{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Hvad har han gang i? {{forumTopicSubject}}

oki jeg har tre katte men det er kun den ene der er et "problem" her...
i mit hjem har jeg en statue/figur af en drage ser har sprætte vinger... og af en eller anden grund elsker kulak at gnave/bide i dem...

er der nogen her inder der måske har en ide om hvorfor og skulle jeg måske stoppe ham... dragen er massiv så den tager ikke skade og han gør det ikke særlig hårdt så tvivler på at hans tænder tager skade... er bare nysgerrig om hvorfor og om der måske er andre der har oplevet noget der minder om det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har han gang i?
  • #2   18. feb 2013 anderledes kan vi godt blive enig om... han er noget helt for sig selv... er dog heldig han har hørelse på begge ører... men skal da prøve det med tygge pinde.... min egen teori var det med at hans tænder klør ligesom med menneskebørn....

  • #3   18. feb 2013 Jeg har en som også bider i alt og hun har lært den anden også at tygge i alting.. Jeg er i sidste uge begyndt at give dem tyggestænger en gang dagligt og de er ret vilde med dem, men jeg giver altså dem til hunde, for dem til katte sluger de nærmest fordi de er små..
    Det er svært at sige om det virker, men de synes ihf. det er dejligt og lækkert..


  • #4   18. feb 2013 min Macro(den rødstripedE) han går rundt og tygger på ting af metal. Jeg forsøgte også med nogle kyllinge tygge pinde til små hunde men dem var han ikke intereseret i.
    Han gjorde det mest da han var yngre, han gør det kun en sjælden gang nu. Men sidder han ved siden af min frugtkurv af metal så får den lig ene tur...

    Men jeg tror også det er fordi han gerne vil have masseret sit tandkød(han har altid haft tildens til parendentose :(). er ved at lære ham at spise kyllinge halse så han kan få børstet og masseret sine tænder naturligt.

    Nu har jeg kun haft gang i rå i ca 1½ måned men synes da at han gør det mindre end før. Men kan også bare være han gør det når jeg ikke kigger.


  • #5   18. feb 2013 Det kan være han er ved at skifte tænder smiley

  • #6   18. feb 2013 Jeg synes alle katte har en eller anden "særhed", som jeg kun kan tage med et smil. Jeg har fx en, der elsker at "gnaske" på plastik, lidt lige som om han klør gummerne. Han har naturligvis fået tjekket tænder og tandkød og der er intet i vejen. Han har sådan set også gjort det siden han var lille. Han har, som de andre katte i huset, tilgang til kaninører og andre naturlige "gnaveting", men de har ingen interesse. Så hvis du får udelukket evt sygdom, tror jeg bare det er en fiks ide han har, som jeg personligt ikke ville tage alvorligt, når det ikke er giftigt eller på anden måde generende for ham eller dig.

  • #7   18. feb 2013 Min dreng har også bidt i ting, jeg prøvede at give ham en af mine fingre at gumle på (for at mærke hvor i munden han tyggede med) det var han godt tilfreds med. Det kløede ved kindtænderne, nok i takt med at de skulle skiftes. Han tyggede ikke hårdt og jeg holdt bare fingeren inde ved kindtænderne og det hjalp. Han gumler ikke i andet end mad og neglene på bagpoterne nu;-)

  • #9   19. feb 2013 Ja, jeg stillede også papkasser frem, de blev også brugt til at tygge i:-)

  • #10   19. feb 2013 ville ønske mine bruge kasser til at tygge i...men oki fair skal være fair vi oplære dem jo i at gøre deres stort i en kasse XD

Kommentér på:
Hvad har han gang i?

Annonce