligt og rart for dig. Det er ligesom katten, den synes heller ikke om at et mennesker tager den op og giver den tøj på, for det er HELLER ikke naturligt og rart for den. .:-(

• #62   12. feb 2013 Undskyld men gider i stoppe med at pege fingre?

TS:
    Jeg peger ikke fingre af dig og jeg påtaler heller ikke din alder.
    Men katte SKAL ikke have tøj på. De fryser ikke! De skifter pels efter årstiden - sommerpels er sikkert ikke så tæt og tyk som en vinterpels:)
    Hvis man ser det marked af specialsyet kattetøj som kan købes på nettet, så er jeg lige ved at falde død om! Respekter dyret som det er og det er ikke at give katten tøj på at lægge et håndklæde hen over den - at give den tøj på er at give den kjole på (kunne den sidde stille?) eller noget af det specialsyede Paris Hilton gøgl!
    Mht. hunde:
    Den skulle jeg have defineret anderledes.
    Det er selvf. okay med et dækken - nogle fryser jo ligefrem hvis de går uden, men det ser jeg ikke som "at give dem tøj på"

Til jer der chokeres over at en 13 årig forlængst er holdt op med at lege med dukker, så er nogle skam allerede ved at finde seriøse kærester i den alder!

Næhh forældre og de omgivelser de kommer i (institutioner eks.) sørger for at det nærmest bliver små voksne - selvom det var nemmere at være barn end voksen.
    Men det var OT.

• #63   12. feb 2013 Janne:
    Pædagogik så det batter:D

• #64   12. feb 2013 Lotte BN
    Specialsyet bodystocking anvendes kun af nogen efter operation hvis katten ikke må slikke i såret.
    Når katten har tøj på, så har den heller ikke mulighed for at soignere sig.

• Janne.*

#65   12. feb 2013 haha Marianne... ja vi må jo også prøve den vej. smiley

• #66   12. feb 2013 NOT!

• #68   13. feb 2013 Lise - Dækken er ikke tøj i min verden, men en jakke smiley

• #71   13. feb 2013 Lotte - Der er da blevet agumenteret af flere hvorfor man ikke putter katte i kjole.. Du syntes måske ikke en ydmygelse er en god nok grund?

• #76   13. feb 2013 Ok jeg blander mig lige lidt her..
    Tøj på dyr syntes jeg ikke om, om det er dyreplageri vil jeg lade hen i det uvisse, det kommer vist an på situationen, men jeg syntes det er lidt et overgreb på katten, for man er nød til at have brugt magt og fastholdelse for at få katten til at få tøjet på, og bagefter er det jo tydeligt at se på dyret at det ikke føler sig tilpas, jeg ved da bare da min hunkat blev steriliseret da lavede jeg en bodystocking til hende, for at hun ikke skulle bide i stingene, jeg nænnede kun at give hende den på om natten og når jeg ikke var hjemme og kun i 4 dage, for hun var så tydeligt påvirket af at have den på, så jeg følte faktisk at jeg mishandlede hende, men det var en nødvendighed for hun kunne ikke lade stingene være..

Og med hensyn til udstilling, så mener jeg også i nogle tilfælde at det er et overgreb på kattene, der er nogle katte der tydeligvis ikke er tilpasse sådanne steder og så er der andre der nyder opmærksomheden, så den er nok mere individuel fra kat til kat..

• #77   13. feb 2013 OK
    Nedennævnte drejede sig om et seleTØJ.

Jeg havde købt en smart "trøje" til Elvis der nærmest var et dækken der skulle spændes med velcro om hals og mave.
    Det mindede om tøj.
    HAN GIK SOM EN STORK og var ikke begejstret for sit seleTØJ.
    Derfor kan jeg også forestille mig at en kat ikke finder det rart at blive puttet i en bodystocking, kjole, skjorte el.a.
    Nu har han en sele der kommer over hovedet - den kan han bedre lide:)

• #78   13. feb 2013 Og man skal ikke udstille en kat der ikke har en utrolig stærk psyke;)

• #79   13. feb 2013 Den ene af mine himmel katte blev netop solgt til kæl, fordi han ikke havde psyken til udstilling, bed og kurrede af dyrlæge og dommere, han skulle have været fremtidig hankat, men den måde han reagerede på svarede slet ikke til rasen, så han var kun af sted den ene gang, og blev ikke brugt i avl.

• Janne.*

#80   13. feb 2013 Jeg har skrevet mit indlæg om hvorfor jeg ikke synes om tøj på katte..:-)

Men hvad synes I så om denne, hvis I have en angst kat og havde prøvet alt der kan prøves for dens angst, men opdagede så denne her Thundershirt til katte, som skulle være en yderst hjælpsom frakke/trøje for angste katte. Ville I give jeres kat den på eller er det noget andet ? end at synes det er sjov at give katten tøj på. smiley
    Er den ok at give katten på, fordi den er angst og trøjen måske vil hjælpe den.?

http://www.petdreams.dk/thundershirt-katte.html#3

• Janne.*

#83   13. feb 2013 Susan Ja... Jeg bryder mig heller ikke om den, men <b>hvis</b> den kan hjælpe nogle katte, ville den jo have sin effekt og så er det vel okay.. Det kunne være interessant at høre om andre har prøvet den. smiley

• #84   13. feb 2013 Jeg prøver med en saglig forklaring: hvis tøjet på nogen måde hæmmer kattens naturlige bevægemønster og muligheder for at kravle/hoppe/skjule osv er det ikke ok.
    Lige nu har min pige en bodystocking på pga operation og vi glæder os begge til at den kommer af;-) den hæmmer hende ikke fysisk og hun er ok med at have den på. Kan bare se at hun glæder sig til en grundig vask! smiley

• #86   13. feb 2013 I kan da ikke sige at det er fordi det ikke er en del af kattens natur

katte høre ikke til inden for.

Katte skal ikke kæles

osv. det er ting der er en del er deres rigtige natur

og se fx. på heste deres natur er heller ikke at blive reden

• #88   13. feb 2013 Hvad mener i så om at give katte en ''frakke'' på?

For mine 2 katte de vil så gerne ud men de vil ikke når der regner eller sneer

og slet ikke når der er snestorm det endte med at de tissede ude på terassen

• #89   13. feb 2013 Jamen susan jeg har da på en måde ret det er jo ikke en praktisk årsag de kan jo sagtens klare sig uden det er bare mennesker der har gjort katte til kæledyr

• #91   13. feb 2013 Susan: Ok har du andre forslag til et par kolde missere?

• #93   13. feb 2013 Det er menneskeplageri vis de ikke er udekatte for så vil de gå og miave i flere timer

• #95   13. feb 2013 Susan: Okay smiley

jeg lavede faktisk den her bruger for at kunne lære mere om dem

• #98   13. feb 2013 Thundershirt = spændetrøje smiley

• #101   13. feb 2013 I forhold til den thundershirt, så er det da utroligt hvad man kan lokke dyre-ejere til at købe, som er ganske unødvendigt og uanvendeligt.
    Det er underligt at evt købere ikke stopper op og lige tænker sig en smule om. Men det handler nok om at man tror at man kan løse et "problem" hurtigt i stedet for at arbejde og læser dyrets adfærd korrekt. Det kommer man alligevel til, når man er blevet franarret pengene og finder ud af at en sådan spændetrøje er en fis i en hornlygte.

• #103   13. feb 2013 Winnie
    så dumme er vi da forhåbentlig ikke blevet i Danmark,

Det håber jeg ikke Winnie,for du har så ret i det er sygt, ,dyrebryllup uha uha smiley

Men er bange for det kommer, ,,,,

Ligesom så meget andet from over there smiley

• #104   14. feb 2013 Tøj stil dyr er KUN hvis de har brug for det.
    Min Nabos kat gider ikke ud i vinter kulden med mindre han giver den sin jakke på. Det er en korthåret huskat så den er tydeligvis ikke varm nok når den ikke giver ud før den får sin jakke på. Men ligeså snart han har givet den sin jakke på så hoppen den glad ud i kulden.

Selv vælger jeg ikke den mulighed. Hvis mine katte ikke vil uden for i deres naturlige pels så må de jo bare blive indenfor om vinteren. Det skaber sine egne problemer med natte aktive katte men så må man aktivere dem igennem vinteren smiley

• #105   14. feb 2013 Kunne ikke lige lade være, det lå i mine nyheder, mon den er bedøvet?

profilbillede
  • #107   14. feb 2013 smiley det håber jeg, men kom bare lige til at tænke på denne tråd smiley

• #108   14. feb 2013 hahaha Jette - Ja jeg tror også der er tale om billed manipulation smiley

• #110   14. feb 2013 Og når alt det er sagt, så siger jeg bare: Sikke en omgang wellness! Mon der venter muddermassage forude? smiley

• #111   14. feb 2013 Jette: Den kunne også bare sove tungt?

• #112   14. feb 2013 Jette
    Ja det er nok manipulation ,men altså hvor er den sjov smiley

• #113   14. feb 2013 Jeg tror altså der er nogen der har leget med billedet smiley og det jo helt lovligt og katten tager ikke skade af det Kailie smiley
    Det kunne være det er det du skal gøre, få et gratis program til at redigere billeder af katte smiley

• #114   14. feb 2013 Jette: Jeg ved godt det der er en sjov kommentar men SERIØST NU SIGER DU DET IGEN jeg har fattet det okay!!!

• #115   14. feb 2013 Jeg mente det som er virkelig god ide, og jeg nyder de fine billeder som jeg har fået af nogle søde damer/piger her inde, jeg har et helt album smiley så nej intet negativt i det.

• #116   14. feb 2013 Jette: Jeg forstår det godt men du for det til at lyde som om at jeg ikke kan leve 1 sekund uden de har tøj på!

• #117   14. feb 2013 Det syntes jeg så ikke smiley men det må nu være svært at være på din alder idag smiley da jeg havde din alder var der ikke meget andet vi kunne lave end at være sammen med et par veninder og lege med dukker, og når det nu ikke er acceptabel idag, ja så er der vel kun tv og pc?? Jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det, men jeg lære det forhåbentlig før mine børnebørn når din alder.

• #118   14. feb 2013 Kallie læs nu hvad Jette skriver smiley

Hun skriver pænt til dig

Nu gider jeg heller ikke mere,men læs lige hvad folk skriver smiley

det kan man godt forlange af en pige på 13 år

• #119   14. feb 2013 Kære Kailie:
    Jette foreslår dig at du skulle downloade et gratis billedbehandlingsprogram. Prøv at se mit profilbillede, det er der en sød kvinde der har lavet til mig herinde.
    Du kan lave ALT muligt spændende. Det er virkeligt noget nogen herinde laver som hobby og det er dét Jette foreslår dig at du kunne lave som hobby.
    Jeg synes da at de er kanondygtige. Forleden fik Tinkas katte slips og butterfly på - de lignede et par statsmænd der skulle til topmøde:)

• #122   4. jul 2019 Nu så jeg lige debatten og kan se det er en gammel debat men tænkte alligevel jeg ville kommentere. Nu syntes jeg som person, der er kæmpe stor forskel på at putte en lille trøje (katte trøje på katten) frem for at putte den i kjoler i alverdens glamour! Min mening er hvis en kat afskyer det fuldstændigt så lad vær! Og lad for Guds skyld vær med at putte kjoler og alt muligt på katten, det virker mere som om du selv har lyst til den skal se fin ud.. tror ikke den ville syntes om det. Men en lille trøje om vinteren skader vel ikke, men så længe at de afskyr og hader det så lad vær smiley

Kommentér på:
tøj til katte godt eller skidt?

Annonce